Jatkuva hiivatulehdus??

Anonyymi

Alan olla erityisen kyllästynyt ongelmaani. Oon siis parikymppinen nainen ja olen kärsinyt hiivatulehduksista nyt puolen vuoden aikana yhdeksän kertaa. Olen tehnyt kaikki temput, käynyt selvittämässä gynellä syytä (tuloksetta), olemme syöneet mieheni kanssa molemmat hiivatabletit, olen käyttänyt hiivaa ehkäiseviä valmisteita (esim maitohappoemätinpuikot), olen kokeillut eri valmisteita hiivan taltuttamiseksi (emätinpuikot, tabletit, rasvat) jne.. Silti joka ainoa kuukausi mulle tulee hiiva. Menkoista pari päivää niin huomaan taas alapääni kutisevan ja vuotavan valkoista kokkaretta, sit saan sen mahdollisesti taltutettua ja oireet loppuvat noin 1-2 viikoksi, kunnes taas tulee uudestaan. En jaksa enää tätä, osaako kukaan auttaa?? Onko kellään ollut samaa?

Oon lopen kyllästynyt tähän. Ennen ei oo ollut minkäänlaisia emätinongelmia. Mitään pesuaineita/ruokavalioita tmv en ole vaihtanut. Sukupuolitautitesteissä olen käynyt ja vielä 2 kertaan, ei mitään. Alkaa jo vituttaa näin suoraan sanottuna

5

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä sä vaa kuvittelet asian? Ei kellään voi olla hiivaa noin monta kertaa!!

• Anonyymi

Yks sana: sokeri

• Anonyymi

Toinen sana: karkit

• Anonyymi

Kolmas sana trollaus. Eläkeläismiehen pakonomainen tarve päteä terveysasiantuntijana.
        Laitetaan nyt tuohon "naisen" ikään reilut 50v lisää.

• Anonyymi

Mieti vielä uudestaan, onko jotain muutoksia ollut elämässä? Ehkäisy? Syödyt antibiootit? Painon muutos? Onko varmasti kontrolloitu verensokerit yms?

Itselläni oli nuorena aikamoinen riesa hiivasta. Betadinella sain viimein pois. Sitä ei enää ole emätinpuikkoina markkinoilla. Itse tykkäsin hyväksi valmisteeksi.

Joka tapauksessa jossain törmäsin tietoon, että hiivatulehduksen edellytys on estrogeeni. Eli iän myötä hiivatulehdus herkkyys vähenee (ja muut tulehdukset lisääntyvät). Itselläni ei käytännössä ole isompia oireita ollut kymmeneen vuoteen. lähestyn nyt vaihdevuosia.

Sinulla voi oikeasta hiivasta huolimatta olla myös bakteeriemätintulehdusta. Eli siellä saattaa olla normaalit bakteerikannat hukassa. Niitä on aika vaikeaa korjata, mutta yrittää voi toki. Kannattaa tehdä sellaisia tekoja, joilla suolisto voi hyvin. Itse ainakin uskon, että suoliston ja emättimen bakteerikannat korreloivat keskenään. Jos on suolisto-ongelmia, niin tuskinpa gynekologiset alueetkaan voivat hyvin. Se on vain oma näkemykseni, en tiedä, onko asiaa tutkittu tieteellisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7655
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4243
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3725
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2445
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51