Näin erikoisen unen

Anonyymi

Unethan voivat olla todella erikoisia, muuten vaan erikoisia, painajaisia tai hyviä. Näin "kristillisen" unen, jossa havahduin siihen, että Jumalan tuomio on tulossa. Kuului jyly, jossa ikään kuin valtava hevosjoukko vyöryi tulisessa pilvessä koko voimallaan kohti. Pilven sisälle ei tarkkaan näkynyt, mutta kuvittele että valtavan palopilven keskellä erottuu "jotain". Unessa minut valtasi pelko, että tuomio kohtaa minutkin (siis huonolla tavalla).

Seuraava pätkä hyppäsi vähän eteenpäin, muistan että minä ja joukko "muita", olisko n. 20 joita en tarkkaan muista, polvistuimme maahan jonkin, oletan Herran edessä, kun joku kehoitti kumartua polvilleen maahan. Unessa minä en osannut heti polvistua kontilleen oikein ja se pelotti minua, kunnes joku neuvoi. Tuo jonka eteen polvistuimme, en häntä tarkkaan nähnyt. Muistan että rohkenin rähmäkontiltaan nostaa päätäni ylös katsoakseni, mutta en nähnyt tarkasti mitään vaikka joku siinä oli. Olisinkohan nähnyt "välähdyksen".

Sitten hyppää taas kohtaan jossa joukko kilpailee ikään kuin ylöspäin liikkuvalle, sanotakoon "liukuhihnalle" tms. pääsystä ennen kuin Jumalan tuomio tulee koko voimalla maan päälle. Pääsin hihnalle, mutta minua huoletti että putoan alas hävitykseen tai Jumala ei salli minun sitä nousta.

Seuraava pätkä mitä muistan, niin minä ja joukko epämääräisiä muita olimme nousemassa vuorelle. Uni jatkui tämän epämääräisen porukan kanssa ja alkoi sittemin hajaantua "normaalimmaksi oudoksi" uneksi.

Jossain vaiheessa muista pätkän, en osaa sitä ehkä sijoittaa oikein, mutta näin tuon ensin epämääräisen Herran (vai herran) naaman, joka näytti todella oudolle. Iso epäluonnollinen suu hampaineen, mustat silmät. Peljättävä, mutta siinä olin jotenkin sivustakatsoja ja tämä kuva hävisi aika nopeasti.

Täytyy sanoa, että erikoisia unia olen nähnyt mutta tämä oli erikoisin erikoisten joukossa. Nyt sunnuntaina katselin Raamatusta vähän mitä se sanoo tulisista vaunuista. Sanoihan se, tuliset vaunut näyttävät symboloivan Jumalan yletöntä voimaa, taivaan joukkoa jonka keskellä on Herra. Ainakin Elias pääsi vaunujen kyytiin.

En muista nähneeni aiemmin mitään kristillistä unta. En ole erityisen harras enkä lahkolainenkaan, mutta kieltämättä minulla on halu Herran puoleen ja olen silloin tällöin lukenut Raamattua tai etsinyt siihen liittyvää materiaalia tai kuunnellut saarnoja. Mutta mitään tuonkaltaista en ole viime aikoina katsonut tai lukenut.

Uni tuntui todelliselta ja pelottavalta, mutta se ei ollut varsinainen painajainen. Minulle ei lopulta käynyt unessa mitään pahaa, mutta olen kyllä miettinyt koko päivän ja yrittänyt ymmärtää mitä se tarkoittaa.

Kyllähän Raamatussa sanotaan että viimeisinä päivinä Hän vuodattaa henkensä kaiken lihan päälle, ja nuoret näkevät näkyjä, vanhat näkevät unia yms.

Oliko tämä Jumalan viesti tulevasta, vai erikoinen uni erikoisten unien joukossa.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä näin unen viime vuonna kauan ennen koronaa, että pikkukaupunkimme sairaalaan tuli joku epidemia. Se aikansa oli, ja sitten hävisi pois. Pelotti hieman siinä unessa, mutta lopulta helpotti kuin tauti häipyi. En nyt varmaa sano että tämä oli enneuni koronasta, mutta ihmetyttää se kuinka todellisuudessa sitten kävi.

• Jumala voi puhua myös unien kautta, vaikka unet ovat kuitenkin epäluotettavia.
      Neuvon sinua turvaamaan Jeesukseen Kristukseen, joka on sinutkin sovittanut Jumalan kanssa eli sinulla on rauha Jumalan kanssa Jeesuksen ristin veren ansiosta.

Ota Jeesus vastaan elämääsi Herrana ja Vapahtajana ja sinusta tulee Jumalan lapsi.
      Muita! Jeesus Kristus on tie taivaan kotiin!

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
      Joh 14:6

”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,”
      Joh 1:12

• Anonyymi

Pieni korjaus: Muista! Jeesus Kristus ...

• Anonyymi

Kiitos, niinhän minä otakin vastaan Jeesuksen Herrana. En osaa tarkkaan sanoa, että mikä Herra tuossa unessa oli, muistan vaan että hän tuntui Herralle. Sitten se myöhempi Herra jota en kumartanut, tuntui myös Herralle, mutta naama näkyi enkä kumartanut sille.

Juu unet on toki unia. Raamatussa kyllä sanotaan, että Jumala voi ilmoittaa unien, eli "yöllisten näkyjen" kautta tai sitten näkyjen eli päivänvalossa ilmestyvien näkyjen kautta.

Ehkäpä tuon unen voisi tulkita siten, jos se tuli Herralta, että Jumalan tuomio on tulossa ja sitä kannattaa pelätä, jos on syntinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, niinhän minä otakin vastaan Jeesuksen Herrana. En osaa tarkkaan sanoa, että mikä Herra tuossa unessa oli, muistan vaan että hän tuntui Herralle. Sitten se myöhempi Herra jota en kumartanut, tuntui myös Herralle, mutta naama näkyi enkä kumartanut sille.

Juu unet on toki unia. Raamatussa kyllä sanotaan, että Jumala voi ilmoittaa unien, eli "yöllisten näkyjen" kautta tai sitten näkyjen eli päivänvalossa ilmestyvien näkyjen kautta.

Ehkäpä tuon unen voisi tulkita siten, jos se tuli Herralta, että Jumalan tuomio on tulossa ja sitä kannattaa pelätä, jos on syntinen.

Hyvä! Siunausta sinulle!

1Joh 4:17
        ”Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7265
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5229
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4884
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4035
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3986
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3873
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3588
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3203
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52