Milloin pahin suru on helpottanut teillä?

Anonyymi

Sellainen suru että itkettää jatkuvasti ja tuntuu ettei kestä elämää ilman kuollutta läheistä?

Ensimmäiset pari viikkoa meni vähän shokissa. Itketti välillä vähän ja töissä pystyin käymään. Sen jälkeen olen ollut sairaslomalla. Itkettää lähes jatkuvasti ja syön rauhoittavia tarvittaessa. Tämä on kestänyt viikon. Kauanko mahtaa olla vielä odotettavissa tätä pahinta vaihetta? Kuolema oli äkillinen, täysi yllätys jos sillä on merkitystä.

8

185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Äkillinen, odottamaton läheisen menettäminen on traumaattista. Toisille kovempi paikka kuin toisille.

Jossain määrin voi itse päättää, että tästä selvitään. Surussa ei ole pakko jäädä vellomaan, vaikka elämä on muuttunut lopullisesti. Ajan mittaan surun kanssa oppii elämään ja jonain päivänä huomaa taas olevansa iloinen ainakin hetken. Aikoja eli päiviä, viikkoja, kuukausia on mahdoton sanoa, sillä suru ei ole joko tai vaan se muuttaa hiljalleen muotoaan.

• Anonyymi

Otan osaa. Varmasti sitä surua kestää vielä monta päivää ja tärkeintä on ,että annat itsellesi aikaa.Jos ei sitä surutyötä tee nyt , niin se voi myöhemmin tulla pahempana. Ei kannata ajatella ,että olisi nopeasti päästävä surusta.Toivottavasti sinulla on joitain läheisiä joiden kansa voit puhua tai ystäviä.Puhu, puhu ja puhu. Itse olen päässyt siitä suuremmasta surusta niin, että oon itkenyt ja puhunut surustani ja antanu itselle todellakin sitä aikaa selviytyä siitä surusta.Olin kanssa työelämästä pois vähän aikaa mutta jotenkin hakusin 5:n viikon päästä mennä takaisin työhön, että se suru ei ollut koko ajan läsnä.Sitten käsittelin suruani harrastukseni eli askartelun avulla, maalasin taulun.Aika paljon lepäsin, sillä olin laihtunut paljon sen surun seurauksena ja en jaksanut oikeen mennä mihinkään.Kaupassa kävin, että jotain syötävää kuitenkin hain.Se, että laihduin 10 kiloa siinä prosessia ei ollut hyväksi elimistölleni, tuli sydänoireita ja hiuksiani lähti paljon ja iho kärsi. Minä sain paljon voimaa metsästä, itkin siellä ja halasin puita.Luonto ylipäätänsä auttoi pääsemään yli surusta.En käynyt millään ammattiauttajalla kuin kaksi kertaa.Minulle oli enemmän apua luonnossa olemisesta.Vertaistuki voisi olla kans hyvä kun tapais saman kokeneita sillä he ymmärtävät paremmin.
      Toivon sulle voimia! Mutta anna aikaa surullesi, ei sun täydy päästä siitä sormia napsauttamalla ja kaikki suree erilai, jotkut pääsee nopeesti surusta mutta joillain menee kauemmin.Sinun elämäsi on arvokasta ja ihan varmasti jossain viaheessa huomaat, että suru helpottaa mutta kokonaan se ei mene pois ja välillä tulee todella mustia hetkiä mutta se on luonnollista.

• Anonyymi

Ajan myötä suru hälvenee, tosin nytkin muistan läheisiäni. Itku auttaa paljon. Minun elämäni on nykyään muistoissa elämistä, muistoissa on hyvä elää.

Lue Isä Villen blogia:ortodoksina tänään.

Muistan sinua tänään rukouksessani.

• Anonyymi

minulta lähti isä eipä ole ollut kuin harvinaisia itkunpuuskiaei edes heti sen jälkeen.

• Anonyymi

Noin puolitoista vuotta meni, ennen kuin lähti pois sellainen lamaannus joka vaikeutti työntekoa ja muuta. Suru ei siihen loppunut, mutta sen jälkeen oli helpompaa, kun sain hommat hoidettua entiseen tapaan.

• Anonyymi
      UUSI

Täys yllätyksenä tulleesta kuolemasta on vaikeampia toipua.

• Anonyymi
      UUSI

Surun käsittely on jokaisella erilaista. Toisilla kestää kauemmin. Ja toiset osaavat ajatella asian niin ettei ajattele asiaa koko ajan ,vaan kanavoi ajatuksensa muihin asioihin.
      Onhan se aina kova paikka kun toinen kuolee, mutta ohi se menee aikanaan se pahin
      olo, ja ihminen alkaa ajattelemaan sitä miksi itkee, itkeekö itsensä tähden että on yksin vai itkeekö sitä kuolemaa. Sillä sitä ei voi muuttaa mikä on tapahtunut.
      Joten itkut on itkettävä ja sen jälkeen alkaa elämä seestymään, silti ei unohda sitä toista koskaan . Itse on yritettävä auttaa itseään pois pahasta olosta sitä ei kukaan muu tee sureville.
      Joten ota vaan rauhallisesti , surun kanssa , kyllä se aikanaan haalenee, ja silloin pystyy jo muistelemaan niitä hyviä hetkiä ilman kyyneleitä .ystävältä kuoli lapsi ja hän suri hieman yli vuoden päivät, sanoi että se oli se kamalin asia mitä voi ihmiselle tapahtua.

• Anonyymi
      UUSI

Rakas mieheni kuoli 20 vuotta sitten odottamattomaan sydänkohtaukseen. Se oli järkytys, mutta missään vaiheessa en itkenyt koko aikaa. Ei sellaiseen ollut aikaa, oli tekemistä, hautajaiset järjestettävä, sitten muut kuolemaan liittyvät asiat hoidettava.

Ei juolahtanut mieleen, etten selviytyisi kaikesta, mistä pitää ja kuten pitää. Tämä ei tarkoita, ettei olisi surua ollut, kyllä sitä oli. Oli tuntemuksia ja kokemuksia, joita en ollut osannut kuvitellakaan. Mutta toimittava oli tunnetiloista riippumatta. Selvisin, en sano aikoja, se ei ole yksinkertaista. Joku taustalla oleva surun vivahde elää edelleen kaikessa, se ei haittaa, se on elämää. Parempaa elämää en voisi toivoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3402
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3344
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1984
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1386
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1139
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe