Rajapyykin merkintä

Anonyymi

Onko olemassa kunnollisia sään- ja valonkestäviä merkkikeppejä rajapyykin merkintään? Löytyykö edes merkintänauhaa joka kestäisi aikaa ja säätä puukepin iän, ja mikä on virallinen väri rajamerkille tai merkintänauhalle?

10

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävisikö aurausviitta. Ei se ikuinen ole, mutta kestää keppiä kauemmin, näkyy kauas ja heijastinnauha heijastaa. Katajainen keppi on myös aika pitkäikäinen, meillä on hyvinkin yli 30 vuotta vanhoja katajaisia aitatolppia vielä pystyssä. Kuitunauha ei kauaa säily mutta kirkkaanpunainen matonkuteen pätkä jostakin nailonista on kyllä aika säänkestävä.
      Merkkien väreistä en tiedä, mutta yleensä kai käytetään punaista koska se näkyy niin kesällä kuin talvellakin hyvin.

• Anonyymi

Punaiseksi maalattu kivimuuri on hyvä

• Anonyymi

Luulisi että nettihäiriköt eivät hakeutuisi tällaisille asiapitoisille palstoille. Näköjään kuitenkin "skannaavat" läpi kaikkia keskutelualueita.

• Anonyymi

Kunnollista kestävää muovista merkintänauhaa ei taida olla olemassa, koska nauhojen tärkein ominaisuus on hajota luonnossa nopeasti ja olla haittaamatta massateollisuutta.

• Anonyymi

Kyllä muovinauhaa on saatavana hyvin varustetuista metsätarvikkeita myyvistä kaupoista.
        50 metrin rulla 2,90 € eräässä kaupassa.

• Anonyymi

Kannattaa mennä itse seisomaan pyykille. Taskulampou auttaa sivullisen havaitsemaan sinut. Päivällä voi ihan hätistellä itse pois tunkeilijat. Jos olet nuori voi hyvinkin mennä muutama vuosikymmen.

• Anonyymi

putkipyykki punainen metalista

• Anonyymi

eikä löydy ellei sattumalta siihen kompastu :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikä löydy ellei sattumalta siihen kompastu :D

Rajoilla on tavallisesti kivipyykki merkinnällä tai ilman, putkipyykki jossa merkintä. Pyykki voi olla "siirretty" jos raja on esim. ojassa, jolloin rajan toellinen paikka löytyy maanmittausrekisteristä. Omilla mökkipalstani rajoilla on yksi, ojan vuoksi siirrretty. Itse laitoin pyykkien löytämiseksi pyykkien viereen ja rajoille noin 100 metrin välein aurausmerkkikepit noin 15 vuotta sitten. Ne ovat säilyttäneet kuntonsa ja auttavat kun kuntoni ylläpitämiseksi siivoan rajoilta vesakot noin 5. vuoden välein. Rajanaapurit maksoivat ne aurausmerkit ja lähettävät joulukortin ja kiittävät. Yksi naapuri käy kesäisin tuomassa pienen viskipullon joka nautitaan porukassa kalojen savustamisen yhteydesä.

• Anonyymi

auraus keppi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe