Glock kokemuksia?

Anonyymi

Minä olen jotain parisataa laukausta Glockilla ampunut ja ammuin sillä yhtä hyvin kuin pienoispistoolillakin. Tarkkuus on ok ja mitä olen luotettavuudesta lukenut niin se on moitteeton.

Se mikä mieltäni askarruttaa on että miten polymeeri runko kestää mekaanista rasitusta tai hankausta? Minulla on ollut useampi Glock M78 veitsi ja niissä käytetään samaa polymeeriä kuin pistoolissakin.
Mitä olen heittoveitsinä niitä käyttänyt niin se kahva alkaa enemmän tai vähemmän kulumaan mutta itse veitsen teräs pysyy aika hyvin kuosissa.

Huolestuttaa lähinnä polymeerin kestävyys ajan hammasta vastaan ja kymmeniä vuosia kotelosta vetoa.

6

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän mikään ikuista ole, mutta tuskin saat Glockkia kulutettua puhki. Aseen muu mekaniikka antautuu ennen sitä. Tietenkin jos harjoittele vain vetoa ilman ainoatakaan laukasta, niin silloinkymmenien tuhansien toistojen kuluttama vaikutus alkaa näkyä. Itse ammun useita tuhansia laukauksia vuosittan ja harjoitteisiin sisältyy myös kotelosta vetoja enkä ole havainnut mitään suurempia kuluneisuuksia. Yleensä jyvä alkaa kiiltää sinistyksen kuluessa ym. pientä ja palautusjousia kannattaa vaihtaa. Jos ammut paljon, niin mikään pistooli ei kestä kymmentä vuotta.

• Anonyymi

Glockin alakerta on tehty Nylon66 muovista. Jos se kuluu liikaa tai hajoaa, niin uuden rungon saa parilla sadalla eurolla. Muut osat maksavat muutaman euron. Muuten Glock on todella kestävä ase.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Glockin alakerta on tehty Nylon66 muovista. Jos se kuluu liikaa tai hajoaa, niin uuden rungon saa parilla sadalla eurolla. Muut osat maksavat muutaman euron. Muuten Glock on todella kestävä ase.

Aika kova hinta jos parisataa joutuu pulittamaan alakerrasta. Kun ostaa koko teräksisen aseen niin kestää eikä tarvitse alakertaa uusia.
        Nykyajan hullutuksia nämä muovirunkoiset, jotkut tykkää ja onhan se kevyempi vyöllä kantaa. Palvelusaseeksi esim. poliisille ymmärrän muovirunkoisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kova hinta jos parisataa joutuu pulittamaan alakerrasta. Kun ostaa koko teräksisen aseen niin kestää eikä tarvitse alakertaa uusia.
        Nykyajan hullutuksia nämä muovirunkoiset, jotkut tykkää ja onhan se kevyempi vyöllä kantaa. Palvelusaseeksi esim. poliisille ymmärrän muovirunkoisen.

Kyllä se teräs kuluu yhtälailla. Yleensä pistoolin ampuu rikki, jos ei ymmärrä vaihtaa luistin jousta muutaman tuhannen laukauksen välein. Itse runko harvemmin kuluu.

• Anonyymi

Miksi toiset pitävät tätä asetta parhaana ja toiset täysin ala-arvoisena mm. Ei varmista ja pomppii kovin ammuttaessa.

• Anonyymi

Ei kai kukaan pidä clokkia parhaana pistoolia. Se on kuitenkin parhaita palveluspistooleita. Ihan vain tiedoksi, että myös clokissa on varmistin eikä sen rekyyli ole poikkeuksellinen, jos osaa oikean aseotteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7525
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3665
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2436
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40