Onko mitään riittävästi toimivaa "rajoitettua" linux distribuutiota kokeilin esim. Stretchdog ja Debian Dog ne asentuu kyllä mutta verkon käyttö erityisesti windows verkon resurssien käyttö vaikeaa tai mahdotonta
Rajoitetut linux distribuutiot onko toimivia
13
120
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä ole ollut tarve käyttää Windows verkkoa edes Windowsilla.
- Anonyymi
Käytän mielelläni kaikkia järjestelmiä ns. hybridi-menetelmillä....
- Anonyymi
Ne toimii hyvin siihen tarkoitukseen johon ne on siinniteltukin.
- Anonyymi
"rajoitettua" on väärä termi, vaan rankasti kevennettyijä.
- Anonyymi
Rajoitettu on mm PorteusKiosk..
se asennuksessa määritetään ja käytäjä ei pysty enään muutaan,
- Anonyymi
Riippuu täysin HW:stä: Aikanaan(2017?) yritin asennella 100MHz vanhaan penaan FreeDOS:ia ja siihen sitten verkkokorttia ja selainta, niin täytyy kyllä sanoa, että SE oli hankala operaatio ja lopputulos ei niin mielekäs edes. Em. ajankohdan ohjelmat toimi kyllä kivuttomasti, kuten tekstinkäsittely ja 16-värinen piirto-ohjelma.
Em. koneellahan toimii DSL-linux ihan kivuttomasti - kun sillä ei tee mitään mihin se ei pysty. Mikä on järkevä kevennys? Siitä tässä on kysymys. Keventämällä kun ei mitään liian raskasta silti saa toimimaan kunnolla. Silti tuollainen vanhakin kone voi hoitaa asiansa jossakin muussa käytössä - kuten tässä eräänlaisena routerin korvikkeena, josta löytyy myös sähköpostit yms. sälää. - Anonyymi
kokeillut useampaa distroa kaikista on löytynyt jokin rajoite joka estää käytön minun tarkoituksiini
- Anonyymi
Mitä ihmettä sä sitten koitat tehdä kun mikään jakelu ei sovellu sulle?
- Anonyymi
Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛
Iltapäivän aluksi taas puutaheinää tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iltapäivän aluksi taas puutaheinää tarjolla.
Älä vedä hernettä nenään, tuohan on ihan hyväntahtoista puutaheinää toisin kuin nuo Win-trollaukset. Hjumooria mukana😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkup. kirjoittelija taas tässä kokeilin Freespire 2.0.3 se tuntuu suht hyvältä toki ei varmaan päivityksiä enää tipu ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minustakin upuntu on ihana. Huolestuttaa tosin tuleeko minustakin fanaattinen. Sitä näyttää olevan liikkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225234- 254398
- 282541
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121541
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211277Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101194