Rajoitetut linux distribuutiot onko toimivia

Anonyymi

Onko mitään riittävästi toimivaa "rajoitettua" linux distribuutiota kokeilin esim. Stretchdog ja Debian Dog ne asentuu kyllä mutta verkon käyttö erityisesti windows verkon resurssien käyttö vaikeaa tai mahdotonta

13

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä ole ollut tarve käyttää Windows verkkoa edes Windowsilla.

• Anonyymi

Käytän mielelläni kaikkia järjestelmiä ns. hybridi-menetelmillä....

• Anonyymi

Ne toimii hyvin siihen tarkoitukseen johon ne on siinniteltukin.

• Anonyymi

"rajoitettua" on väärä termi, vaan rankasti kevennettyijä.

• Anonyymi

Rajoitettu on mm PorteusKiosk..
        se asennuksessa määritetään ja käytäjä ei pysty enään muutaan,

• Anonyymi

Riippuu täysin HW:stä: Aikanaan(2017?) yritin asennella 100MHz vanhaan penaan FreeDOS:ia ja siihen sitten verkkokorttia ja selainta, niin täytyy kyllä sanoa, että SE oli hankala operaatio ja lopputulos ei niin mielekäs edes. Em. ajankohdan ohjelmat toimi kyllä kivuttomasti, kuten tekstinkäsittely ja 16-värinen piirto-ohjelma.
      Em. koneellahan toimii DSL-linux ihan kivuttomasti - kun sillä ei tee mitään mihin se ei pysty. Mikä on järkevä kevennys? Siitä tässä on kysymys. Keventämällä kun ei mitään liian raskasta silti saa toimimaan kunnolla. Silti tuollainen vanhakin kone voi hoitaa asiansa jossakin muussa käytössä - kuten tässä eräänlaisena routerin korvikkeena, josta löytyy myös sähköpostit yms. sälää.

• Anonyymi

kokeillut useampaa distroa kaikista on löytynyt jokin rajoite joka estää käytön minun tarkoituksiini

• Anonyymi

Mitä ihmettä sä sitten koitat tehdä kun mikään jakelu ei sovellu sulle?

• Anonyymi

Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛

Iltapäivän aluksi taas puutaheinää tarjolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iltapäivän aluksi taas puutaheinää tarjolla.

Älä vedä hernettä nenään, tuohan on ihan hyväntahtoista puutaheinää toisin kuin nuo Win-trollaukset. Hjumooria mukana😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkup. kirjoittelija taas tässä kokeilin Freespire 2.0.3 se tuntuu suht hyvältä toki ei varmaan päivityksiä enää tipu ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minustakin upuntu on ihana. Huolestuttaa tosin tuleeko minustakin fanaattinen. Sitä näyttää olevan liikkeellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4398
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2541
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe