Jämi pääsiäinen 2014

Anonyymi

Yksi suomen traagisimmasta lento-onnettomuuksista on Jämin onnettomuus, missä kuoli 8 ihmistä .
Vuosi oli 2014, eli 6 vuotta on kulunut.

31

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sitten?

    • Anonyymi

      Mix ne ei hypänny ulos kun oli kerta laskuvarjohypääjii?

      Tiina-Antero 12v

      • Anonyymi

        Aina löytyy typeriä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy typeriä ihmisiä.

        Niin löytyy. Kauhea onnettomuus! Allahin kommentoija ja tiina-antero sais hävetä!


    • Anonyymi

      Jokohan salaisuudet on selvitetty?

      • Anonyymi

        Eppäilen sitä Puuttinia. Soon kelmin olonen.


    • Anonyymi

      Mitä siäl sittes tapahtu?

      • Anonyymi

        Koneeseen tehdyt muutokset, wingletit siivissä, toisen oven kiinni hitsaaminen...
        Lentäjän kokemattomuus ko koneeseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koneeseen tehdyt muutokset, wingletit siivissä, toisen oven kiinni hitsaaminen...
        Lentäjän kokemattomuus ko koneeseen...

        Mix ne hypänny ulos. lakuvarjohypääjät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mix ne hypänny ulos. lakuvarjohypääjät?

        Ei päässet koneesta ulos. Siipi katkesi hyppyoven eteen, eikä sitä saaneet auki ..toinen koneen etuovista oli hitsattu kiinni. Lentäjä ja kaksi hyppääjää pelastuivat pienestä lentäjän ovesta...muut eivät ehtineet...aika loppui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei päässet koneesta ulos. Siipi katkesi hyppyoven eteen, eikä sitä saaneet auki ..toinen koneen etuovista oli hitsattu kiinni. Lentäjä ja kaksi hyppääjää pelastuivat pienestä lentäjän ovesta...muut eivät ehtineet...aika loppui.

        Hyppytoiminnassa on riskinsä. Kone lastattu lähelle maksimikuormaa, hyppääjät istuvat koneen lattialla ilman turvavöitä. Lentoonlähdössä jos sattuu esim moottorihäiriö niin jälki voi olla tuhoisaa. Hyppytoiminta on koneen moottorille rasittavaa, kovilla tehoilla noustaan esim 4 kilometriin, kone kuuma, sitten tullaan alas, kone jäähtyy. Ja päivässä sama toistui monta kertaa. Kerhojen taloudellinen tilanne ei välttämättä hyvä, houkutus säästää kuluissa.

        Muistaakseni Nummelassa hyppykoneen nousu epäonnistui. Lentäjä veti konetta ylös alinopeudella ja kone tuli alas. Onneksi kukaan ei kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppytoiminnassa on riskinsä. Kone lastattu lähelle maksimikuormaa, hyppääjät istuvat koneen lattialla ilman turvavöitä. Lentoonlähdössä jos sattuu esim moottorihäiriö niin jälki voi olla tuhoisaa. Hyppytoiminta on koneen moottorille rasittavaa, kovilla tehoilla noustaan esim 4 kilometriin, kone kuuma, sitten tullaan alas, kone jäähtyy. Ja päivässä sama toistui monta kertaa. Kerhojen taloudellinen tilanne ei välttämättä hyvä, houkutus säästää kuluissa.

        Muistaakseni Nummelassa hyppykoneen nousu epäonnistui. Lentäjä veti konetta ylös alinopeudella ja kone tuli alas. Onneksi kukaan ei kuollut.

        Mix ne meni sinne lenkomakoneeseen sitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mix ne meni sinne lenkomakoneeseen sitte?

        Eivät tienneet muutoksista ym rasitusjutuista. Ihmiset luottaa, että kaikki on hoidettu kunnolla, huollot, kokenut ohjaaja ym turvallisuusasiat. Näin vaan ei asiat olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tienneet muutoksista ym rasitusjutuista. Ihmiset luottaa, että kaikki on hoidettu kunnolla, huollot, kokenut ohjaaja ym turvallisuusasiat. Näin vaan ei asiat olleet.

        Mix se lentelijä ei sitte hoitanu niitä jutskii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppytoiminnassa on riskinsä. Kone lastattu lähelle maksimikuormaa, hyppääjät istuvat koneen lattialla ilman turvavöitä. Lentoonlähdössä jos sattuu esim moottorihäiriö niin jälki voi olla tuhoisaa. Hyppytoiminta on koneen moottorille rasittavaa, kovilla tehoilla noustaan esim 4 kilometriin, kone kuuma, sitten tullaan alas, kone jäähtyy. Ja päivässä sama toistui monta kertaa. Kerhojen taloudellinen tilanne ei välttämättä hyvä, houkutus säästää kuluissa.

        Muistaakseni Nummelassa hyppykoneen nousu epäonnistui. Lentäjä veti konetta ylös alinopeudella ja kone tuli alas. Onneksi kukaan ei kuollut.

        Monissa harrastuksissa on riskinsä, siksi turvallisuudesta huolehtiminen on tärkeä asia. Mutta esim pelkkä autolla ajaminen on paljon vaarallisempaa kuin laskuvarjohyppääminen. Jämin onnettomuus tosin oli lentokoneonnettomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monissa harrastuksissa on riskinsä, siksi turvallisuudesta huolehtiminen on tärkeä asia. Mutta esim pelkkä autolla ajaminen on paljon vaarallisempaa kuin laskuvarjohyppääminen. Jämin onnettomuus tosin oli lentokoneonnettomuus.

        Taidat huijata ny. Mie ku ajelen Laatokalla tääl Ilomantsis ni eipä tuu kaheksaa lakuvarjohypääjää katost läpi. Tai lenkonetta.

        T: Seija-Elmeri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monissa harrastuksissa on riskinsä, siksi turvallisuudesta huolehtiminen on tärkeä asia. Mutta esim pelkkä autolla ajaminen on paljon vaarallisempaa kuin laskuvarjohyppääminen. Jämin onnettomuus tosin oli lentokoneonnettomuus.

        Toivottavasti ei koskaan kukaan rakenna comp air 8 tyyppistä konetta (tai ainakin tekee sen tarkkaan ohjeiden mukaan). Ja toivottavasti trafi ottaa vastuuta hyväksymistään koneista. Ei katsele vaan piirustuksia toimistolla, vaan käy tarkastamassa koneen ihan paikanpäällä. Kerhot ovat toivottavasti oppineet onnettomuudesta ja parantaneet turvallisuusasioita...PALJON!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ei koskaan kukaan rakenna comp air 8 tyyppistä konetta (tai ainakin tekee sen tarkkaan ohjeiden mukaan). Ja toivottavasti trafi ottaa vastuuta hyväksymistään koneista. Ei katsele vaan piirustuksia toimistolla, vaan käy tarkastamassa koneen ihan paikanpäällä. Kerhot ovat toivottavasti oppineet onnettomuudesta ja parantaneet turvallisuusasioita...PALJON!

        CompAir 8 on loistava kone, jos sitä osaa käyttää. Jos ei, näin voi käydä.

        Pilot-in command


    • Anonyymi

      Olix niil pelastusliivit tjsp?

      • Anonyymi

        Suomessa on kattava hoito! Miten kehtaat! Painaako syyllisyys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on kattava hoito! Miten kehtaat! Painaako syyllisyys?

        Todennäköisesti syyllisyys painaa raskaasti. Ei kukaan muuten kirjoittaisi vastaavia typeriä juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti syyllisyys painaa raskaasti. Ei kukaan muuten kirjoittaisi vastaavia typeriä juttuja.

        Olin kerran lenokonees Mallorkallen mennes. Mihis ny oisin syyllinen?


    • Anonyymi

      Mitäs sittes? Mitäs menivät paskoon lenkoneeseen. Voimia omaisille.

      • Anonyymi

        Hei. Niin lentokone ei ollut paska. Nyt alkaa olla tiedossa lopullinen tilannekuva. Omaiset hakevat korvausta väärästä paikasta, jos paska kone on se lähtökohta. En osaa sanoa kuinka perusteellisesti vakuutusyhtiöt ovat pesseet kätensä, oletukseni on, että aika perusteellisesti? Maalaisjärjellä ajattelisi, että ainakin mahdollisen henkivakuutuksen velvoitteet tässä pitäisi toteuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Niin lentokone ei ollut paska. Nyt alkaa olla tiedossa lopullinen tilannekuva. Omaiset hakevat korvausta väärästä paikasta, jos paska kone on se lähtökohta. En osaa sanoa kuinka perusteellisesti vakuutusyhtiöt ovat pesseet kätensä, oletukseni on, että aika perusteellisesti? Maalaisjärjellä ajattelisi, että ainakin mahdollisen henkivakuutuksen velvoitteet tässä pitäisi toteuttaa.

        Oli se paska. Ei muuten olis pudonnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli se paska. Ei muuten olis pudonnut.

        Kaikki menee "metsään", jos ei osata ns. ohjata/käsitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki menee "metsään", jos ei osata ns. ohjata/käsitellä.

        Iso osa lentäjistä pelkää ohjastamaansa lentolaitetta, koska eivät vaan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso osa lentäjistä pelkää ohjastamaansa lentolaitetta, koska eivät vaan osaa.

        Vuosipäivä lähestyy.
        Toivottavasti myös ko kerho on kuluneiden vuosien aikana ottanut turvallisuusasiat TODELLA paremmin hoitoon!


    • Anonyymi

      Olix toi se DeeCee3 juttu tai jotain? Ketä kiinnostaa?

      • Anonyymi

        No ei sitte yhtäs ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei sitte yhtäs ketään.

        Eikä senkään vertaa. Mitäs läksivät.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2309
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2288
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2256
    Aihe