Itse väitän että egon poistaminen ihmiseltä.
"ylpeyden maljan on tyhjennyttävä ennen kun se voidaan täyttää pyhällä hengellä"
on joku viisas väittänyt
Mikä on vaikeinta Jumalalle.
28
52
Vastaukset
- Anonyymi
Ateistin käännytys ei onnistu mielikuvituskaverilta eli jumalalta.
- Anonyymi
Jeesus kutsui ketkä tahtoi. Ei ole kyse siitä onnistuuko Jumala, vaan tahtooko Hän. Jeesus puhuu valituistaan Raamatussa toistuvasti. Et sinä voi uskoa Jeesukseen omalla tahdon voimallasi vaikka kuinka yrittäisit. Se on siis mihin sinä et pysty ilman Jumalaa, ei mihin Jumala ei pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kutsui ketkä tahtoi. Ei ole kyse siitä onnistuuko Jumala, vaan tahtooko Hän. Jeesus puhuu valituistaan Raamatussa toistuvasti. Et sinä voi uskoa Jeesukseen omalla tahdon voimallasi vaikka kuinka yrittäisit. Se on siis mihin sinä et pysty ilman Jumalaa, ei mihin Jumala ei pysty.
Jumala on minun talutusnuorassani, joten se ei tee mitään.
- Anonyymi
Nyt täytyy kiristää hihnaa jumala käy sinuun ihan kuumana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on minun talutusnuorassani, joten se ei tee mitään.
Etköhän sinä ole ihan Luciferin talutusnuorassa, kun et pysty edes ylimielistä asennettasi muuttamaan. Mikä se semmoinen "älykkö" on, kuka ei edes hallitse omaa mieltään?
Anonyymi kirjoitti:
tässä hyvä kartta egon häviämsesta,olen itsekkin taistellut egoni kanssa ja voin sanoa että "huipulla tuulee", olen ollut kohta 19v uskossa ja nyt ehkäpäs vasta päässyt pois tosta eriytymättömästä tilasta, no mulla on leimoja otsassa aina persoonallisuushäiriöstö skitsofreniaan.
Seuraavassa on lyhyt yhteenveto persoonallisuuden ja tietoisuuden kasvuvaiheista /Pathways to Serenity, Philip St. Romain/.
1. Eriytymätön tila: Persoonallisuus on vaistojen tai alitajuisten impulssien ohjaama. Tässä tilassa mieli on hajanainen ja lähes voimaton ohjaamaan psyyken energiaa. Vauvojen, jotka ovat suurelta osin vaistojen ohjaamia, suhteen ei ehkä ole edes oikein vielä puhua egosta. Addiktiot ja riippuvuudet saavat mielen herkästi reagoimaan alitajuisiin impulsseihin. "Haluan mitä haluan" kuvastaa tällaisten ihmisten tilaa.
2. Lapsen tila: Ihmisen kehityksen tutkijat ovat määritelleet useita kehitysvaiheita puolentoista ja kuuden ikävuoden välillä. Näinä varhaisina vuosina Lapsi muodostaa emotionaalisia vakaumuksia elämästä; vakaumuksia, jotka muodostavat perustan myöhempien vuosien kehitykselle. Lapsella on myös kyvyt ihmettelyyn, luovuuteen, spontaanisuuteen ja hauskanpitoon. Jos tämä sisäinen Lapsi on laiminlyöty tai pahoinpidelty, hän maksaa siitä myöhemmin elämässään kovan hinnan; jos Lapsi oli hyvin hoidettu, hän luottaa elämään. Monille ihmisille henkisen ja hengellisen kasvun tärkein tehtävä on haavoitetun sisäisen Lapsen parantaminen. Sen olemus on "Olen pieni, ja elämä on suuri ja salaisuuksia täynnä."
3. Vanhemman tila: Tämä on Freudilainen yliminä - tietoisuuden tila, jota luonnehtivat "pitäisi", "täytyisi" ja "olisi tehtävä". Tämä tila on ohjelmoitu sen mukaan, mitä vanhempasi, opettajasi ja muut merkittävät ihmiset ovat sinulle opettaneet. Sillä oli aikanaan tärkeä merkitys kun se opetti sinua pitämään vaistosi kurissa, mutta aikuisuudessa se on vain raskas kuorma hartioilla. "Mitä minun pitäisi tehdä?" on sen tärkein asenne.
4. Persoonien tila: Persoonat tarkoittavat itseäsi sellaisena kuin haluaisit muiden näkevän itsesi. Tätä kutsutaan usein myös Sopeutuvuuden tilaksi. Yleensä tämä tila on virittynyt muiden odotuksille ja se tulee voimakkaasti esiin murrosiässä - minkä takia murrosikäiset ovat niin herkkiä kasvattajien painostukselle. Aikuiset ovat usein myös taipuvaisia pitämään naamioita ja pelaamaan pelejä tehdäkseen vaikutuksen toisiin. Näiden naamioiden pois riisuminen on tärkeä osa ihmisenä kasvamista. "Mitä muut ajattelevat minusta?" kuvaa tällaisten ihmisten olotilaa.
5. Vakaumuksen tila: Tätä tilaa luonnehtii sisäinen motivaatio saavuttaa päämääriä. Sen juuret ovat lapsuuden fantasioissa, sitten se muuttuu murrosikäisen kapinaksi ja nuoren aikuisen uraan keskittymiseksi. Tutkimusten mukaan hyvin harvat etenevät tämän tilan alkuvaiheita pidemmälle. "Mikä on päämääräni?" tai "Mikä on minulle oikein riippumatta muiden odotuksista?" on tämän tilan olemus.
6. Varjon tila: Tämä ei ole niinkään egon tila, vaan enemmänkin se osa sinua jota et halua maailman näkevän. Carl Jung kutsui sitä Varjoksi, joka tavallisesti syntyy ennen kolmeakymmentä ikävuotta. Yleensä se sisältää sellaisia tunteita ja ajatuksia itsestä, jotka aiheuttavat häpeää, vaivautumista, katkeruutta ja hämmennystä. Mutta se voi myös sisältää sellaisia positiivisia energioita, joita et uskalla näyttää muille. Sopivissa olosuhteissa (humala, väsymys, terapia) Varjo usein ilmaisee itsensä, useimmiten saaden aikaan pettymyksen siinä, joka yrittää piilotella sitä. "En tiedä mikä minuun meni" he sanovat jälkikäteen.
7. Aikuisen tila: Tästä käytetään joskus nimitystä Armahtava tila. Tämä on tila, jossa minuus on erottautunut lapsen, vakaumuksen ja vaistojen äänistä, ja on tullut välittäjäksi niiden välillä. Tässä tilassa on löytynyt sisäinen tasapaino, joka ohjaa käyttäytymistä. "Mitä tässä tilanteessa tarvitaan?" kuvaa sen olotilaa. Täysi aikuisen tilan löytyminen on edellytys Varjojen kohtaamiselle ja niistä luopumiselle.
8. Kosminen tila: Ego voi kadottaa itsensä mihin tahansa aktiviteettiin missä tahansa persoonallisuuden kasvun vaiheessa. Mutta se, mitä tämä tila tarkoittaa, on enemmän tai vähemmän pysyvä tila, jossa persoonallisuutta ei enää ohjaa irrallinen ego, vaan enemmänkin maailmanlaajuinen kokemus omasta olemassaolosta. Monet kokevat tätä lyhyitä aikoja, mutta vain muutamat kokevat sen olemassaolonsa pysyväksi tilaksi. Pysyvänä kokemuksena tätä tilaa kutsutaan valaistuneeksi tilaksi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etköhän sinä ole ihan Luciferin talutusnuorassa, kun et pysty edes ylimielistä asennettasi muuttamaan. Mikä se semmoinen "älykkö" on, kuka ei edes hallitse omaa mieltään?
Taitaa olla se päähän haavoittunut peto.
- Anonyymi
Jumalan ökyego tässä on se suurin ongelma.
- Anonyymi
Ei ole. Vaan se että sinä et voi suvaita sitä, että joku määrää kaikesta ja sinä et, ja että joku tietää kaiken ja sinä et.
- Anonyymi
Luukkaan evankeliumi 2.51
"Ja hän lähti heidän kanssansa ja tuli Nasaretiin ja oli heille alamainen."
Maailmankaikkeuden Luoja oli alamainen maanpäällisille vanhemmilleen ketkä olivat ihmisiä. Siinä sitä "ökyegoa". Jeesus siis totteli Joosefia ja Mariaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Vaan se että sinä et voi suvaita sitä, että joku määrää kaikesta ja sinä et, ja että joku tietää kaiken ja sinä et.
Raamatun mukaan jumala ei tiennyt edes yksinkertaisimpia totuuksia, tai ei ainakaan uskovaisille niitä mitenkään paljastanut. Määräysvallan käyttökin jumalalla oli sellaista että nykyisellään olisi alta aikayksikön Haagissa tuomiolla.
On todella helppoa hyväksyä se etten määrää kaikesta, niin kuin ei määrää mielikuvituskaverisikaan. Ihan ripaus realismia riittää siihen, niin kuin jumalakuvitelmien hylkäämiseenkin.
- Anonyymi
Ei kai Jumalalle nyt mikään vaikeeta voi olla, Kaikkivaltiaalle!
- Anonyymi
Oikea kristitty ei ole egoisti vaan nimenomaan nöyrä. Toista ovat sitten valheellisen helluntailaisuuteen höyrähtäneet narsistiset luonteet jotka kuvittelevat saavuttavansa jotakin hyötyä teatterilla kunhan sen vaan kyllin uskottavasti vetää.
- Anonyymi
Jumala ei amputoi kristityn tietoisuutta.
Ego on ihmisen käsitys itsestään. Se ohjaa tietoista toimintaa ja tasapainottelee vaistojen sekä järjen välissä. Sen avulla teemme tietoisia päätöksiä, asetamme henkilökohtaisia rajoja ja ylläpidämme minäkuvaa ja omanarvontuntoa. Ilman egoa ihminen olisi täysin hukassa.
Ego ei ole itsessään ole hyvä tai paha. Mutta ihminen voi haastavissa olosuhteissa kehittää puolustusmekanismeja, jotka johtavat minäkäsityksen vääristymiseen. Ego voi tarvita parantumista, jotta ihminen uskaltaa elää rehellistä elämää ja katsoa itseään sellaisena kuin on.- Anonyymi
Paisunut ego on kuitenkin ongelma, jos haluaa pelastua.
tossa tuli niin tieteellinen vastaus etten ymmärtänyt siitä juuri mitään. mielestäni ego tarkoitta SISÄISTÄ SUURUUTTA, suuri egoisella ihmisellä on aina tai ainakin lähes aina ylemmyyskomleksi muihin ihmisiin nähden.
olen käynyt vuosia ns 12-askeleen vertaistuki ryhmissä jossa toinen askel kuuluu, "opimme uskomaan että jokin itseämme suurempi voima voisi palauttaa mielemme terveyden" olen uskonut Jumalaan koko ikäni mutta vasta viime vuosina olen ruvennut uskomaan että Jumala on itseäni suurempi voima, koska sitä egoa on piisannut.'
Jumalaan voi uskoa mutta ego voi olla myös niin suuri että voi sanoa että ensin tulen minä sitten vasta Jumala
vuona 2008 mulle iski kova kriisi kun tajusin olevani ssuuruudenhullu, oivalsin että jos ihmiset asettaisiin yhteiskuntaan armeijjan arvoilla olen se kenraali. eli mulla oli mieletön ylemmyyskomleksi muihin nähden. nykyään yritän olla se rivimies, ja noudattaa pohjalaista viisautta eli "kukaan ei ole mitään"- Anonyymi
raputin1 kirjoitti:
tossa tuli niin tieteellinen vastaus etten ymmärtänyt siitä juuri mitään. mielestäni ego tarkoitta SISÄISTÄ SUURUUTTA, suuri egoisella ihmisellä on aina tai ainakin lähes aina ylemmyyskomleksi muihin ihmisiin nähden.
olen käynyt vuosia ns 12-askeleen vertaistuki ryhmissä jossa toinen askel kuuluu, "opimme uskomaan että jokin itseämme suurempi voima voisi palauttaa mielemme terveyden" olen uskonut Jumalaan koko ikäni mutta vasta viime vuosina olen ruvennut uskomaan että Jumala on itseäni suurempi voima, koska sitä egoa on piisannut.'
Jumalaan voi uskoa mutta ego voi olla myös niin suuri että voi sanoa että ensin tulen minä sitten vasta Jumala
vuona 2008 mulle iski kova kriisi kun tajusin olevani ssuuruudenhullu, oivalsin että jos ihmiset asettaisiin yhteiskuntaan armeijjan arvoilla olen se kenraali. eli mulla oli mieletön ylemmyyskomleksi muihin nähden. nykyään yritän olla se rivimies, ja noudattaa pohjalaista viisautta eli "kukaan ei ole mitään"Suuruudenhulluus on uskovaisten perimässä.
- Anonyymi
>>ylpeyden maljan on tyhjennyttävä ennen kun se voidaan täyttää pyhällä hengellä"
on joku viisas väittänyt<<
Väittäjän viisautta kyllä epäilen, mutta väite sisältää niin korean ansio-opin sekä epäuskon Jumalan voimaan, että helppo on päätellä sen "jonkun" olleen heluntailainen.
Helluntailaisuus opettaa ENSIN ihmisen omat hurskaudenteot, joita muka sitten seuraa Jumalan... ei ehkä teot, sillä tekijä on aina hellari itse, ei Jumala... mutta palkintona peräti Itse "pyhä henki". Kuin formula 1:ten juhlapokaali.
Jumala tuon ajatelman mukaan on siis Itse todella kykenemätön töihinsä: ensin pitää olla hellarin "pyhitysteot", ennenkuin "voidaan täyttää pyhällä hengellä (pienet alkukirjaimet). "Voidaan." Hengellätäyttäjä ei siis ole Jumala Itse vaan jokin ryhmä hellareita, jotka manaavat eli pumppaavat itsepyhitysvanhurskaan täyteen heistä itsestä lähtöistä henkeä.
Koen, että Jumala juuri nyt tuijottaa minua hyvin kiinteästi, joten en jatka, ettei vauhti käy liian hurjaksi... - Anonyymi
Varoitus !
Tämä kansa tuhoutuu
Yhteiskuntaamme kohtaa vaara jolta ihmiset eivät ymmärrä suojautua. Pieni osa kansaa joutuu sen uhriksi kerrallaan ja siksi se ei ylitä uutiskynnystä. Se ei ole Corona eikä meteoriitti.
Ihmisiin aletaan enenevästi kohdistamaan täydellistä mielivaltaa niiden toimesta jotka pystyvät suojautumaan lain asiantuntijan selän taakse. Rahat viedään, etkä pysty riitauttamaan asiaa.
Uusi tieliikennelaki on hyvä esimerkki, askel tyranniaa kohti. Voit joutua syylliseksi lähes missä tilanteessa hyvänsä, jos toisella on sanakikkailun hallitseva asianajaja.
Jenkit on alkanut jo heräämään ja mielivaltaisuuden vastainen väkivalta nostaa jo päätään, MUTTA tämä kansa Suomalaiset on vaiennettu, ovat eläviä kuolleita, jotka katsovat vain omaan napaansa, ja siksi se on helppo saalis riistäjille.
Oletko huomannut.?- Anonyymi
lauma ei vain aja lauman etuja, siellä on nokkimisjärjestys.
- Anonyymi
Kyllä se nöyrtyminen on kaikista vaikeinta ihmiselle. Varsinkin tänä aikana kun toitotetaan ainoastaan yksilön oikeuksista. Yksilön vastuusta ei juuri puhuta. Minä, minä, minä ja suuri ego. Sen kun muistaisimme, että meitä ei olisi edes olemassa ellei Jumala olisi luonut.
Sitten luotu luulee olevansa suurempi ja viisaampi kuin Luojansa.- Anonyymi
Kyllä minut tai sinut on vanhempamme luonut, se millaisia olemme johtuu vanhemmistamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minut tai sinut on vanhempamme luonut, se millaisia olemme johtuu vanhemmistamme.
Jos ei nyt mentäisi yksilötasolle, vaikka niin mielellämme vain itsestämme puhumme.
Kysymys luomisessa on koko maailman ja ihmiskunnan luomisesta, siitä kuinka ihminen ja luomakunta on saanut alkunsa.
>”ylpeyden maljan on tyhjennyttävä ennen kun se voidaan täyttää pyhällä hengellä"
on joku viisas väittänyt
Ei tuo kyllä minusta mitenkään viisaalta kuulosta. 🤔- Anonyymi
Niin, sen ymmärtämiseen tarvitaankin vähän suurempaa viisautta.
Saattaahan se olla noin, jos egolla tarkoitetaan mielikuvaa itsestä. Mielikuva saattaa olla hyvinkin virheellinen.
- Anonyymi
Harvalla kuitenkaan mielikuvaa itsestä on niin vinksahtanut kuin ammoin muutamalla romaanihahmo Jeesuksella...
Tirsk...
- Anonyymi
Tuliko siinä suunnitteluvirhe, kun tuli luotua ihmiselle ylisuuri ego, lukemattomien muiden virheiden lisäksi.
Omaksi kuvakseen... ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131