Toyota tässäkin paras, voimalinjat vertailussa

Anonyymi

"TOYOTA ON hionut hybriditekniikkaansa jo pidemmän aikaa, ja tulokset ovat kunnossa. Ainakin tämän vertailun osalta, sillä Corolla on joukon taloudellisin niin maantiellä kuin kaupungissa. Tekniikka on tavallaan Fordin kaltainen, jossa sähköä varastoidaan akkuun jarrutuksilla ja avustetaan polttomoottoria sähkömoottorilla kiihdytyksissä, mutta Toyota liikkuu myös pelkän sähkömoottorin avulla.

Toyota on joukon ainoa automaattivaihteinen, ja jo se tekee ajamisesta rennompaa. Eteneminen on kaikissa tilanteissa loogista ja jouhevaa. Sähkömoottorin avustus on oikea-aikaista ja sujuvaa etenemistä tukevaa."

https://tekniikanmaailma.fi/bensiinivoimalinjankin-voi-tehda-monella-tapaa-nain-sen-tekevat-tmn-vertailussa-olevat-mazda-ford-toyota-ja-volkswagen/

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hauskoja tulkintoja Toyotan omapojalla, kuten aina. Hieman kieroa mieltä ja huomion hakuisuutta, niin saathan sillä elämääsi täytettä ja merkitystä, mielestäsi.

      • Anonyymi

        Lue teksti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue teksti.

        "Kulutukseltaan Mazda on joukon janoisin."

        Lehdet mekastivat Mazdan ihmemoottorista siinä se sitten on.


    • Anonyymi

      Golf tässäkin voittaa. Onko TM:n testissä koskaan mikään muu voittanut kuin Volkswagen tai Skoda. Hauska lukea miten Golf väännetään voittajaksi väkisin.

      Mitähän muuten tämäkin tarkoittaa. Tähän tarvitaan pelkkää pahaa tahtoa:

      "Järjestelmän heikkoutena on varsinkin kylmänä esiintyvä polttomoottorin käynnistäminen ja sammuttaminen melko tiheästi ja karkeasti. Siinä suhteessa voimalinja ei ole kovin hienostunut."

      Täyttä huuhaata kumpikin lause.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt TM koittaa pedata Tojolle voittoa olen lukenut tuon jutun, Volkkarilla otettiin vain manuaali karvalakkimalli ja tojotalta kaikista paras varusteineen...Olis VW ltäkin pitänyt ottaa Golf 1.5 tsi DSG e hybrid sitten oltais tojon kanssa lähelle samalla viivalla.


      • Anonyymi

        Vanhemmat hybridimallit ainakaan eivät sammu koskaan ennen kuin moottori ja matkustamo ovat riittävän lämpimät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat hybridimallit ainakaan eivät sammu koskaan ennen kuin moottori ja matkustamo ovat riittävän lämpimät.

        Asiantuntematon toimittaja tai vääntää väärää tietoa väkisin. Ei sammu uudetkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt TM koittaa pedata Tojolle voittoa olen lukenut tuon jutun, Volkkarilla otettiin vain manuaali karvalakkimalli ja tojotalta kaikista paras varusteineen...Olis VW ltäkin pitänyt ottaa Golf 1.5 tsi DSG e hybrid sitten oltais tojon kanssa lähelle samalla viivalla.

        Löytyykö Vw hybridiä 1.5 litran koneella. Olen ollut siinä uskossa että Vw Gte:ssä on 1.4 l kone.


    • Anonyymi

      Kevythybridi Ford vasta kolmanneksi taloudellisin. Siinä näkyy kevythybridin surkeus.

    • Anonyymi

      Seniorisarjan vertailu kulutusmielessä koska kyseessä on fossiilipolttimet. VWltä olisi pitänyt ottaa lataushybridi tai täyssähkö.

      • Anonyymi

        ,,,,,,,,,,,,että oli varmasti voittanut nuo aivan eri sarjaan kuuluvat autot.


    • Anonyymi

      Jos Toyota ei voita tuota jo lähtötilanteessa täysin selvää vertailua, niin Tekniikan Maailma menettää kokonaan uskottavuutensa kaikkien lukijoiden silmissä, ei ainostaan 371.000 Toyotan omistajan silmissä, vaikka kaikki eivät hybridi-Toyotaa omistakaan.

      • Anonyymi

        Mitä merkitystä on muutaman desin kulutuserolla? Toki pienempi kulutus on plussaa mutta kyllä Toyota on luotettavuudessa ja kestävyydessä aivan omassa sarjassaan ainakin volsuun verrattuna jossa on koko lähimenneisyys ollut melkoista kujanjuoksua. Milloin mitäkin kalliiksi käyvää teknistä ongelmaa koko voimalinjassa tsi;stä dsg:hen. Huijausoperaatiot ja vielä muut pienemmät murheet. Eli vikaa ja ongelmaa vaikka muille jakaa. Toki Toyotalle on plussaa vielä tuo pienin kulutus ja merkin positiivinen maine yleensäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä on muutaman desin kulutuserolla? Toki pienempi kulutus on plussaa mutta kyllä Toyota on luotettavuudessa ja kestävyydessä aivan omassa sarjassaan ainakin volsuun verrattuna jossa on koko lähimenneisyys ollut melkoista kujanjuoksua. Milloin mitäkin kalliiksi käyvää teknistä ongelmaa koko voimalinjassa tsi;stä dsg:hen. Huijausoperaatiot ja vielä muut pienemmät murheet. Eli vikaa ja ongelmaa vaikka muille jakaa. Toki Toyotalle on plussaa vielä tuo pienin kulutus ja merkin positiivinen maine yleensäkin.

        No no eikös se tohnon pääjohtaja käynyt kongressissa pyytämässä anteeksi huijauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No no eikös se tohnon pääjohtaja käynyt kongressissa pyytämässä anteeksi huijauksia

        Mikä on "tohnon" pääjohtaja ja mitä huijauksia ja miten se nyt liittyy tähän ? Onkohan konsernipomo jo päässsyt pois linnasta ? Tuliko seitsemän vuoden kakku huijauksesta? Muistanko oikein? Sitäkö tarkoitit? En ole kuullut että olisi muita tuomittu huijauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No no eikös se tohnon pääjohtaja käynyt kongressissa pyytämässä anteeksi huijauksia

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Apuva kaasupolkimessa vikaa apuva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä on muutaman desin kulutuserolla? Toki pienempi kulutus on plussaa mutta kyllä Toyota on luotettavuudessa ja kestävyydessä aivan omassa sarjassaan ainakin volsuun verrattuna jossa on koko lähimenneisyys ollut melkoista kujanjuoksua. Milloin mitäkin kalliiksi käyvää teknistä ongelmaa koko voimalinjassa tsi;stä dsg:hen. Huijausoperaatiot ja vielä muut pienemmät murheet. Eli vikaa ja ongelmaa vaikka muille jakaa. Toki Toyotalle on plussaa vielä tuo pienin kulutus ja merkin positiivinen maine yleensäkin.

        Älä unohda Toyotan nopeaa ruostumista ja hurjaa melua, ne asiat ovat autoissa tärkeitä. Pienet kulutuserot on mitättömiä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Tässä tapauksessa on todistettu että Toyota oli se joka valehteli. Ja tässä tojopomo tuhertaa itkua kun jäivät kiinni housut nilkoissa.

        https://youtu.be/OIHgB6GHTwQ

        Tulkki jakoi paljastavat tojon sisäiset muistiot viranomaisille ja tojon oli pakko tunnustaa neljä vuotta jatkunut valehtelu oikeudessa. Ei ihme että tirahti pieni itku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa on todistettu että Toyota oli se joka valehteli. Ja tässä tojopomo tuhertaa itkua kun jäivät kiinni housut nilkoissa.

        https://youtu.be/OIHgB6GHTwQ

        Tulkki jakoi paljastavat tojon sisäiset muistiot viranomaisille ja tojon oli pakko tunnustaa neljä vuotta jatkunut valehtelu oikeudessa. Ei ihme että tirahti pieni itku.

        Voi että kun sä olet niin säälittävän surkea kun sinun pitää paapallon toiselta puolelta yrittää etsiä vikoja Toyotasta jotka Nasakin on jo kumonnut eikä ketään ole mistään huijauksesta tuomittu. Iso konsernipomo toki sai ansaitsemansa seitsemän vuoden linnatuomion todellisesta suunnitelmallisesta ja tarkoituksellisesta petoksesta. Kyllä on nahkahousut tutisseet ja sulkahattu.


    • Anonyymi

      Tuon asian lopputuloksena todettiin, että Toyotassa ei ollut mitään vikaa, mutta jalkatilan matto on luistanut paikoiltaan ja aiheuttanut tuon ainutkertaisen ongelman. Sen jälkeen kaikkine autojen kuljettajan jalkatilojen matot alettiin kiinnittää paikoilleen.

    • Anonyymi

      "TOYOTA ON hionut hybriditekniikkaansa jo pidemmän aikaa, ja tulokset ovat kunnossa"

      En ole olmistanu yhtään töyötää, mutta koeajolla kävin hybrid-camryn kanssa.
      Toki automaailmaa seuraavana tiedän, että toyolla on hybrideistä jo reippaasti yli 20 vuoden kokemus, taisipa lexusella lähteä hybridi-hommat käyntiin ja sit tuli prius yms.
      Vaan mitä meinaan sanoa, että on hyvinkin uskottavaa, että toitsi on edellä, koska niin pitkään on hieronut tuota tekniikkaa jo.

      Minä ajelen vielä pitkään perinteisemmällä tekniikalla ja volvolla, kun on tullut tuota laitettua ja pidettyä hyvänä, mutta tuo camry oli mukavan tuntuinen.

    • Anonyymi

      Sitä varmaankin hiomapaperilla hiotaan sitä tekniikkaa. Ei ole van vielä löytynyt sitä oikeaa karheutta hiomapaperiin.

      • Anonyymi

        Hehe, muka älykkövitsi...hohhoijaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe, muka älykkövitsi...hohhoijaa!

        Voi olla vitsit vähissä volkkareitten kera.


      • Voi että minä osaan olla nolo. Vaan en mahda tälle taudilleni mitään.


    • Anonyymi

      Olisihan se uskomatonta jos Toyota ei voittaisi. Terveisin autoinsinööri.

      • Anonyymi

        Näin se on. Asiantuntijoita löytyy muualtakin kuin TM:stä.


    • Anonyymi

      Miksi ostaa hybridi? Monimutkainen paska joka niin täynnä teknologiaa , että palaa 10vuoden sisään. Lisäksi sen valmistukseen menee niin paljon luonnonvaroja , että se tuskin on kovinkaan ympäristöystävällinen.

    • Anonyymi

      Nää on ihan höpöjuttuja kinailla onko jollain vehkeellä ollut jossain testissä o,5 litraa isompi, tai pienempi kulutus. Sillä ei ole käytännön kuluissa paskankaan merkitystä. Se ero on keskivertoajoilla 15000 km/v vain 75 litraa ja euroissa reilusti alle 150 egeä. Siis ei mitään merkitystä auton hankintakuluhin, arvon menetykseen ja muihin käyttökuluihin nähden.

      Jokainen tulkoon onnelliseksi toyotallaan,volkkarillaan tai skodallaan. Itsehän on valintansa tehnyt. Muuteskin nää autojen ruostumiset alle kolmivuotisena ja karmeat vikaluettelot on täysin kirjoittajien mielikuvitusjuttuja noin yleistettynä. Toki joka merkiltä löytyy aina joku "susi" yksilö ja kun karman laki iskee, niin kaikkihan menee pieleen.

      Itsellä ollut vuodesta 1974 lähtien kaikkiaan 21 kulkinetta, vikojakin mukaan mahtuu, mutta ei edes yhteensä näissä niin paljoa sutta ja sekundaa kuin täällä näissä parjausjutuissa useinkin väitetään yhdessä autossa, tai merkkikohtaisesti jatkuvasti olevan. Kyllä nuo autotkin ovat kehittyneet näiden vuosien aikana tosi paljon, joillain merkeillä jopa dramaattisesti. Valoissa on tosin paljolti menty taaksepäin. Kyllä vähän aikaa markkinoilla olleet tupla xenonit pitäis olla täällä pakolliset. Muistuu tosin mieleen ekan oman auton vm. 1963 mallin kuplan 6 voltin kynttilät. Sateisemmalla kelillä sai melkein soihdunkantaja kulkea edellä.

      Olkaa onnelliset autojenne kanssa, mutta arvo toisillekin. Mikä sopii mulle, ei ehkä sovi sulle ja päinvastoin.

    • Anonyymi

      Häiriöherkillä pienitilavuuksisilla turboilla ja nykivillä kaksoiskytkin-vaihteistoilla fossiiliteknisillä varustetuilla kulkuneuvoilla on jo nyt hyvin heikko vaihtoarvo.
      Toyotan erinomaiset hybridit ovat markkinoilla ykkösasemassa kunnes sähköautotekniikka kehittyy 2030-luvulla.

      • Anonyymi

        Voin ihan alalla töissä olevana sanoa, että väitteesi ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi

        Siinä taas tuli vaan kirjoiteltua mitä sattuu, ilman faktan häivääkään. Kivahan se on heitellä näitä tyhmyyksiä.


    • Anonyymi

      "TOYOTA ON hionut hybridi tekniikkaansa jo pidemmän aikaa, ja tulokset ovat kunnossa. Ainakin tämän vertailun osalta, sillä Corolla on joukon taloudellisin niin maantiellä kuin kaupungissa
      Toyota on joukon ainoa automaattivaihteinen, ja jo se tekee ajamisesta rennompaa. Eteneminen on kaikissa tilanteissa loogista ja jouhevaa. Sähkömoottorin avustus on oikea-aikaista ja sujuvaa etenemistä tukevaa".

      • Anonyymi

        Näyttää olevan vertailun Corolla 1.8 -litrainen versio, eli suorituskyvyn suhteen muut kilpailijat tulevat viemään Toyotaa mennen tullen.


    • Anonyymi

      Toyotan omapoika ahertaa 24/7.

      • Anonyymi

        Anteeksi?
        Toyota on erinomainen eikä sitä tarvitse erikseen kehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi?
        Toyota on erinomainen eikä sitä tarvitse erikseen kehua.

        Kovasti Tojotaa pitää Trollipojujen kehua aloitteita tulee jatkuvasti ja joka päivä. Ei mitään muuta autoa näin kovasti tyrkytetä..


    • Anonyymi

      Toyotan voimalinja on parasta mitä tavallinen autoilija voi saada tänäpäivänä rahalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87
      1131
    Aihe