Tällainen on Viipuri

Anonyymi

Erään Venäjän tunnetuimman bloggaajan, Ilja Varlamovin kirjoitus vuodelta 2017, otsikkona ”Anteeksi suomalaiset, me panimme kaiken vituiksi”:

”Vaikutelmani Viipurista on yksinkertainen. Villi-ihminen on saanut käsiinsä Teslan. Minulla ei ole mitään alkuasukkaita eikä Elon Muskin autoa vastaan, mutta jokaiselle on selvää, että jos nämä kaksi kohtaavat, kaikki menee päin seiniä. Barbaarin ja Teslan välillä on kuilu, barbaarilla ei ole teknologiaa Teslan käyttöön, eikä hän tiedä, mikä kapine se on. Luultavasti hän tekisi siitä jonkinlaisen majan, ehkä hajottaisi sen ja tekisi siitä jotain alkeellisia työkaluja, ehkä astioita.”

8

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tyhjään Viipuriin tuotiin asukkaat muualta pakkosiirtoina. Ukrainalaisia, puolalaisia, jne. On aivan selvää miten kaupungille käy, kun asukkaat heitetään paikalle ilman mitään käsitystä paikan historiasta ja luonteesta.
      -------------------> SUURI katastrofi, kaikki rappeutui pialle

• Anonyymi

Viipuri julistettiin sankarikaupungiksi. Puna-armeija eikyennyt valloittamaan sitä Talvisodassa. Se miehitettiin ilman taisteluja takaisin Suomelle kesällä -41.
      Vai oliko syynä suomalaisten nopea lähtö 20. kesäkuuta -44? Sekin lähes ilman taistelua.

• Anonyymi

Presidentti Medvedev antoi 2010 Viipurille arvonimen Sotilaskunnian kaupunki.
        Siellä on mahtava, mutta ah niin kaunis asiaan liittyvä muistomerkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Presidentti Medvedev antoi 2010 Viipurille arvonimen Sotilaskunnian kaupunki.
        Siellä on mahtava, mutta ah niin kaunis asiaan liittyvä muistomerkki.

No se kunnia tuli helpolla, kun suomalaiset tekivät taktisen perääntymisen kaupungista.

• Anonyymi

Omituinen taito ryssiä kaikki asiat, Viipuri oli hieno kaupunki.

• Anonyymi

Barbaari sai Teslan.

• Anonyymi

Varasti

• Hyvin tiivistetty. Hiljainen suru puserossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe