Jos Jakopää on ketjulla niin jos se on menossa rikki niin tuleeko siitä jotain oireita ennen täydellistä tuhoa vai onko se sitten kerralla kone paskana? Kun olen ymmärtänyt että jakohihna ei varoittele vaan se on sitten kertalaakista valmis. Mutta voiko ketjukone antaa jotain merkkejä että kohta ehkä pamahtaa?
Jakopää ketju oireet?
10
1255
Vastaukset
- Anonyymi
En oo koskaan ketjukonetta ajanu nii loppuun että olis käytännön kokemusta asiasta mutta ketjun voi tarkastuttaa huollossa. Kuulema kulunut ketju antaa koneen käyntiääneen selvän eron normaaliin. Ketju parempi kun hihna koska ei katkea vaan kuluu ja varottelee äänellä kun vaihdonaika lähestyy.
- Anonyymi
Hihnat kestää nykyään todella pitkää ja jos vaihtaa ohjeen mukaan niin ei tule ongelmia.
- Anonyymi
Tuota kannattaa kysyä VW, Skoda, Seat, Audi kuskeilta, heillä on sitä ketjulla olevaa jakopäätietoa yllinkyllin.
Voi olla, ettei Opelilla enää ole ketjukoneita, mutta minulta hyppäsi ketju yhden hampaanvälin yli autoa pihassa käynnistäessä. Se riitti kannen viottumiseen.
Vectra C, 2,2. Kilometrilukema vain 41.000!
Ei siinä mitään varottelua ollut!
Nuorimmatkin Vectra C:t ovat nyt jo yli kymmenvuotiaita. Meni toki kokonaisuu-dessaan takuuseen, mutta silloin uskoin lopulta, ettei GM sananmukaisesti "osaa" valmistaa autonmoottoreita.
Se 2,2 on aikanaan suunniteltu Opel Recordiin pitkittäisasennukseen huomattavasti pienitehoisempana, eikä se siis vuosimallista riippuen enää Vectrassa 110 kW molemmilla puolin olevilla tehoilla ole mitenkään varma peli.- Anonyymi
Vai Rekordin kone vielä Vectrassa.
Jos ketju hyppää hampaan yli, niin kiristin on hajonnut täysin ja yllättäen. Noita voi sattua kelle vaan, mutta todella harvinainen vika. Anonyymi kirjoitti:
Vai Rekordin kone vielä Vectrassa.
Jos ketju hyppää hampaan yli, niin kiristin on hajonnut täysin ja yllättäen. Noita voi sattua kelle vaan, mutta todella harvinainen vika.Asialla ei liene suurempaa merkitystä, enkä ala siitä inttämään, mutta kannattaisi kenties lukea autolehtiä!
2,2 moottorin asennus C - Vectrassa poikkeaa lähes kaikista muista alunperin etuvetoisiksi suunnitelluista moottoreista. Moottori oli käytössä myös Omegoissa.
Avaa konepelti, niin huomaat, että moottorin imupuoli on edessä eikä takana. Minulla oli parikin 2,2 Vectra C:tä 10 - 15 vuotta sitten.
Uusien autonmoottoreiden suunnittelu kaikkine nykyisine päästövaatimuksineen on nimittäin sen verran kallista puuhaa, että aika usein vanhaa vain päivitetään, koska joka hätään ei saada uutta.
Tästä saadaan lisäksi hyvä "aasinsilta" mm. mersuihin, joka on päättänyt ostaa osan moottoreistaan Ranskasta.
Sama koskee Toyotan HI-Acea, jonka moottori olisi tullut suunnitella uudelleen, mutta päädyttiin yhteistyöhön eurooppalaisen valmistajan kanssa. Kysymys on ns, WIN - WIN tilanne, molemmat saavat yhtenevistä moottoreista ns. suurtuotantoedun.
- Anonyymi
Folkkarit kilahtaa heti, Nippon antaa armoa jotta saa fiksattua vielä toimivaks?
- Anonyymi
Tuurista kiinni mikä ja milloin kilahtaa kunnolla, ei voi yleistää noin kuten Terolla on tapana.
- Anonyymi
Oikeassa autossa jakoketju kestää moottorin iän. Ei tarvitse vaihtaa välillä.
- Anonyymi
Tarkoitit siis, että kun jakoketu pettää niin moottorin ikäkin tuli täyteen.
Näinhän siinä pakkaa käymään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224954- 204005
- 272341
- 342144
- 371948
- 151838
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191195Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134