Voisiko joku kertoa tismallee, tai niin hyvin kun pystyy että mitä tehdään ennen leikkausta, (polvileikkaus) oon 16v ja haluisin tietää että mitä neuloja ja putkia muhun tökitään. Eli kaikki mitä mä tunnen ennen leikkausta ja sen jälkeen (en tarkota polvea) koska mua jännittää aivan sairaasti kaikki neulat. Ja että saanko lähteä kotiin sen jälkeen vai pitääkö jäädö sairaalaan
Mitä tapahtuu ennen leikkausta
1
127
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu täysin minkälainen "polvileikkaus" tehdään. Jos kyse on vaikkapa polven tähystyksestä, se voidaan tehdä ehkäpä päiväkirurgisesti (pääsee lähtemään kotiin myöhemmin saattajan kanssa) tai ollaan yön yli sairaalassa. Jos taas on kyse suuremmasta varsinaisesta leikkauksesta, sairaalassa voi joutua olemaan pitkäänkin toipumassa ja kuntoutettavana.
Ennen operaatiota laitetaan kanyyli (neula) kyynärtaipeeseen ja/tai kämmenselkään ja sen kautta annetaan tarvittavat lääkkeet leikkauksen ja jälkihoidon aikana. Kanyylien laitto pistää hiukan, mutta ennen leikkausta ja sen aikana annetaan puudutusaineita jolloin ei tunne mitään.
Tuollaiseen ympäripyöreään kysymykseen polvileikkauksesta ei voi antaa tyhjentäviä neuvoja koska toimenpiteet voivat olla hyvin erilaisia. Minullakin on tehty tähystys polveen ja jopa laitettu tekonivel polveen ja kummassakin oli aivan erilaiset hoitotoimenpiteet ja sairaalassa olot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407