PowerPC Mac 7200/90 ja nykyinen internet

mirjamar

olis kiva tietää onko joku saanu mainitun koneen toimimaan nykyaikasen laajakaista -kaapeliyhteyden kaa? Mä kun en oo vielä uskaltanu yrittää (kun mun tarvii ensteks ajaa koko käyttis puhtaaks ja asentaa kaikki uudelleen, ostin joltain ihme tumpelolta CD:n johon oli poltettu SEKÄ käyttis että MSOffice - kone tietty tilttas asentaessa, mut on siltikin onnahdellen toiminu viimeset kolme vuotta... Mut nettiin mä en oo uskaltanu sitä liittää pitkään aikaan ku ensinnäki kaikki järjestelmät on muuttunu, ja nyt mulla on router asennettuna ennen kaapelimodeemia. Olettaisin kyllä että jos vaan sivoan kunnolla ja asentelen kaikki uudestaan, kiltti vanha mäkkini tekee niinku aina ennenki, yhdistää nettiin ihan kiltisti - puuseen asennuksissakan ei ollu sen kummempia konsteja, piti vaan nettiasetukset laittaa automaattiselle DHCP-serveriltä, kun nykyään ei enää tarvi logata sisään miltään nettisivulta. Koneessa on 10/100 T verkkokortti, ja niinku sanoin, vaikka asennus tilttas niin toimi vielä verkossakin jotenkuten pari vuotta sitten (microsoftan jutskut tilttas jatkuvasti, eli explorerkin lakkaili sillon tällön kesken kaiken). Raamia on jotenkuten, mutta emolevyä ei voi vaihtaa,(sattu oleen just näitä purkkeja joita ei voi mitenkäs rakennella uusiks:-(, ajattelin että käyttäsin nyt tätäkin kun mulla on siinä toimiva scanneri ja laserkirjotin ja iiiihana 19" näyttö. Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)

3

1230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wille

mutta mikä käyttis koneessa on? MacOS 8/9..? Paljonko muistia?

Applen sivuilta löytyy "uusimmat" (8.6...9.x) päivitykset ilmaiseksi.

Selaimista ainakin Internet Explorer 5.1.7, iCab 2.9.8., Netscape 6 (7?) toimii hyvin vanhemmissakin käyttiksissä.

> Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)

Paljonko lyöt vetoa ;-)
      DI-604 MacOSX ohjeen löydät pdf muodossa täältä:
      http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-604
      Ohje toimii soveltaen myös vanhemman MacOS8/9 kanssa.

• mirjamar

mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)

• mirjamar
        mirjamar kirjoitti:

mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)

on tällä hetkellä käyttiksenä, mutta en mä tiedä uskaltaako tolla prosessorilla edes yrittää ysiä X:stä puhumattakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2451
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe