bmw ja -5 pakkanen ja öljyt kentällä

Anonyymi

olipa taas mielenkiintoinen kokemus tällä "uudella" ajokilla eli 325 ii 2 puolikkaalla myllyllä. kilometrejä takana vain 126 000 eli kuin uusi mutta mutta...
aamulla oli -5 pakkasta,ei roikassa näillä keleillä mutta hiukan yllätti asteet. no starttasin normaalisti ,hiukan nihkeästi ja outo metallinen sirahdus kävi sekunnin pari ja sen jälkeen syttyi öljyvalo!!!!!!!
painasin kaasun pohjaan vähäksiaikaa kun luulin että öljy ei "kierrä" mutta ei se sammunut vaan pakoputkesti tuprutti öljynsekaista ns,sumua.
sammutin auton välittömästi ja luulin että tulessa kun savutti.
konepellin aukasin näin moottorin alareunan valuttavan öljyä kentälle,onneksi oli pahvi alla edellisen päivän remonteista"pallonivelet"
mikä tämän öljyn kentälle valumisen niinkuin aiheutti?
kiitos jo etukäteen toverit!

16

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hei! täällä myös onnellinen bmw omistaja joka saattaa tietää vastauksen ongelmaasi:
      kerroit viestissä korjanneesi alupalloja edeltävänä päivänä, kävi mielessä semmoinen juttu joka minullekkin kävi että: joko olet hakatessasi alupalloja niin vasaran hamarapää on taaksevetäessä osunut a,joko öljykelloon tai b,öljynputsariin jolloin niihin tulee reikiä kun nekin ovat aluminiumia.

      toinenkin vaihtoehto on että olet irroittanut öljynputsarin koska se näyttää hiukan alapallolta ja öljy menee maahan.

      kolmas ja joskus tämäkin koettu ominaisuus että alumiiniöljyputsari on väljän koneen takia saanut liikaa painetta ja halkaissut sen, sen jälkeen täytyy käyttää teräsputsaria mm,ladasta löytyy.

    • Anonyymi

      Sul on männän rengas poikinut siitä.
      Useasti 325 bemarissa on ollut huohotuksen syy se.
      Paine karkaa kammioon ja sieltä pihalle.
      On huonolaatuiset renkaat ja ei kestä rpm

    • Anonyymi

      Moi. Voiko tuota katkennutta männänrengasta nähdä jotenkin päällepäin vai pitääkö motti irrotella?
      Öljynputsari oli ehjä mutta oli siinä lommoja ilmeisesti siitä alupallojen irroitussählingistä.
      Mistä kaupasta olette teräksisen suodattimen ostaneet kun motonetin myyjä ei ikinä ollut kuullutkaan sellaisesta ja väitti että se ei voi pullistua vaikka olisikin alumiini.
      Kiitos kommenteista mutta nyt täytyisi tietää mitä ruvetaan tekemään moottorin suhteen.

      • Anonyymi

        Tee se paperilapputesti patoputkenpäästä niin selvisi sillä


    • Anonyymi

      Et ole yksin ongelmiesi kanssa. Ittel oli 325 huohotusputki auki mutta siltikin se pukkas yli 6000 kiekoilla öljyä maahan, me ratkaistiin ongelma silleen että vietiin jatkoputkilla huohotin takas lohkoon haarottamalla öljytikunjuuri😊
      Se sai pukata öljyt nyt ihan vapaasti takas myllyyn.
      Joku oli vienyt joskus huohottimen takaronteille jolloin se suttas sit kevyemmin heheh

      • Anonyymi

        Ei sentään pakokutkesta liitosta ilmansuodattimelle?? 😊😊


      • Anonyymi

        takaronteille??? Täh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        takaronteille??? Täh?

        takarontit=takarenkaat. kun kaasua painaa kunnolla jolloin öljysumu lentää putkiapitkin takarenkaille tuntuu äkäsemmältä kun suttaa helpommin :=)


    • Anonyymi

      325 injection mosassa on ollut männänrengasvikoja jotka aiheuttaa tuon öljyn sylkemisen ns oilspitin.

      Yhteen BMW 325 moottoriin jota epäilimme rengasvikaiseksi lisäaineistimme öljyn belzinurea aineella ihan kokeilumielessä että auttaako se edes tilapäisesti öljynsylkemiseen.
      Puristus paineet olivat kahdessa pystyssä alle 6 kilobaskalia kun ns terveissä oli 10,toki BMW moteissa hajontaa on ollut vaihtelevasti. Mutta kuitenkin käsittelyn jälkeen rikkinäisissä pytyissä saatiin paineet 10 tienoille mutta moottorin popkornikattilan kuuloista ääntä se ei vaimentanut juurikaan koska männänrenkaat olivat suurella todennäköisyydellä poikki.
      Testiajon jälkeen puristukset olivat lähes yhtähuonot.
      Otimme päivän päätteeksi moottorin irti, öljypohja ja kansi ja kaikki apulaitteet irti totesimme seuraavaa: 1&6 sylinteristä männänrenkaat olivat poikki, tehden sylinterin syviä uria ja kansissa ja venttiileissä suuria nirhautumia.
      Neljässä muussakin sylinterissä oli normaalista poikkeavaa kulumaa sekä 3 sylinterin kk laakerikaulan siniseksi muuttuminen palamisen johdosta.
      Eli ei kovin kestävä ole tämä tyypin moottori.

      • Anonyymi

        Ok. Hyvä kirjoitus!
        Saatiin purettua kone ja rengas oli kuin olikin poikki!
        Kuka tietää käykö muitten auton männät tähän jotta ei tarvii enää ikinä tehä samaa remppaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Hyvä kirjoitus!
        Saatiin purettua kone ja rengas oli kuin olikin poikki!
        Kuka tietää käykö muitten auton männät tähän jotta ei tarvii enää ikinä tehä samaa remppaa..

        Laita Audin mukit ja saabib 99 h koneen kanget/veivit. Tuolla kombolla ajettu sprinntiä yli 400hv tehoilla ja ei ongelmaa.


    • Anonyymi

      Karmeita mielikuvia mossen omistajilla, Baijerin laatu vehkeistä?🤣😂😭😅

    • Anonyymi

      Sopiiko vanhempaan 2004 520i:hin vaihtaa vain lennosta akun ilman mitään rekisteröintejä?
      Tuo 110Ah taka-akku on jo aika vanha ja näyttää lepojännitteenä vain 12,4 V.

      Se meni kerran yössä tyhjäksi ja kello piti asettaa, mutta ei sitten muuta.

      • Jos akku on ollut niin loppu, että kellokin on seonnut, eikä muuta ongelmaa havaittu akun lataamisen jälkeen, niin hyvin suurella todennäköisyydellä akun vaihto suoraan ei ole ongelma.

        Pienen apuakun kytkeminen virtapiiriin akun vaihtamisen ajaksi ei tosin ole mikään iso juttu sekään.


      • Anonyymi

        KAnnattaa vaihtaa merkkiä lennosta


    • Anonyymi

      Kesti noinkin pitkään pamahtamatta?! Tosi hyvin! Mulla porsi juuri noin jo 35 000km kohdalla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5164
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4348
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2244
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe