"TOYOTA ON hionut hybriditekniikkaansa jo pidemmän aikaa, ja tulokset ovat kunnossa. Ainakin tämän vertailun osalta, sillä Corolla on joukon taloudellisin niin maantiellä kuin kaupungissa. Tekniikka on tavallaan Fordin kaltainen, jossa sähköä varastoidaan akkuun jarrutuksilla ja avustetaan polttomoottoria sähkömoottorilla kiihdytyksissä, mutta Toyota liikkuu myös pelkän sähkömoottorin avulla.
Toyota on joukon ainoa automaattivaihteinen, ja jo se tekee ajamisesta rennompaa. Eteneminen on kaikissa tilanteissa loogista ja jouhevaa. Sähkömoottorin avustus on oikea-aikaista ja sujuvaa etenemistä tukevaa."
https://tekniikanmaailma.fi/bensiinivoimalinjankin-voi-tehda-monella-tapaa-nain-sen-tekevat-tmn-vertailussa-olevat-mazda-ford-toyota-ja-volkswagen/
Toyota tässäkin paras, voimalinjat vertailussa
39
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hauskoja tulkintoja Toyotan omapojalla, kuten aina. Hieman kieroa mieltä ja huomion hakuisuutta, niin saathan sillä elämääsi täytettä ja merkitystä, mielestäsi.
- Anonyymi
Lue teksti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue teksti.
"Kulutukseltaan Mazda on joukon janoisin."
Lehdet mekastivat Mazdan ihmemoottorista siinä se sitten on.
- Anonyymi
Golf tässäkin voittaa. Onko TM:n testissä koskaan mikään muu voittanut kuin Volkswagen tai Skoda. Hauska lukea miten Golf väännetään voittajaksi väkisin.
Mitähän muuten tämäkin tarkoittaa. Tähän tarvitaan pelkkää pahaa tahtoa:
"Järjestelmän heikkoutena on varsinkin kylmänä esiintyvä polttomoottorin käynnistäminen ja sammuttaminen melko tiheästi ja karkeasti. Siinä suhteessa voimalinja ei ole kovin hienostunut."
Täyttä huuhaata kumpikin lause.- Anonyymi
Kyllä nyt TM koittaa pedata Tojolle voittoa olen lukenut tuon jutun, Volkkarilla otettiin vain manuaali karvalakkimalli ja tojotalta kaikista paras varusteineen...Olis VW ltäkin pitänyt ottaa Golf 1.5 tsi DSG e hybrid sitten oltais tojon kanssa lähelle samalla viivalla.
- Anonyymi
Vanhemmat hybridimallit ainakaan eivät sammu koskaan ennen kuin moottori ja matkustamo ovat riittävän lämpimät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat hybridimallit ainakaan eivät sammu koskaan ennen kuin moottori ja matkustamo ovat riittävän lämpimät.
Asiantuntematon toimittaja tai vääntää väärää tietoa väkisin. Ei sammu uudetkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nyt TM koittaa pedata Tojolle voittoa olen lukenut tuon jutun, Volkkarilla otettiin vain manuaali karvalakkimalli ja tojotalta kaikista paras varusteineen...Olis VW ltäkin pitänyt ottaa Golf 1.5 tsi DSG e hybrid sitten oltais tojon kanssa lähelle samalla viivalla.
Löytyykö Vw hybridiä 1.5 litran koneella. Olen ollut siinä uskossa että Vw Gte:ssä on 1.4 l kone.
- Anonyymi
Kevythybridi Ford vasta kolmanneksi taloudellisin. Siinä näkyy kevythybridin surkeus.
- Anonyymi
Seniorisarjan vertailu kulutusmielessä koska kyseessä on fossiilipolttimet. VWltä olisi pitänyt ottaa lataushybridi tai täyssähkö.
- Anonyymi
,,,,,,,,,,,,että oli varmasti voittanut nuo aivan eri sarjaan kuuluvat autot.
- Anonyymi
Jos Toyota ei voita tuota jo lähtötilanteessa täysin selvää vertailua, niin Tekniikan Maailma menettää kokonaan uskottavuutensa kaikkien lukijoiden silmissä, ei ainostaan 371.000 Toyotan omistajan silmissä, vaikka kaikki eivät hybridi-Toyotaa omistakaan.
- Anonyymi
Mitä merkitystä on muutaman desin kulutuserolla? Toki pienempi kulutus on plussaa mutta kyllä Toyota on luotettavuudessa ja kestävyydessä aivan omassa sarjassaan ainakin volsuun verrattuna jossa on koko lähimenneisyys ollut melkoista kujanjuoksua. Milloin mitäkin kalliiksi käyvää teknistä ongelmaa koko voimalinjassa tsi;stä dsg:hen. Huijausoperaatiot ja vielä muut pienemmät murheet. Eli vikaa ja ongelmaa vaikka muille jakaa. Toki Toyotalle on plussaa vielä tuo pienin kulutus ja merkin positiivinen maine yleensäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on muutaman desin kulutuserolla? Toki pienempi kulutus on plussaa mutta kyllä Toyota on luotettavuudessa ja kestävyydessä aivan omassa sarjassaan ainakin volsuun verrattuna jossa on koko lähimenneisyys ollut melkoista kujanjuoksua. Milloin mitäkin kalliiksi käyvää teknistä ongelmaa koko voimalinjassa tsi;stä dsg:hen. Huijausoperaatiot ja vielä muut pienemmät murheet. Eli vikaa ja ongelmaa vaikka muille jakaa. Toki Toyotalle on plussaa vielä tuo pienin kulutus ja merkin positiivinen maine yleensäkin.
No no eikös se tohnon pääjohtaja käynyt kongressissa pyytämässä anteeksi huijauksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No no eikös se tohnon pääjohtaja käynyt kongressissa pyytämässä anteeksi huijauksia
Mikä on "tohnon" pääjohtaja ja mitä huijauksia ja miten se nyt liittyy tähän ? Onkohan konsernipomo jo päässsyt pois linnasta ? Tuliko seitsemän vuoden kakku huijauksesta? Muistanko oikein? Sitäkö tarkoitit? En ole kuullut että olisi muita tuomittu huijauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No no eikös se tohnon pääjohtaja käynyt kongressissa pyytämässä anteeksi huijauksia
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Apuva kaasupolkimessa vikaa apuva
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on muutaman desin kulutuserolla? Toki pienempi kulutus on plussaa mutta kyllä Toyota on luotettavuudessa ja kestävyydessä aivan omassa sarjassaan ainakin volsuun verrattuna jossa on koko lähimenneisyys ollut melkoista kujanjuoksua. Milloin mitäkin kalliiksi käyvää teknistä ongelmaa koko voimalinjassa tsi;stä dsg:hen. Huijausoperaatiot ja vielä muut pienemmät murheet. Eli vikaa ja ongelmaa vaikka muille jakaa. Toki Toyotalle on plussaa vielä tuo pienin kulutus ja merkin positiivinen maine yleensäkin.
Älä unohda Toyotan nopeaa ruostumista ja hurjaa melua, ne asiat ovat autoissa tärkeitä. Pienet kulutuserot on mitättömiä asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Tässä tapauksessa on todistettu että Toyota oli se joka valehteli. Ja tässä tojopomo tuhertaa itkua kun jäivät kiinni housut nilkoissa.
https://youtu.be/OIHgB6GHTwQ
Tulkki jakoi paljastavat tojon sisäiset muistiot viranomaisille ja tojon oli pakko tunnustaa neljä vuotta jatkunut valehtelu oikeudessa. Ei ihme että tirahti pieni itku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tapauksessa on todistettu että Toyota oli se joka valehteli. Ja tässä tojopomo tuhertaa itkua kun jäivät kiinni housut nilkoissa.
https://youtu.be/OIHgB6GHTwQ
Tulkki jakoi paljastavat tojon sisäiset muistiot viranomaisille ja tojon oli pakko tunnustaa neljä vuotta jatkunut valehtelu oikeudessa. Ei ihme että tirahti pieni itku.Voi että kun sä olet niin säälittävän surkea kun sinun pitää paapallon toiselta puolelta yrittää etsiä vikoja Toyotasta jotka Nasakin on jo kumonnut eikä ketään ole mistään huijauksesta tuomittu. Iso konsernipomo toki sai ansaitsemansa seitsemän vuoden linnatuomion todellisesta suunnitelmallisesta ja tarkoituksellisesta petoksesta. Kyllä on nahkahousut tutisseet ja sulkahattu.
- Anonyymi
Tuon asian lopputuloksena todettiin, että Toyotassa ei ollut mitään vikaa, mutta jalkatilan matto on luistanut paikoiltaan ja aiheuttanut tuon ainutkertaisen ongelman. Sen jälkeen kaikkine autojen kuljettajan jalkatilojen matot alettiin kiinnittää paikoilleen.
- Anonyymi
"TOYOTA ON hionut hybriditekniikkaansa jo pidemmän aikaa, ja tulokset ovat kunnossa"
En ole olmistanu yhtään töyötää, mutta koeajolla kävin hybrid-camryn kanssa.
Toki automaailmaa seuraavana tiedän, että toyolla on hybrideistä jo reippaasti yli 20 vuoden kokemus, taisipa lexusella lähteä hybridi-hommat käyntiin ja sit tuli prius yms.
Vaan mitä meinaan sanoa, että on hyvinkin uskottavaa, että toitsi on edellä, koska niin pitkään on hieronut tuota tekniikkaa jo.
Minä ajelen vielä pitkään perinteisemmällä tekniikalla ja volvolla, kun on tullut tuota laitettua ja pidettyä hyvänä, mutta tuo camry oli mukavan tuntuinen. - Anonyymi
Sitä varmaankin hiomapaperilla hiotaan sitä tekniikkaa. Ei ole van vielä löytynyt sitä oikeaa karheutta hiomapaperiin.
- Anonyymi
Hehe, muka älykkövitsi...hohhoijaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehe, muka älykkövitsi...hohhoijaa!
Voi olla vitsit vähissä volkkareitten kera.
- Anonyymi
Olisihan se uskomatonta jos Toyota ei voittaisi. Terveisin autoinsinööri.
- Anonyymi
Näin se on. Asiantuntijoita löytyy muualtakin kuin TM:stä.
- Anonyymi
Miksi ostaa hybridi? Monimutkainen paska joka niin täynnä teknologiaa , että palaa 10vuoden sisään. Lisäksi sen valmistukseen menee niin paljon luonnonvaroja , että se tuskin on kovinkaan ympäristöystävällinen.
- Anonyymi
Nää on ihan höpöjuttuja kinailla onko jollain vehkeellä ollut jossain testissä o,5 litraa isompi, tai pienempi kulutus. Sillä ei ole käytännön kuluissa paskankaan merkitystä. Se ero on keskivertoajoilla 15000 km/v vain 75 litraa ja euroissa reilusti alle 150 egeä. Siis ei mitään merkitystä auton hankintakuluhin, arvon menetykseen ja muihin käyttökuluihin nähden.
Jokainen tulkoon onnelliseksi toyotallaan,volkkarillaan tai skodallaan. Itsehän on valintansa tehnyt. Muuteskin nää autojen ruostumiset alle kolmivuotisena ja karmeat vikaluettelot on täysin kirjoittajien mielikuvitusjuttuja noin yleistettynä. Toki joka merkiltä löytyy aina joku "susi" yksilö ja kun karman laki iskee, niin kaikkihan menee pieleen.
Itsellä ollut vuodesta 1974 lähtien kaikkiaan 21 kulkinetta, vikojakin mukaan mahtuu, mutta ei edes yhteensä näissä niin paljoa sutta ja sekundaa kuin täällä näissä parjausjutuissa useinkin väitetään yhdessä autossa, tai merkkikohtaisesti jatkuvasti olevan. Kyllä nuo autotkin ovat kehittyneet näiden vuosien aikana tosi paljon, joillain merkeillä jopa dramaattisesti. Valoissa on tosin paljolti menty taaksepäin. Kyllä vähän aikaa markkinoilla olleet tupla xenonit pitäis olla täällä pakolliset. Muistuu tosin mieleen ekan oman auton vm. 1963 mallin kuplan 6 voltin kynttilät. Sateisemmalla kelillä sai melkein soihdunkantaja kulkea edellä.
Olkaa onnelliset autojenne kanssa, mutta arvo toisillekin. Mikä sopii mulle, ei ehkä sovi sulle ja päinvastoin. - Anonyymi
Häiriöherkillä pienitilavuuksisilla turboilla ja nykivillä kaksoiskytkin-vaihteistoilla fossiiliteknisillä varustetuilla kulkuneuvoilla on jo nyt hyvin heikko vaihtoarvo.
Toyotan erinomaiset hybridit ovat markkinoilla ykkösasemassa kunnes sähköautotekniikka kehittyy 2030-luvulla.- Anonyymi
Voin ihan alalla töissä olevana sanoa, että väitteesi ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Siinä taas tuli vaan kirjoiteltua mitä sattuu, ilman faktan häivääkään. Kivahan se on heitellä näitä tyhmyyksiä.
- Anonyymi
"TOYOTA ON hionut hybridi tekniikkaansa jo pidemmän aikaa, ja tulokset ovat kunnossa. Ainakin tämän vertailun osalta, sillä Corolla on joukon taloudellisin niin maantiellä kuin kaupungissa
Toyota on joukon ainoa automaattivaihteinen, ja jo se tekee ajamisesta rennompaa. Eteneminen on kaikissa tilanteissa loogista ja jouhevaa. Sähkömoottorin avustus on oikea-aikaista ja sujuvaa etenemistä tukevaa".- Anonyymi
Näyttää olevan vertailun Corolla 1.8 -litrainen versio, eli suorituskyvyn suhteen muut kilpailijat tulevat viemään Toyotaa mennen tullen.
- Anonyymi
Toyotan omapoika ahertaa 24/7.
- Anonyymi
Anteeksi?
Toyota on erinomainen eikä sitä tarvitse erikseen kehua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi?
Toyota on erinomainen eikä sitä tarvitse erikseen kehua.Kovasti Tojotaa pitää Trollipojujen kehua aloitteita tulee jatkuvasti ja joka päivä. Ei mitään muuta autoa näin kovasti tyrkytetä..
- Anonyymi
Toyotan voimalinja on parasta mitä tavallinen autoilija voi saada tänäpäivänä rahalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131