Millaisia harhoja skitsofreniasta on ollut?

Anonyymi

Haluaako joku kertoa, mitä on kuullut/nähnyt/kuvitellut?

4

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi usein näen vettä. Se alkoi pienistä huoneista ja hisseistä, että alkoi sataa aina kun meni sisään. Vahvat harhat koska tunsin veden kylmyyden. Sitten myöhemmin alkoi veden tulviminen paikoista, kuten pyykinpesukone ja lavuaarit. Nykyään näen suurimmaksi osaksi lammikoita lattialla ja tasoilla. Satunnaisista paikoista seinissä ja katossa alkaa myös usein tippua vettä.

• Anonyymi

Olen kuvitellut että minua salakuunnellaan kodissani mutta ehkäpä se ei ollut totta enkä tiedä kuuluuko se skitsofreniaan.

• Anonyymi

Uskoin, että tv on suunnattu täysin minulle. Kaikki näkivät sieltä minut ja pilkkasivat minua. Kaikenlaisia merkityksiä tuli tv:stä.

Tiesin, että minua salakuunnellaan ja kuvataan. Jokainen liikahdus, sana ja ajatus 'otettiin' ja varsinkin ajatuksia toisteltiin ääneen.

Aloin uskoa olevani itse saatana ja se oli hirveää. Olin tullut väkisin maailman ja perheeseeni. Kukaan ei ollut halunnut minua. Olin jotenkin ajaton ja toin mukanani pahuuden. Keskustelin siitä ambulanssissa matkalla hoitoon ihmisten kanssa, jotka puhuivat päässäni. Silloin olin varma, että he olivat oikeita ihmisiä, kun puhe tuli ulkopuolelta. Vielä osastollakin lääkärin takana oli huutojoukko ja olin varma, että lääkäri kuuli kaiken. Kun hän kysyi kuuletko ääniä, katsoin vain hänen taakseen. Ajattelin, että tuonhan kuulee kaikki. En vastannut kysymykseen.

Osaston huoneessa puhe jatkui vähän vaimeampana. Se jatkui koko hoidon ajan. Kävin hurjia asioita ja harhoja läpi äänten takia. Vasta kotona pääsin hitaasti normaaliolotilaan.

• Anonyymi

uskoin että olin jj kasvi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7725
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3755
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58