Kuinka usein iskunvaimentimet tulee vaihtaa?

Anonyymi

Perheemme sitikassa on jo 300 tkm ja alkuperäiset iskarit.
Kastatuksessa lukemat oli hyvät ja tasaiset.

12

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten, kun hajoavat tai haluat jämäkkyyttä lisää.

      Citroen ei ilmeisesti valmista itse iskunvaimentimia, minkä merkkiset mahtavat olla nuo sinun maraton iskarit?

      • Anonyymi

        Sattuu vaan olemaan niin, että Psa (Citroen Pösö) valmistaa itse iskunvaimentimet. 220tkm ajetussa Pösössäni oli pois myydessä edelleen hyvät alkuperäiset iskunvaimentajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuu vaan olemaan niin, että Psa (Citroen Pösö) valmistaa itse iskunvaimentimet. 220tkm ajetussa Pösössäni oli pois myydessä edelleen hyvät alkuperäiset iskunvaimentajat.

        Minulla on 23 vuotta vanha peugeot 406, mittarissa on 380tkm.

        Autossa on edelleen alkuperäiset iskunvaimentimet ja jouset. Matkustusmukavuus on ihan hyvää tasoa.


    • Anonyymi

      Iskareissa laatu vaihtelee rajusti. Takavuosina uuden nissanin takaiskarit olivat finaalissa jo kahden vuoden iässä. Corollan iskarit kestivät uudenveroisina 15 vuotta ja melkein 350 tkm.

      • Anonyymi

        Mulla iskari antautui 34tkm kohdalla, ei mennyt takuuseen kun aika oli juuri mennyt umpeen, kyseessä Auris.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla iskari antautui 34tkm kohdalla, ei mennyt takuuseen kun aika oli juuri mennyt umpeen, kyseessä Auris.

        Älä höpöjä puhu.


    • Anonyymi

      Hydraulijousituksella varustetuissa ei edes ole perinteistä "iskunvaimennusta" alkujaankaan.

      • Anonyymi

        Ei ole, mutta citroenia on valmistettu ihan perinteisillä iskunvaimentimillakin.


    • Anonyymi

      Olen ajanut ja omistanut ollut verstas alalla Peugeoteilla ja Citroeneilla aika paljon eläessänin ja Iskarit Peugeotteissa on ollut lujaa tavaraa paitsi 404,504, ja 604.n etuiskarit,varsinkin Dieseleissä : Noihin sai iskarit korjattua kuntoon korjaus sarjalla jos iskarin varsi oli moitteeon....Hydraulilla varustetuissa Citroeneissa Esim BX ja XM ja Xantia meni aika hyvin 100000 km samoilla kaasukelloilla ennenkuin jousitus alkoi olla kovahko. Sitten kaasukellojen täyttö tai uusia kelloja : Jos osti tarvikkeen kelloja niin laadussa ei ollut kehumista. C5 sarjassa kellot näkyy kellot kestävän kauemmin. Tuo Citroenin kaasukellojen vaihto kuitenkin verrattuna Mac person tyyppisiin iskareihin on kustannuksiltaan kyse pikkurahoista töineen päivineen ,Jos vain ne hydrauliputket eivät ruostuisi niin kaiiki olisi ollut kohdallaan !!!

    • Anonyymi

      Sitten vasta vaihtoon kun ne löystyvät taikka vuotaa, ja alkuperäinen tilalle eikä mitään Gabrielia tai Bogea tai jotain vastaavaa. Tarvike vaimentimia löytyy jopa 3 vuoden takuulla mutta se ei meinaa sitä ettei niitä tarvitsisi vaihtaa jo ensimmäisen vuoden sisällä, kokemusta on tullut 35vuoden ajan . Olen kerran vasten omaa tahtoani vaihtanut 305 henkilömalliin taka Alkon (Saksalais) vaimentimet ja ne kestivät kylläkin. Gabriel ei ole edes keskustelun arvoinen tuote, Boge tahtoo vanhemmuuten jäätyä pakkasella ja alkaa vuotaa !!!

      • Anonyymi

        Asiantuntijoiden mukaan Hydractive 3 ja Hydractive 3 iskunvaimennus on rakennettu painevaraajaan eli palloon.
        3 mallissa jousitusmukavuutta on lisätty kummallakin akselilla olevan lisäpallon avulla.
        Lisäpallo voidaan kytkeä pois kytkimellä jolloin jousituksesta tulee "urheilullisempi" eli kovempi.

        Pallon vaihtotarpeesta en ole saanut varmuutta, mutta kertoman mukaan jousitus päinvastoin kovenee iskunvaimennin pallojen ikääntyessä.

        Koska koveneminen on samalla tavoin huomaamaton muutos kuin putki-iskunvaimentimen vaimennuksen heikkeneminen, subjektiivinen arvio ei vastaa kysymykseen.
        Testerit kuitenkin näyttävät hyviä tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijoiden mukaan Hydractive 3 ja Hydractive 3 iskunvaimennus on rakennettu painevaraajaan eli palloon.
        3 mallissa jousitusmukavuutta on lisätty kummallakin akselilla olevan lisäpallon avulla.
        Lisäpallo voidaan kytkeä pois kytkimellä jolloin jousituksesta tulee "urheilullisempi" eli kovempi.

        Pallon vaihtotarpeesta en ole saanut varmuutta, mutta kertoman mukaan jousitus päinvastoin kovenee iskunvaimennin pallojen ikääntyessä.

        Koska koveneminen on samalla tavoin huomaamaton muutos kuin putki-iskunvaimentimen vaimennuksen heikkeneminen, subjektiivinen arvio ei vastaa kysymykseen.
        Testerit kuitenkin näyttävät hyviä tuloksia.

        Itse vaihdoin kymmenen vuoden iässä Confort pallot ja jousitus muuttui hieman pintakovasta paljon mukavammaksi. Palloja sai Autoartikkelista todella kohtuu hintaan. Oikein kiristetty pallo lähti käsin kiertämällä irti muutamassa sekunnissa ja joku oli tietysti kiristänyt yhden pallon liian tiukalle, mikä lähti kuitenkin irti ns. ketjuruoskalla. Pallot kannattaa löytää korin ollessa ajoasennossa ja sitten laskea auto tonttiin, niin ei tule niin paljoa siivottavaa hydrauliöljyä ko. työstä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe