Minulla on 9-5 Aero MY00. Ostin auton käytettynä kolme vuotta vanhana. Minulla on kaikki sen edelliset rekisteriotteet leimoimoieen. Oli liisattu aiemmin yritykselle. Auto on nyt yli 20 vuotta vanha mutta sitä ei ole koskaan jouduttu uusintakatsastamaan. Kerran on vuosikatsastuksen yhteydessä lisäksi muutoskatsastettu jousien vaihdon vuoksi. Ja toisen kerran etanolikonversion vuoksi. On aina mennyt läpi ensi yrityksellä sekä vuosikatsastuksesta että muutoskatsastuksesta. Yleensä valmistautumiseen on kuulunut vain pesu. Toisinaan huolto on sattunut ennen katsastusta. Edellisellä kerralla valmistauduin vaihtamalla jarrulevyt ja palat muutama kuukausi ennen katsastusta.
Aiempi autoni oli 9-3 MY00, jonka ostin uutena. Vaihdoin sen pois em. Aeroon, koska kaipasin vähän isompaa ja ajettavampaa autoa. Sekin meni aina kun katsastettiin kerrasta läpi. Tosin aika uusihan se vielä oli siitä luopuessani.
Sitä ennen minulla oli 900GLi. Auto oli minulla 12 vuotta. Kun vein sen katsastukseen 16 vuoden iässä, se ei tarkan syynin päätteeksi läpäissyt katsastusta. Ensimmäinen hylsy auton katsastushistoriassa! Katsastaja löysi takajarrulevystä pikkasen uran pohjalta ruostetta. Olin vaihtanut jarrupalat pari päivää aiemmin. Eivät ehtineet mukautua hiukan jo kuluneisiin mutta laillisissa mitoissa oleviin jarrulevyihin. En uusintakatsastanut autoa vaan järkytyksestä selvittyäni vaihdoin sen tuohon tuliterään 9-3 malliin. Auto on mielestäni syytä vaihtaa, jos se ei läpäise katsastusta.
Ongelma on se, että nykyinen autoni ei reputa katsastuksessa. Olen luvannut itselleni, että ostan taas uuden, kun se ei enää läpäise katsastusta ensimmäisellä yrittämällä. Valitettavasti merkki vaihtuu. En halua enää ajaa näin pitkään samalla autolla. Pitää löytää jokin epäluotettavampi merkki. Kuinka monta vuotta pitää vielä odottaa, että saan uuden auton?
On tosiaan outo vika. Tällaista en ole muissa perheen automerkeissä todennut aiemmin. Onko jollekin toiselle sattunut näin ongelmallisen Saab- yksilö. Ja millä keinolla saisi hylsyn katsurilta? Pitäisikö jättää pesukin tekemättä.
Liian hyvä auto
Anonyymi
1
108
Vastaukset
- Anonyymi
Pidä saab itselläsi ja laita seisontaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748