Italialainen laatu

kakakaka

Anteeksi harhaanjohtava otsikko. Ei Italiasta tule mitään laadukasta. Kun katsoo noita fiiatteja ja lansioita niin ei voi olla muuten, kuin että ferrari valmistetaan lisenssillä jossakin laadukkaammassa maassa, kuten esim. venäjällä tai turkissa.

21

3216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Big Jim

      Nut, kun tamakin on tullut selva, sina voi taas levata rauhaisa.

    • -AR156-
      • Tuo on hieno.

        Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

        Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.


      • -AR156-
        Jönsson kirjoitti:

        Tuo on hieno.

        Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

        Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.

        Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.

        Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.


      • Tomppa
        -AR156- kirjoitti:

        Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.

        Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.

        on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.


      • -AR156-
        Tomppa kirjoitti:

        on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.

        Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.

        Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
        - takavalot
        - nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
        - GTV merkki pilarissa
        - nopusmittari keskellä "konsolia"

        Tuunattu:
        - etu ja takapuskuri
        - alustasarja


      • -AR156-
        Jönsson kirjoitti:

        Tuo on hieno.

        Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

        Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.

        Olen omistanut kaksi 75 TS:ää, hulvaton peli se on, jos nyt enää oikein muistan.

        Tekisi mieli taas, mutta mistähän löytyisi hyväkuntoinen vanhus.


      • -AR156- kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.

        Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
        - takavalot
        - nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
        - GTV merkki pilarissa
        - nopusmittari keskellä "konsolia"

        Tuunattu:
        - etu ja takapuskuri
        - alustasarja

        Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.

        Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
        - etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
        - takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
        - takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
        - kromilistat muuttuneet mustiksi
        - sivupeili vaihdettu muoviseen
        - katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka

        Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?


      • -AR-
        Jönsson kirjoitti:

        Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.

        Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
        - etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
        - takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
        - takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
        - kromilistat muuttuneet mustiksi
        - sivupeili vaihdettu muoviseen
        - katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka

        Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?

        auton vilahdellut aikaisemminkin höpötyksissäni. On se vaan niin hienosti ehostettu!


      • Urheilija

        -80 luvun alussa ne viimeiset takavetoiset Corollat ja sieltä sellainen "coupe" mallinen kolmeovinen, saattaisi tuossa olla myös hieman sitä Englantilaista "urheiluautoa" nimeltään Morris Marina (kolmeovisena)


    • Marea

      Olen ajellut monilla merkeillä.Enimmäkseen japseilla,mutta muutaman vuoden olen ajellut Fiatilla.Kyllä laatu on parantunut huomattavasti entisestä.Täysin varustellun Fiatin saa monta tonnia halvemmalla,kuin vastaavan kokoisen muun merkin samoilla varusteilla.Mareassa on kilometrejä n.250000.Vielä kulkee kuin uusi.Fiateissa pitäisi olla hirveästi vikoja joidenkin arvostelijoiden mielestä,mutta ei ole vielä omalle kohdalle sattunut.Kaipa niitä sitten joskus vielä tulee,kun tarpeeksi ajaa.

      • ainakin UNOssa vikoja riitti.
        Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!


      • Uunosta
        sitroen kirjoitti:

        ainakin UNOssa vikoja riitti.
        Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!

        Itelläni oli aikoinaan kymmenen vuotta Uno 70 kakkosautona, kilometrejä kertyi entisten lisäksi yli 200 000 tuhatta, kuluvia osia vaihdeltiin tietysti, mutta kertaakaan ei tielle jääty.

        En ymmärrä jarrujen moittimista, puolivuosittainen liukupalojen herkistely renkaanvaihtojen yhteydessä, jos sattui muistamaan, eikä männät jumineet. Maalipinta oli vielä hyvässä kunnossa, vaikka autoa ei paljon vahailtu. Taisi Uunolla tulla ajetuksi autoilu-urani halvimmat kilometrit.

        Ja oli vielä yllättävän hyvä ajaa pikkuautoksi, jopa pitkääkin matkaa ja isolla kuormalla.


      • viiuvireeni
        sitroen kirjoitti:

        ainakin UNOssa vikoja riitti.
        Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!

        Exän sisko ajoi vireenillä liki puoli miljuunaa. Plösön ämmän kun tietää, huoltamatta.
        Koneessa ei pienintäkään vikaa. Laturit kestivät joku 250tkm, kori kesti 16 v ennen kuin hapantui. Kytkin alkoi luistamaan 420tkm kohdalla. Jaa viiu paska? Yritä samaa klonksvaageneilla.


    • Alfa Romeo

      Taas joku pajukorifani heittäyty kateelliseksi. Ei ole poika ajanut koskaan tehokasta italiaanoa. Ei siis tiedä mistä puhuu !

    • Italian autot makeimpia

      Tuollaiset vellipöksyt kuin kakakaka lienevät jotain volvohomppeleita, joiden samettipyllyt hinkkaavat mustia nahkapenkkejä ja saavat tyydytyksensä muiden mollaamisesta. Onpa säälittävä tapaus.

      • blackmagictiger

        AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA

        ON TYYLIKÄS JA LADA 1500SL-1600SL


    • fiatferrari

      Aloittaja, kuvitteletko tosiaan että Ferrarit on laadukkaampia? Nopeampia kyllä mutta ei laadukkaampia. Uuden Ferrarin vikalista on kuin Teslasta.

    • Anonyymi

      Ei ne pendoliinotkaan tahdo suomen talvessa toimia.
      Italista tulee vaan hyvää ruokaa, pastaa ja pizzaa

    • Anonyymi

      Oispa vielä aitoja Alfoja, ostaisin. Nykyset on psa-klooneja eli paskoja. Oispa vielä 1960-luku niin ajaisin GTV:llä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4955
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      505
      1587
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      933
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      49
      776
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe