3hehtaaria suurta kuusipuuta ja koivua

Anonyymi

En tiedä mitään metsän hoidosta. Mulla 5 hehtaarin tontilla reilu kolme hehtaaria runsaskasvuusta puustoa, kuusta ja koivua. Kalliota myös missä kookkaita kuusia kaatuneena sikin sokin. Mitä metsän siivoaminen ja puiden pois vienti mahtaisivat maksaa?

2

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensimmäisenä tulee mieleen, että otapa yhteyttä paikalliseen Metsänhoitoyhdistykseen ja pyydä virkailija käymään paikan päällä katsomassa tilannetta. Ne on siellä yhdistyksessä ammatti-ihmisiä, osaavat neuvoa.

• Anonyymi

Eikö itselläsi ole tarvetta polttopuille?
      Älä päästä niitä kaatuneita kuusia lahoamaan. Ne voivat olla ihan hyviä puita vielä.
      Pystyyn kuolleet kuuset voivat olla täysin kunnollista hyvää puuainesta vaikka omaan käyttöön sahatavaraksi. Kirveellä voisit testata kuusia eri puolilta ja tarkistaa ovatko ne jo lahoja. Joskus voi olla lahoa vain pari metriä, sitten oikein hyvää puuta loput.

Minulla on sama tilanne.
      Täällä on myrskyn kaatamia puita. Kirveellä voin tutkia, miten lahoja ne ovat. Lahousaste voi olla erilainen eri päässä puuta. Kovin lahoja ei kannata edes polttopuiksi ottaa. Pystyynkuivanut kuusi on enimmäkseen hyvin kuivaa ja siitä saa ilman kuivatusta valmista polttopuuta.

Voisit ehkä antaa sopiville kesämökkeilijöille luvan viedä noita kaatuneita puita polttopuiksi. Polttopuun teossa on kovin monta vaihetta, joten oikeasti jos ei ole kalliita työvälineitä, niin on iso homma ennenkuin puu on saatu klapeiksi.

Minullakin on puusto etupäässä kuusia, osa kaatuneina, osa pystyynkuolleina kuivina runkoina. Pystyynkuolleet ovat monasti ihan kovaa kunnon puuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe