Voiko valittaa?

Anonyymi

Naapuri oli käynyt jokin aika sitten kysymässä mieheltä rakennuslupaa ja toi tyhjän lapun meille, johon halusi meidän allekirjoitukset. Itse olin töissä ja mieheni sanoi, että allekirjoita. Naapuri haluaa laajentaa terassia. No toista viikkoa tässä olen katsellut kun naapuri laittoi koko takapihan kivetykselle ja terassin pohjaa rupesi nousemaan. Siis melkein koko takapiha. Nyt lähdin to mökille ja tänään tulin kotiin. Naapurin terassille on noussut helkutin iso rakennus, joka sillä oli aikanaan satamassa ravintolana. Tuosta hökötyksestä on suora näköyhteys meidän terassille ja meillä ei ole enää mitään rauhaa olla siellä. Tälläiseen hommaan en olisi antanut lupaa missään nimessä. Nyt tuli oikeasti huijattu olo. Voiko tästä tehdä vielä kaupungin rakennusvirastoon valituksen?? En ole muuten missään tekemisissä naapuri kanssa.

7

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kaippa hänellä on lupa myös muualta, kuin teiltä, rakentaa .. tonteilla on max neliömäärät esim. Naapurien kuulemisen sinänsä, näyttää olevan vähän niin ja näin, eikä naapuri estää sitä voi, hidastaa kyllä.

• Anonyymi

Tottakait voit valittaa kuntasi rakennuslautakunnalle. Ja muistithan ottaa kännykällä valokuvan siitä tyhjästä paperista.

• Anonyymi

Jäkä, jäkä. Tee itse joku näkösuoja siihen suuntaan.

• Anonyymi

Eihän tyhjään paperiin pidä nimmaria kirjoittaa. Siinähän hyväksyy mitä vain paperiin kirjoitetaan.

• Anonyymi

Mitähän jännää seuraavaksi, tyhjä aloitus?

• Anonyymi

Ei voi mitään jos naapurilla hyväksytty suunnitelma.

Eihän hyvä immeinen se tyhjä paperi tee mitään se nääpuri näytti myös piirrokset siitä suunnitelmasta. Sun pitää itse täyttää se paperi ja panna nimmari alle.

• Anonyymi

Naapurin kuuleminen ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olet antanut luvan rakentamiseen. Se lappu osoittaa vain sen, että sinua on informoitu asiasta. Rakennusluvan myöntäjä antaa luvan sen perusteella, mitä on lupa tontille rakentaa.
      Tietysti on epäviisasta mennä kirjoittamaan nimensä tyhjään paperiin. Kertoohan tyhjän paperin allekirjoitus lähinnä siitä, että asioita on salattu.
      Mutta vielä rakennuslupa myönnetään asemakaavan edellyttämällä rakennusoikeudella. Naapurin kuulemisella ei välttämättä ole mitään olennaista merkitystä. Kaupungin tai kunnan rakennuslautakunta sen rakennusluvan myöntää. Jos rakennus ei ole rakennusluvan mukainen, niin sitten rakentaja saattaa joutua purkamaan rakennuksen tai asia pitää muuten sopia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7725
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3755
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58