Tehokkaat Superbit

Anonyymi

Nyt on saatavilla 180hv neliveto-Superb. Kallishan tuo on kuin mikä. Toisaalta 3,6 litraista V6 superbia saa käytettynä jo ihan siedettävään hintaan.

Onko kokemuksia? Tottakai koeajo kertoo kaiken mutta kyselen tässä vain alustavia juttuja itäautopalstan-tietäjiltä. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

ps. youtuben perusteella ei mitään jakoa siinä etteikö V6 kuulostaisi paremmalta

13

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisko nelivetoa tarjolla?

    • Anonyymi

      Skoda Superb 3,6 FSI V6 4x4 Elegance DSG.

      Ensin herkut:
      Teho: 191 kW / 260 Hv
      Vääntö: 350 Nm
      Huippunopeus: 250 km/h
      Kiihtyvyys (0-100): 6,50 s

      Sitten haitat:
      Kulutus:
      Kaupunki: 14.9 l/100km
      Maantie: 6.9 l/100km
      Yhdistetty: 10.0 l/100km
      CO2 -päästöt: 235 g/km
      Ajoneuvovero: 392 €/Vuosi

      • Anonyymi

        Miten nuo FSI ja DSG, onko ne mainettaan parempia? Uskaltaako käytettyä ostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nuo FSI ja DSG, onko ne mainettaan parempia? Uskaltaako käytettyä ostaa?

        FSI parempi kuin TSI. Paitsi että aivan järkyttävä kulutus tässä koneessa. DSG huono valinta. Osta joku muu merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        FSI parempi kuin TSI. Paitsi että aivan järkyttävä kulutus tässä koneessa. DSG huono valinta. Osta joku muu merkki.

        Tuossa Superbissa on sellainen DSG, jossa ei vikoja ole. Ei trööllin pidä aina kaikkea yleistää.


    • Riippumatta siitä, minkä automerkin sivulla ollaan, aina toivotaan vain niitä tehoja!
      Olen ajanut Euroopan halki Välimerelle saakka parikin kertaa ja yli 10 kertaa Itävaltaan ja Ranskaan. Ainoa paikka missä pienitehoinen auto hyytyy, on Saksan Kassel-nimisen kaupungin lähellä olevat pitkät nousut eteläänpäin ajaessa.
      Olisiko tämä se asia, jonka vuoksi niitä tehoja tarvitaan?
      Suomessa 80 - 100 kW riittää aivan hyvin.
      Aika moni ei autolla edes käy ulkomailla, vaikka asia voi vähitellen yleistyä, kun lentokoneen käyttö huvimatkoihin nykyisestään kallistuu.
      Lehtitietojen mukaan voidaan jo todeta, että liian tehokkaat autot sellaisten henkilöiden käsissä, jotka yleiselle liikenneturvallisuudelle antavat palttua, on selvä ja lisääntyvä liikenneturvallisuusriski.

      • Anonyymi

        Ei kait normaaliiauto nyt sentään hyydy ylämäessä? Saksan autobaanoilla saat kyllä olla tarkkana takaa nopeasti lähestyvien isojen poikien kanssa jos haluat pelata liikenteen mukana eikä niin että ohituskaistalla olevat joutuvat kokoajan jarruttelemaan tumpeloiden takia joilla ei ole sivu- eikä taustapeilejä.
        Niin ja nuo nk. nopeat autobaanalla eivät tosiaankaan ole Skodia jotka jäävät armotta jalkoihin.


    • Puhuin asiasta yleisellä tasolla.
      Käypä kokeilemassa niitä mäkiä - sinne on Travemündestä n. 400 km - mutta sen lupaan, että joutuu pistämään pienempiä vaihteita pesään.
      Oletko anonymi ajanut Euroopassa niin paljon, että tiedät, ettei Saksassa ketään saa "pussittaa"! Olen viimeksi kunnolla kinannut tästä asiasta tällä palstalla n. puoli vuotta sitten, eikä asia oikein ollut mennä jakeluun.
      Tästä syystä lujaa - sanotaan nyt vaikka yli 180 lasissa - jatkuvasti ajavan mielestä tuntuu, ettei edellä olevissa autoissa ole taustapeilejä tai ettei niitä käytetä.
      Taaempana lujaa ajava sananmukaisesti muilta "pyytää anteeksi", sillä kaikkien on säännösten mukaan annettava edetä omaa valitsemaan vauhtia.
      Näitä, siis n. 130 - 140 km/h ajavia "peilittömiä" pikkuautoja ja mielestäsi eteesi oikealta tulevia riittää koko ajan, eikä heidän lain mukaan sananmukaisesti edes tarvitse vilkaista taustapeiliin, todetakseen mikä siltä tulee.
      Vain pieni virhearviointi näissä nopeuksissa, niin soppa on valmis.

      • Anonyymi

        Tiedän hyvin tuon Kasselin reitin ja muistan hyvin kun esim, v. 1999 olimme Cliolla Eurooppaa kiertämässä, piti tosiaan vaihtaa pienemmälle. Tänä vuonna piti lähteä myös, taas kerran keväällä Eurooppaan, mutta tuli Korona ja sotki suunnitelmat pariin kertaan. Nyt on autona Tiguan ja lähdemme vaimon kanssa muutaman päivän päästä ruskamatkalle. Paras pikkuauto oli aikoinaan 206 Pösö GTI. Tulimme Italiasta Itävallan kautta Etelä- Saksaan ja silloin ei ollut ruuhkia. Matkanopeus oli 180 - 200 km. Pikku Pösöllä !


      • Anonyymi

        Niin puhuin minäkin yleisellä tasolla noista taustapeilittömistä, en niinkään että itse olisin noita nopeita jotka ajavat hitaampien tukkimalle vasemmanpuoleiselle kaistalle joita yleensä Porschet, Audit, ja Bemarit, jostain syystä hieman vähemmän Mersut joilla kyllä niilläkin kulkisi jos kuski käskisi. Kaistoja on usein kolme, joskus jopa neljä yhteen suuntaan. Kyllä siinä hitaampien pitää vähän peilejä katsella ennenkuin lähtee ohittamaan ja etenkin vasemmanpuoleista kaistaa. Useimmiten on juuri niin että nuo tumpelot autobaanoilla on ulkomaisissa rekistereissä ihan joka puolelta Eurooppaa, kaikki maista joissa ei ole Itse seuraan koko ajan taustapeilejä ja kiihdytän ohituksen aikana tarvittaessa takaatulevien huomioimiseksi. Eipä muuten Suomessakaan saisi valtatielle tulla risteyksestä niin että tiellä jo olevat joutuisivat jarruttamaan. En tunne Kasselin mäkiä, totta, enkä usko että olen siellä ajanut. Lienee autobaana numero 7.


    • OK, meidänkin piti lähteä lyhyin päivämatkoin E-Mersulla touko-kesäkuussa Välimerelle ja Andorran kautta Atlantin puolelle.
      Saas nähä, jääkö matka kokonaan toteutumatta. Keväällä luulimme vielä, että viimeistään syksyllä pääsee, mutta nyt matkaa odotellessa ennättää jo masentua siitä, saako Finnlinesille etukäteen maksettuja matkoja ja muutamia hotellivarauksia myöhemmin mitenkään hyödynnettyä ja että palaako maailma ylipäätään ennalleen.

      • Anonyymi

        Jokohan Skoda on saatu korjattua että pääset ensi kesänä omalla autolla Eurooppaa ihmettemään?


    • En ymmärrä vastinetta, sillä tämähän on MB-palsta, eikä täällä mistään Skodista puhuta!!
      Mutta mikäli sinua kiinnostaa, niin teimme sen sen automatkan sitten vuotta
      myöhemmin syyskuussa 2021 ja töllistelimme - kuten sanoit - Eurooppaa.
      Koimme ilman kuljettajaa toimivan Metron Toulousessa ja valtavan automuseon
      Mulhousessa Ranskan ja Sveitsin rajalla.
      Etukäteen maksetut huoneet ja matkaosuudet hyvitettiin.
      Olimme neljä päivää Pariisissakin ja yövyimme 15. kaupunginosassa Seinen vasemmalla rannalla.
      Emme kiivenneet Eiffel-torniin, koska siellä olemme jo aikaisemmin olleet.
      On sama auto vielä pihalla S212, E220 CDITA, 153.300 km mittarissa.
      Ostatko kuleksimasta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7725
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3755
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58
      2459
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2349
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2306
    Aihe