Jakoremmi poikki/Pakoventtiilit solmussa,ym riesaa

Anonyymi

Remmi poikki,pakoventtiilit kierot,ym harmia.Pösö 406 2003 1.8 16 v.Uusin pakoventtiilit 8kpl 8e kipale ja aloin kasaamaan kantta,lukitsin nokkaakselin asiaan sopivalla tapilla.Onneksi huomasin että pakoventtilit jäi auki asentoon,nokkaakselissa näytti olevan värinän vaimenta joka vulkanoitu.Jos oisin laittanut kannen paikoilleen olisi tietty pakoventtiilit taipuneet koska männän pitää olla yläkuoloasennossa.Onko muilla sattunut vastaavia ongelmia.Jos joillain on tuo sopiva pakonokkaakselin ratas niin olisi tarvetta .

5

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Anna olla kun et tajua mitään moottoreista.

• Anonyymi

Värinän vaimennin on pyörähtäny nahkoineen ei siihen ole luottamusta, nokat laittaa oikeaan asentoon ja alkaa hommiin! Tai vaihtaa ajoissa Gates hihna!

• Anonyymi

Olen itse tehnyt 406:seen saman korjauksen 12 vuotta sitten, kyseessä oli kyllä XU moottori, kun sinulla on autossasi EW.

Hieman vaikeasti ymmärrettävää testiä kirjoitat, mutta jos tarkoitit tuossa sitä, että jos laittaa sylinterinkannen paikalleen kun männät on yläasennossa, niin venttiilit voi ottaa mäntiin ja taipua, niin olet mielestäni aivan oikeassa.

Tosin kukaan ei käske asentamaan sitä kantta paikalleen niin, että männät on yläasennossa.

Kannenhan voi laittaa paikalleen niin, että männät on puolivälissä ja sen jälkeen kääntää ajoitukset kohdalleen kun laittaa hihnan paikalleen.

Pakonokka-akselin käyttöpyörän varaosanumero on 0805 E1. Tuohon osaan on tehty joku päivytys ja uuden osan numero on 0805 F7.

En löytänyt kuin yhden sivun netistä jossa tuon käyttöpyörän hinta uutena oli kerrottu, se oli siinä noin 70 euroa.

Itse koittaisin etsiä nettiauton varaosapuolelta tai tori fi sivustolta jos löytyisi moottoria joka on osina.

• Anonyymi

Tottapa turiset,tässä moottorimallissa ew, kaikki männät pitää asentaessa olla "puolessa välissä".Vauhtipyörän ajoitus kolo on pakosarjan puolella,lähellä vetoakselia.Paljon olen käsiäni sotkenyt vuosien saatossa ja tämä en eka ranskalainen.No,nyt moottori pelittää ja käy hyvin.Anteeksi ja kiitos;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottapa turiset,tässä moottorimallissa ew, kaikki männät pitää asentaessa olla "puolessa välissä".Vauhtipyörän ajoitus kolo on pakosarjan puolella,lähellä vetoakselia.Paljon olen käsiäni sotkenyt vuosien saatossa ja tämä en eka ranskalainen.No,nyt moottori pelittää ja käy hyvin.Anteeksi ja kiitos;)

Otamme osaa!!!🤯🤯

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe