Vanhankirkon silta

Anonyymi

Nyt siis alkavat kalliit rakennustyöt, joita varten pitää veroja korottaa ja ottaa lisää lainaa. Kuinka huonosti liikkuvia koululaisia on UUdenmaankadun tietämillä? Muutama sata metriä on liian vaikeaa. Kuntoliikkumaan.

27

2180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mietihän sitä siellä kellarissa.

    • Anonyymi

      Ei niitä veroja yksin minkään sillan takia korotettu. Yritä edes jotain fiksumpaa seuraavalla kerralla. Aiheeseen perehdytty paljon toisessa ketjussa.

    • Anonyymi

      Ei sitä siltaa ilmaiseksi rakenneta. Rahat on jostain saatava ja kerättävä. Sillä on oma hintansa. Vai oletteko ns siivellä eläviä, joita ei maksut ja kulut huolleta? Ehkä pappa betalar.

      • Anonyymi

        Kierreportaat tulevat sillan Hangonsillan puoleiseen päähän varmasti! Eihän siitä muuten olisi Aamupostin lukijoiden viisaimmat viikkokausia valittaneet. Eli ensin kolmesatametrinen, kuusi metriä leveä baana ja sitten metrin levyiset kierreportaat ilman kaidetta. Se on fakta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kierreportaat tulevat sillan Hangonsillan puoleiseen päähän varmasti! Eihän siitä muuten olisi Aamupostin lukijoiden viisaimmat viikkokausia valittaneet. Eli ensin kolmesatametrinen, kuusi metriä leveä baana ja sitten metrin levyiset kierreportaat ilman kaidetta. Se on fakta!

        "Sillan kokonaispituus on noin 300 metriä ja pääsy sillalle on täysin esteetön eikä sillassa ole lainkaan portaita. Hangonsillan puoleisessa päässä on kierreramppi, jota pitkin noustaan sillalle. Siltaväylän leveys on kuusi metriä, myös kierrerampin osuudella. Korkeimmillaan sillan kansi on 9 metriä maanpinnasta." Hyvinkään sivuilta kannattaa lukea. Fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillan kokonaispituus on noin 300 metriä ja pääsy sillalle on täysin esteetön eikä sillassa ole lainkaan portaita. Hangonsillan puoleisessa päässä on kierreramppi, jota pitkin noustaan sillalle. Siltaväylän leveys on kuusi metriä, myös kierrerampin osuudella. Korkeimmillaan sillan kansi on 9 metriä maanpinnasta." Hyvinkään sivuilta kannattaa lukea. Fakta.

        Liukkailla keleillä matka taittuu yllättävän nopeasti. Ja liukkaita riittää. Silta on aina liukkaampi kuin tavallinen katu, koska kylmä ilma pääsee vaikuttamaan alapuoleltakin. Mutta ei hätää, rakennustyöt tulevatkestämään niin kauan, että moni siltaa haikaillut ei ehdi sitä käyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liukkailla keleillä matka taittuu yllättävän nopeasti. Ja liukkaita riittää. Silta on aina liukkaampi kuin tavallinen katu, koska kylmä ilma pääsee vaikuttamaan alapuoleltakin. Mutta ei hätää, rakennustyöt tulevatkestämään niin kauan, että moni siltaa haikaillut ei ehdi sitä käyttämään.

        Karavaani kulkee koirat haukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karavaani kulkee koirat haukkuu.

        Tuskinpa sillä sillalla tulee karavaaneja kulkemaan. Hyvä jos koiriakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa sillä sillalla tulee karavaaneja kulkemaan. Hyvä jos koiriakaan.

        Sen näkee sitten kun silta valmistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa sillä sillalla tulee karavaaneja kulkemaan. Hyvä jos koiriakaan.

        Karavaanarit saivat jo oman osuutensa kaupungin ostamilla lahjatonteilla. Siinä meni pienelle porukalle verorahoja 200000 euroa. Asiasta kertoi Aapo keväällä.


    • Anonyymi

      Ja olematonta rahaa palaa.

      • Anonyymi

        Ja asunnot markkinoidaan kävely- yhteyden päässä asemasta. Siltä tehty väärälle puolelle😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja asunnot markkinoidaan kävely- yhteyden päässä asemasta. Siltä tehty väärälle puolelle😄

        Se markkinointi on ollut lähinnä keskustaan Uudenmaankadulle lähikauppoihin, kouluihin ym. ja päinvastoin uuden koulun suuntaan suora yhteys. Myös autottomuus oli alkujaan esillä hyvine kävely-yhteyksineen.


    • Hieno silta tulee. Kiitos päättäjille.
      Ei mikään elementtimöhkäle rumilus, vaan pakallatehty, monimuotoinen silta.
      Hyvnkåå on siltojen kaupunki. Sillat yli tai ali rautatien.
      Keskustaa tulisi vielä tiivistää. Mm Sokoksen parkkihalli radan puoleinen puretaan tilalle kerrostalot.
      On kauhistuksiakin mm Martissa Tanssikalliolle menevä, lentokentän levyinen katu.
      Aivan hirveää asemakaavaa.

    • Anonyymi

      Ei tämänpäivän koululaiset kävele kouluun edes kahtasataa metriä, äiskä tai iskä kuskaa portilta portille. Ei ole ihme , että nuoriso on rapakunnossa, justiinsa oli uutisissa, että armeijaan menevät nuoret miehet ovat ylipainoisia, . rapakuntoisia. .

    • Anonyymi

      Jep. Noin on jatkunut jo kauan....liian kauan....

      Ja heti skuutti, mopo tai mopoauto alle kun mahdollista jotta ei vaan rasitu liikaa.

      • Anonyymi

        Aivan. Se on normaalia, koska noiden kakaroiden vanhemmatkin ovat samaa lössösakkia.
        Katsokaapa minne vain, niin näette ylipainoisia ja liikakiloistaan ylpeitä nuoria ja keski-ikäisiä ihmisiä. Se ei jaksa enää yllättää, kun uimarannalla pyllistelee nuoria 80...100 kiloisia naisia jenkkakahvat roikkuen ja pakarat paljaina. Jokin naru on kaiketi persvaossa, koska etupuolella haarovälissä on koronamaskin kokoinen lappu peittämässä määrättyä aluetta. Lähes paljaisiin rintoihin on jo totuttu. Se siis Vanhankirkon sillasta, lasten, nuorten ja aikuisten laiskuudesta ja siitä aiheutuvasta lihavuudesta ja lihavuuden hyväksymisestä ja jopa sillä leuhkimisesta.


    • Anonyymi

      Kohta päästään sillan ansiosta suoraan keskustaan kun ei tarvitse hangonsillan kautta kiertää. Uudenmaankadulle rakennetaan paljon uutta aseakaavan salliessa. On ollut hyvä päätös tuo silta.

    • Anonyymi

      Kummassa päässä siltaa keskusta on?

    • Anonyymi

      Noh, eipä itsellä valitettavaa sillan suhteen. Mukava kun Kipinälle pääsee ilman että pitää pyöräillä huonokuntoisen, radanvartta kulkevan tien kautta, tosin saisihan senkin joskus korjata. Mutta pitää tottakai muistaa että tämä siltahanke, kaikkien muiden Hyvinkään historian hankkeiden lailla, tulee romahduttamaan talouden täydellisesti ja saa aikaan kunnan romahduksen anarkiaan. Taitaapa taas vaihteeksi puuttua vähän perspektiiviä Suomi24n kommentoijilta. Kuka olisi osannut arvata?

      • Anonyymi

        Kyllä muutamissa ketjuissa on nuo turhuudet huomattu ja esiintuotu. Tolkuttomat tukiaiset elokuvajuhlille ja musiikkimekastajille vuosiksi eteenpäin. Myös huippukallis kivipaasi kirjaston edessä, sekä vanhat rätit kaupungintaloksi nimetyn vanhan varaston katossa kertovat paljon päättäjien heikoista kyvyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muutamissa ketjuissa on nuo turhuudet huomattu ja esiintuotu. Tolkuttomat tukiaiset elokuvajuhlille ja musiikkimekastajille vuosiksi eteenpäin. Myös huippukallis kivipaasi kirjaston edessä, sekä vanhat rätit kaupungintaloksi nimetyn vanhan varaston katossa kertovat paljon päättäjien heikoista kyvyistä.

