Kun käytätte sosiaalista mediaa, miten paljon mietitte sitä että kuka näkee julkaisemanne kuvanne tai kirjoittamanne sisällön? Onko kenelläkään antaa esimerkkiä siitä, miten oma tai jonkun tutun käyttäytymisellä sosiaalisessa mediassa on ollut haitallisia seuraumuksia?
Some ja työ
4
81
Vastaukset
- Anonyymi
Itse en juurikaan käytä. Muutaman kerran kuullut että joku on ollut esimerkiksi saikulla ja laittanut bile tai reissukuvia someen. Ei hirveen kauan kestänyt että työnantaja sai tietää..
- Anonyymi
Tämä on hyvä esimerkki. Tämän päivän nuoret käyttävät jo erittäin nuoresta iästä lähtien erilaisia some applikaatioita ja tuntuu siltä että he eivät välttämättä ymmärrä mitä seuraumuksia sillä mitä sinne laittaa saattaa olla.
-M
- Anonyymi
Meillä on tullut töissä sanomista paristakin aika viattomasta asiasta mitä on someen joku erehtynyt laittamaan.
Kannattaa olla tosi tarkkana ettei tee mitään typeriä postauksia. Nimittäin varsinkin ne typerät yleensä leviää ihan kaikkien tietoon. Hyvä ohje on aina ajatella ennen lähetä-napin painamista: 1) mitä pomo ajattelisi tästä? 2) mitä puoliso/kumppani/tms ajattelisi tästä? sekä 3) mitä isä/äiti ajattelesi tästä?- Anonyymi
Olet aivan oikeassa. Olisi vielä kiinnostavaa tietää, miten paljon työnantaja saa puuttua työntekijöiden somen käyttöön. Tietysti jos siellä kirjoitetaan jotain mikä liittyy työhön, niin tähän voi vamasti puuttua, mutta missä ne rajat menee?
-M
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738