Minua nyt lähinnä kiinnostaa tietää kuinka moni oikeastaan kärsii tästä?
Löysin hiljattain youtubesta videon missä nukkuva mies heiluttaa päätänsä puolelta toiselle ja se on juuri samanlaista kuin minulla.
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=0s7Kl8AOoOc
Eli kyseessä on rhythmic movement disorder. Ja kommenteista päätellen en ole ainoa maailmassa, niin kiinnostaa tietää löytyykö suomalaisilta tätä samaa ongelmaa?
Eli lapsuudesta asti ollut tämä, ennen nukkumaan menoa heiluttelin päätä puolelta toiselle mikä auttoi minua nukkumaan. Jossain vaiheessa lopetin sen kokonaan koska sain nukuttua ilman sitäkin, mutta myöhemmin kävi ilmi että teen sitä unissani.
Minut on monta kertaa herätetty syvästä unesta koska joku on pelännyt että minulla on joku kohtaus meneillään kun heiluttelen päätä rajusti puolelta toiselle. Nykyäänkin 30-vuotiaana harrastan sitä unissani.
Pään heiluttelua puolelta toiselle nukkuessa
Anonyymi
1
412
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla heiluu pää välillä puoliunessa puolelta toiselle. Siis automaattisesti, en voi estää tai hallita liikettä. Joten en tiedä onko kyse samasta oireesta. Ja saatan havahtua puoliksi valveille ja käsi on jäykkä ja nykii voimakkaasti. Kättä ei pysty hallitsemaan mitenkään. En ole kysynyt lääkäriltä näistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225634- 335040
- 292884
- 342394
- 372088
- 152038
- 281690
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121631
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351569