Kieltääkö laki ja mihin aikaan vuodesta puunhakkuun ja avohakkuut. Eikö suurehkojen puustoalueiden hakkuut parhaaseen pesimäaikaan ole enää kielletty. Yksityisen pihan omistaja syyllistetään jo yhden puun kaatamisesta. Käsittääkseni linnunpesiä ei saa tuhota huhtikuun puolenvälin jälkeen ja kielto jatkuu kai heinäkuulle asti
Lintujen pesintä ja puunhakkuu/avohakkuut mitä laki sanoo?
2
119
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kielletty. Motolla on suurempi oikeus pesiä kangasmaalle kuin esim. metsäviklolla tai pyyllä rehevälle paikalle. Millainen on maailma, joka tämän hulluuden suvaitsee? Pyhitetty pesimäaika on klisee kaikkien suurien toimijoiden papereissa, mutta ei se hakkuumäärissä kuitenkaan näy.
Olen itse maanomistaja. Tämän vuodesta toiseen toistuvan keväisen metsähäpeän tiimoilta (ts. pesät ei ole pyhiä.. monesta muusta luonnonhyvästä puhumattakaan), olen tullut jo ajat sitten päätökseen, että suurin osa metsäomaisuudestani menee Linkolan Lps:le.- Anonyymi
Kyllä on outoa, kun esim. kaupunkikunnissa syyllistetään yhdenkin pihapuun kaato huhti- elokuun välisenä aikana ja kaupunkialueen metsäpalstoilla on avohakkuut sallittuja parhaana pesintäkautena. Kestää kauan pienehkönkin metsäpalstan avohakkuiden jälkeen linnuston ja muun luonnon toipuminen, kun työ tehdään lintujen pesimäkautena ja työt vaikuttavat lisäksi kesämökkiläisten elämään .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048