Menin yksin kyläkauppaan, ikää 65-vee.
Laitoin käsineet käteen.
En puhunut kenellekään mitään, tyhjässä kaupassa.
En hiplannut omppuja enkä tomskuja.
Ostin kotivaraa ja maksoin kortilla.
Käteisellä ei suositella maksaa.
Kaikki meni tähän asti hyvin.
Mutta sitten hymyni hyytyi.
Ei voi olla todellista.
Peliautomaatti, pokeri, oli suljettu.
Siis päivän kohokohta, vitosenpanos piti laittaa, jäi väliin
Hiton koronavirus pilasi kaiken. Muka sormenjälkiä näytölle. Ja pah.
Lähdin allapäin kaupasta, vitosta rikkaampana mutta lyötynä.
Rahis minkä teit.
Rahiksen metkuja
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jossain oli juuri uutinen, että ravintolasta oli varastettu kokonainen rahapeliautomaatti. Jollakin toisellakin on ollut vieroitusoireita.
Ano
Älä hitossa.
Olen luullut että ne on kunnolla pultattu lattiaan kiinni.
Missähän se konna asustelee?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Älä hitossa.
Olen luullut että ne on kunnolla pultattu lattiaan kiinni.
Missähän se konna asustelee?Oulusa
Anonyymi kirjoitti:
Oulusa
Ano
Oliko näin, että rahat oli viety, mutta automaatti poltettu.
Toivotaan että roisto saa koronaviruksen masiinasta tai seteleistä.
- Anonyymi
Minulla on vain käteistä. En pidä mitään korttia mukanani. Kassojen on pakko alistua. No raha on riihikuivaa jo viime vuodelta, virus vapaata, en meinaa saada kulutettua, riittää varmaan syksyyn saakka, sitten pitää nostaa lisää.
Kun olisi toisin, pystyisi hieman matkustelemaan. En viitsi lähteä tyrkylle Stadin hotelleihin (kun Viroonkaan ei pääse), että saisin mahdollisen pöpötin.Minä lottoan harvoin mut nyt lottosin netissä. Tuli tekstiviesti puhelimeen ja info:olet voittanu viking-lotossa. Jännitys tiivistyi, kirjauduin veikkauksen sivulle ja JEE, 5 egee oli kilahtanut tilille😄.
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Minä lottoan harvoin mut nyt lottosin netissä. Tuli tekstiviesti puhelimeen ja info:olet voittanu viking-lotossa. Jännitys tiivistyi, kirjauduin veikkauksen sivulle ja JEE, 5 egee oli kilahtanut tilille😄.
Jos markka oli muinoin miljoonan alku, niin tuohan olisi tiennyt mummon markoissa jo 30 miljoonan alkua.
Onneksi olkoon.
Iski mieleeni tuo termi "mummonmarkka". Mummot (ja papat) käänsivät summat vanhaksi rahaksi. Ei taida enää mummonmarkkamummoja olla. Niin se maailma muuttuu. Anonyymi kirjoitti:
Jos markka oli muinoin miljoonan alku, niin tuohan olisi tiennyt mummon markoissa jo 30 miljoonan alkua.
Onneksi olkoon.
Iski mieleeni tuo termi "mummonmarkka". Mummot (ja papat) käänsivät summat vanhaksi rahaksi. Ei taida enää mummonmarkkamummoja olla. Niin se maailma muuttuu.Totta. Eipä tule enää itekkään kerrottua euroa kuudella😊.
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Totta. Eipä tule enää itekkään kerrottua euroa kuudella😊.
Eikä kai kannattaisikaan. Taitaa euron ostovoima olla suunnilleen sama kuin markan silloin 18 vuotta sitten. Ei se ainakaan kuusinkertainen ole.
Muistuu mieleeni juttu (melko huono sellainen.)
Mummo kertoi toiselle, että herätysjuhlilla oli ollut kymmenentuhatta henkeä. Toinen totesi, että sehän olisi markka aikaan ollut miljoona.
Jo puujalkavitsi. Ano
Kyllä kassat ottavat pitkin hampain käteistä. Antavathan ne jostain kassoista kortilla rahaa.
Sairaalan kanttiinissa lopetettiin rahan antaminen, kun jollakin rosvolla oli varastettu lähimaksukortti ja sai sillä maksettua ostokset ja nostettua rahaasiilivain kirjoitti:
Minä lottoan harvoin mut nyt lottosin netissä. Tuli tekstiviesti puhelimeen ja info:olet voittanu viking-lotossa. Jännitys tiivistyi, kirjauduin veikkauksen sivulle ja JEE, 5 egee oli kilahtanut tilille😄.
siili
En ole ikinä lotonnut.
Olen kiinnostunut pokeripelistä, myös pöydällä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kai kannattaisikaan. Taitaa euron ostovoima olla suunnilleen sama kuin markan silloin 18 vuotta sitten. Ei se ainakaan kuusinkertainen ole.
Mummo kertoi toiselle, että herätysjuhlilla oli ollut kymmenentuhatta henkeä. Toinen totesi, että sehän olisi markka aikaan ollut miljoona.
Jo puujalkavitsi.Voi voi. Meni vanha aika ja oikein vanha aika sekaisin. 2002 ja 1963 rahamuutokset sekottuivat kuupassa. Se olisi tietenkin vanhan markan aikaan ollut miljoona.
Kuten todettu. Vanhuus ei tule yksin. Anonyymi kirjoitti:
Jo puujalkavitsi.😄😄
Joo ei enää ole euro kuuden markan arvoinen. Rahan arvo on muuttunut.2lesken kirjoitti:
siili
En ole ikinä lotonnut.
Olen kiinnostunut pokeripelistä, myös pöydällä.Minänen ole ikinä pelannu pokeria. Mustaa pekkaa ja Maijaa kylläkin😄.
- Anonyymi
Tekis kenon tai eurojaskan, voi voittaa heti kunnolla,turhaan syydät niitä vitosia rahankeruukoneeseen
njjj
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154