Diesel on vakuutusyhtiöiden silmissä kalliimpi vakuuttaa keskimäärin suuremman iskutilavuutensa vuoksi.
Dieselin keskimäärin isompi kone, vaikutus liikennevakuutukseen
13
92
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mitäs vittu se niille kuuluu kuutiot, fyrkkaa tiskiin vaan jos kosahtaa?
- Anonyymi
Syynä korkeampaan vakuutusmaksuun on suurempi moottori. Ei sillä ole merkitystä mitä polttoainetta moottori käyttää.
- Anonyymi
Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita?
Ei ajeta. Se on kateusveron tapainen rangaistus suuremman auton omistamisesta. Vähän samaa sarjaa on nykyinen hiilidioksidiperusteinen ajoneuvovero. Kadehdittavampi (suurempi) auto,
ja verot kohoaa pilviin. Ei kai kukaan täysjärkinen pidä suomalaista autoilua uhkana globaalille ilmastolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita?
Ei ajeta. Se on kateusveron tapainen rangaistus suuremman auton omistamisesta. Vähän samaa sarjaa on nykyinen hiilidioksidiperusteinen ajoneuvovero. Kadehdittavampi (suurempi) auto,
ja verot kohoaa pilviin. Ei kai kukaan täysjärkinen pidä suomalaista autoilua uhkana globaalille ilmastolle.En osaa sanoa ajetaanko, tuskin ainakaan merkittävästi jos kolarimäärää verrataan ajokilometreihin.
Sen sijaan korjaukset ovat luultavasti selvästi kalliimpia isommilla ja kalleimmilla autoilla ja se varmaan vaikuttaa vakuutusmaksujen suuruuteen. Vakuutusmaksuun vaikuttaa nimenomaan korvausten rahallinen arvo ja niitä lasketaan merkki- ja mallikohtaisesti.
Verothan on aivan eri asia kuin yksityissektorin vakuutusyhtiön perimät vakuutusmaksut enkä oikein usko vakuutusyhtiöillä olevan mitään intressiä vakuutusmaksujen määräämisessä kuin vahinkojen arvo. ’Kateusverot’ ja vastaavat yms on yhteiskunnan juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita?
Ei ajeta. Se on kateusveron tapainen rangaistus suuremman auton omistamisesta. Vähän samaa sarjaa on nykyinen hiilidioksidiperusteinen ajoneuvovero. Kadehdittavampi (suurempi) auto,
ja verot kohoaa pilviin. Ei kai kukaan täysjärkinen pidä suomalaista autoilua uhkana globaalille ilmastolle.Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita ? Kyllä ajetaan . Mikä on kateusvero ?
- Anonyymi
Patterivehkeissä on hirveen hintaset vakuutukset. Pikkukinnereissä kasko 2500-3500€ 80% bonuksilla. Erotuksella nykyisen autoni kaskoon ostan 2500 litraa dieseliä jolla ajan 50 000km.
Diesel-vero ei olekaan niin merkittävä tekijä kustannuslaskelmissa.- Anonyymi
Ei tänä päivänä kannata välittää siitä verosta. Kulutukset ovat niin pieniä, että säästää pitkän pennin verrattuna hybrideihin. Hankintahinnassakin on nopeasti 10v veromaksujen verran eroa dieselin ja hybridin välillä, joten en näe järkeä ostaa hybridiä, jos haluaa isomman auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tänä päivänä kannata välittää siitä verosta. Kulutukset ovat niin pieniä, että säästää pitkän pennin verrattuna hybrideihin. Hankintahinnassakin on nopeasti 10v veromaksujen verran eroa dieselin ja hybridin välillä, joten en näe järkeä ostaa hybridiä, jos haluaa isomman auton.
juu näin se taitaa olla, varsinkin kun vaihtaa autoa n. 2-3v välein niin ei kannata hybridiin panostaa hinnan takia.
- Anonyymi
Kaskon hinnat varmaan otettu TM:n vertailusta, jossa jostain syystä kaskon hinnat oli ihan metsässä. Vakuutusyhtiön laskureilla laskettuna sähkäreiden vakuutusten hinnat on hyvin samaa tasoa kuin polttistenkin.
- Anonyymi
Meneeks noissa sähkövehkeissä patterit uusiksi joka mällistä vai mistä tuo vakuutuksen hinta johtuu? Vai onko ne niin painavia, että pikku hipaisusta leviää puoli riisipussia maahan.
- Anonyymi
Ei ole hirveen hintaiset vakuutukset.
- Anonyymi
Sylinteritilavuuden mukaan hinnoittelu perustuu entiseen aikaan, mutta taitaa vielä olla hyvin vahvasti voimissaan. Onhan se jo maalaisjärjelläkin selvää, että jos mennään suurempiin, ehkä n. yli 3 litran koneisiin niin niillä pääsääntöisesti sitten ajetaan vähemmän. Pl. ehkä nyt 530 dieselbemarit tms., mutta etenkin bensavehkeet.
Tuollaiset on vähän fiilistelyvehkeitä eikä niinkään pitkän matkan ajoon, jolloin kilometrejä kertyy vähemmän ja näin ollen vähemmän kolareita. Riski laskee ja täten myös hinnoittelun tuli laskea tietyn sylinteritilavuuden "lakipisteen" jälkeen.> Onhan se jo maalaisjärjelläkin selvää, että jos mennään suurempiin,
> ehkä n. yli 3 litran koneisiin niin niillä pääsääntöisesti sitten ajetaan
> vähemmän.
Onko? Jos minä ostaisin auton leluksi, hankkisin varmaan bensan. Mutta kun auton pitää olla myös hyvä, niin diesel tietysti. Ja jos ajaisin ammatikseni, niin jokin 3-4 -litrainen olisi ihan hyvä. Turvallisuusnäkökohdat näes painaisivat sitten hieman enemmän kuin kulutus. Nyt kun ajelen vain lyhyttä matkaa, alle 100 kilsaa päivässä keskimäärin, riittää vähän pienempikin kiihtyvyys...
Mutta eiköhän tuosta tilastoja löydy, jos ei halua maalaisjärkeen paneutua. Toki aika suuri osa isommista moottoreista on pakuissa sun muissa työautoissa, jotka pitäisi ehkä rajata ulos ja huomioida vakuutuksissakin erikseen (jos laki sallii).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254358
- 272471
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174