ScanSopeeder ja/tai AutoSplitter ohjelmilla (vanhojen) valokuvien ja korttien skannaus

Anonyymi

Hei
Onko ko. ohjelmista kokemusta otsikon asiassa. Itselläni on toimistotason tulostin ja kokeilin ScanSpeeder ohjelmaa parin skannauksen verran (8 ilmaista olisi vielä jäljellä). Tai onko joku muu hyvä ohjelma olemassa?
Osasi lukea toisen kortin oikein, mutta toisen kortin reunat piti asetella käsin, joku siinä joulukortissa sotki ohjelman.

Tarkoitus olisi digitoida vanhoja valokuvia ja postikortteja. Ohjelman pitäisi toimia kohtuullisen automaattisesti eli osata etsiä kortin rajat skannauksesta ja nimetä kuvat antamallani systeemillä.

Molemmissa ohjelmissa on aikalisenssi, kannattaako maksaa...

Kiitos asiallisista kommenteista

3

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ScanSpeeder ohjelmasta ei saanut selkoa tallentaako se digitoidut kuvat häviöttömästi kuten nämä aina kuuluukin tallentaa vai pakattuna jolloin laatu on huonoa.

• Anonyymi

Enpä ostaisi.
      Ei ole suuri homma leikata kuvat jäkeenpäin jollain kuvankäsittelyohjelmalla.
      Minulla on tuollainen ilmainen ohjelma, joka osaa valita kohteet, mutta pidän sitä ominaisuutta turhana, eikä valinta ole kovin luotettava.
      En ole kokeillut valokuviin, mutta on inhottavaa, jos valinta on päällä se kopioi tekstikappaleet erikseen.

• Anonyymi

"Ei ole suuri homma". Minulle homma on suuri. Kuvia on kymmeniä tai satoja ja postikortteja satoja. En todellakaan aio jokaista käsitellä erikseen kovin monimutkaisesti. Kuvissa ja osin myös korteissa on vielä sellainen mahdollisuus, että katsooko niitä kukaan koskaan. En vain raskisi heittää roskiin, jos joku sattuisi olemaan kiinnostunut menneiden sukupolvien jutuista...

Tällaisten syiden vuoksi tarvitisin löytää nopean digitointitavan.

Olen siis kysymyksen laittaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5634
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5040
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2884
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2394
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1690
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1631
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1569
    Aihe