Kun katsoo nyt myytävänä olevia kesärenkaita, ovat ne 17"-tuuman koosta ylöspäin pääsääntöisesti nopeusluokkaa V, W tai Y.
H-luokkaa, max. 210 km/h saattaa hyvällä tuurilla löytää muutamalta valmistajalta.
Kaikki ovat siis nopeusluokkansa puolesta sopivia Suomeen, Skandinaviaan ja jopa
Saksan moottoriteille.
Minua on ihmetyttänyt, miksi renkaita ei enempää ole tarjolla luokissa H ja T?
Olen lisäksi ollut siinä uskossa, että korkea nopeusluokan renkaat ovat pehmeämpää kumia ollakseen käyviä niissä nopeuksissa, joita juurikaan kukaan tai ei missään laillisesti saa käyttää.
Onko käytäntöön olemassa jokin muu syy?
Autonrenkaiden ns. nopeusluokat.
8
57
Vastaukset
- Anonyymi
Älä suotta mieti noin vaikeita asioita.
- Anonyymi
Älä vaivaa päätäsi moisilla, kyllä se pappa corollasi kulkee niillä T luokan renkaillasi.
Näin vastasin kun en muutakaan voinut. Pääasia että pääsin solvaamaan Tohjotaa ja sellaisen omistavia pappoja. Löytyykö minua nolompaa?
- Anonyymi
Renkaat, ihan kuten jarrut ja muut varusteet on mitoitettava auton maksiminopeuden mukan, ainakin niin kauan kun ei ole nopeusrajoittimia autoissa.
Suurempi nopeusluokka ei tarkoita pehmeämpää seosta. Suuremmalla nopeusluokalla renkaat yleensä jäykempiä ja voi olla jopa parempi ajettavuus, mutta toisaalta mukavuus voi kärsiä.- Anonyymi
Jep. Ja jos autossa on alemman nopeusluokan renkaat kuin mitä kinneri kulkee, kojelaudassa pitää olla tarra joka tästä varoittaa pl. talvirenkaat.
- Anonyymi
H ja T luokan renkaita ei taideta juurikaan valmistaa ja se nostaa niiden hintaa.
- Anonyymi
Suomessa suurin laillinen nopeus on 120 km/h. Renkaiden nopeusluokilla ei täällä ole mitään merkitystä siviililiikenteessä.
- Anonyymi
Mutta kun lasketaan määrää että renkaat ovat auton huippunopeuden mukaan. Ihan sama mitä on nopeusrajoitukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906