        Todellisesta elämästä vieroittuneet päättäjät haaveilevat ja päättävätkin asioista joiden toteuttaminen on järkevästi = omilla rahoilla, mahdotonta. Kun päätöksentekijät ovat sukupolvea, joille syötettiin pullamössöä muumimukista, ja pullamössön syöttäjät (sotien jälkeen syntyneet, lyhytaikaisen globaalin talouskasvun aikana loputtoman talouskasvun harhaan hurahtaneet) olivat hölmöydessään päättäneet , että "talouskasvu" on loputonta, niin jälki on sen näköistä mistä nyt valitetaan: Raha ei todellakaan riitä nyt, eikä tulevaisuudessa siihen mihinsaakka nyt on menty. Ongelma on siinä, että ihmisen elinikä on liian lyhyt vastuuntunnon kehittymiseen. Ikä riittää kuitenkin varsin hyvin "mulle heti kaikki nyt" ajatteluun ja ahneeseen kähmintään.


    • Anonyymi

      Eipä näytä olevan sillalla kulkijoita.

      Ehkä 1-2 tunnissa ja arkena iltapäivällä.

      Yhtä hyödyllinen kuin stadissa hämeenkadun remontti eli tuuli vain ulvoo tyhjillä kujilla mutta veronmaksaja maksaa.

      • Anonyymi

        Ohi kulkiessani yleensä katson, onko sillalla kulkijoita, ja oikeastaan koskaan ei ole. Nyt tietysti on viisastakin pysyä pois sillalta, kun on liukasta.
        Hirvittävän kallista ja tehotonta toimintaa moinen sillanrakentelu. Pitäisi huolehtia ensin peruspalveluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohi kulkiessani yleensä katson, onko sillalla kulkijoita, ja oikeastaan koskaan ei ole. Nyt tietysti on viisastakin pysyä pois sillalta, kun on liukasta.
        Hirvittävän kallista ja tehotonta toimintaa moinen sillanrakentelu. Pitäisi huolehtia ensin peruspalveluista.

        Mitä peruspalveluita tarkoitat? Kun olet äänestänyt hyvän edustajan hoitamaan asioitasi sotealueelle, niin ainakin terveydenhuollon ja pelastustoimen rahoitukseen siltojen ja liikennevalojen rakentelu ei vaikuta. Sillan rahoitus hoidetaan kunnan pussista ja terveys- ja pelastuspalveluille on oma budjetti, josta vastaa koko sotealue.
        Joidenkin ihmisten käsityksen mukaan kulkuväylien rakentaminen ja kunnossapito on peruspalvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä peruspalveluita tarkoitat? Kun olet äänestänyt hyvän edustajan hoitamaan asioitasi sotealueelle, niin ainakin terveydenhuollon ja pelastustoimen rahoitukseen siltojen ja liikennevalojen rakentelu ei vaikuta. Sillan rahoitus hoidetaan kunnan pussista ja terveys- ja pelastuspalveluille on oma budjetti, josta vastaa koko sotealue.
        Joidenkin ihmisten käsityksen mukaan kulkuväylien rakentaminen ja kunnossapito on peruspalvelua.

        Olet täysin oikeassa ja toivottavasti palvelut saadaan vihdoin kuntoon. Kyllä sillan rakentaminen on hyvä asia varsinkin kun sen tarvetta vertaa Täysin tarpeettomaan mekastustapahtumaan lentokentällä ja tolkuttomaan elokuvajuhlien toistuvaan tukemiseen. Kummankin tapahtuman toistuvilla suurilla tukiaislla saataisiin useampikin silta kaupunkiin. Todellista käyttötarvetta normaaleille kansalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä peruspalveluita tarkoitat? Kun olet äänestänyt hyvän edustajan hoitamaan asioitasi sotealueelle, niin ainakin terveydenhuollon ja pelastustoimen rahoitukseen siltojen ja liikennevalojen rakentelu ei vaikuta. Sillan rahoitus hoidetaan kunnan pussista ja terveys- ja pelastuspalveluille on oma budjetti, josta vastaa koko sotealue.
        Joidenkin ihmisten käsityksen mukaan kulkuväylien rakentaminen ja kunnossapito on peruspalvelua.

        Peruspalvelut sisältävät myös esim. varhaiskasvatus- ja opetuspalvelut, joista sotealue ei vastaa, ja paljon muutakin. - Ja mitä rahoitukseen tulee, kaikki tulee samasta paikasta, ei kunnan pussista tai soten budjetista, vaan veronmaksajien kukkarosta.
        Kulkuväylien rakentaminen ja kunnossapito kuuluu peruspalveluihin, ja siinä olisi runsain määrin työsarkaa ja rahanreikää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe