Näytön suunnitteluun apua

Anonyymi

elikkä mun pitäis tehdä näytön suunnittelu Ammatillinen kohtaaminen kasvatus- ja ohjausalalla mutta kun ei oikein tuo lappu aukea ja tuntuu että opettajakaan ei tiedä asiasta mitään kun ei saa apua. Et olisiko jollain antaa vinkkejä tai miten lähtisin suunnitelmaa tekemään? tämä on mun ekä näyttö eikä mitään älyä,

1

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suunnitelmassasi kerrot mikä ala. Lapset, ikäihmiset, vammaiset. jne.
      Jokainen työpäivä työpaikalla perustuu vakiolukujärjestykseen.
      On ruoka-ajat, kokouksiakin jne. jotka toistuvat säännöllisesti. Kuvaat siis normipäivän juoksutuksen. Siitä on hyvä lähteä. Toinen tärkeä asia on kuvata työnkuvasi eli mitä sinulle on annettu vastuiksi tehdä. Kerrot montako asiakasta sinulla on vastuullasi. Onko heistä joku jolla on isompia ongelmia ja vaatii sinulta enemmän tukea. Kaikki ei tietenkään mene kuin elokuvissa. Voi tulla yllättäviä tilanteita eteen. Sinun tulee olla myös valmistautunut yllättäviin tapahtumiin.Joku kaatuu ja kompastuu ja loukkaa itsensä jne. Joku räyhää. Miten silloin toimit. Et tietenkään työskentele yksin. Sinun tulee tuntea työryhmäsi ja myös keneltä saat ohjeistusta ja apuakin. Yleensä esimies tai vanhempi kollega, Miten dokumentoit päivän mittaan asioita ylös. Tietokoneen ja älykännykän työkäyttö. Työpaikalla on yleensä ohjekirja miten asioita tehdään. Jos on niin se on hyvä lukea ja myös kertoa näytön suunnitelmassasi ohjeen nimi ja sisältö lyhyesti.
      Tärkeintä on osata toimia organisoidusti, eikä vain tunteen pohjalta menemällä. Rakentavat tunteetkin ja myötäeläminen on hyvä sillä asiakkaat ovat tuntevia eläviä ihmisiä. Voit kuvata senkin missä on isoimmat kehitystarpeet työssäsi. Tiedät alan eettiset normit. Et levitä ihmisten tietoja ulkopuolelle etkä juoruile. Sinua arvioidaan sen mukaan miten organisoitunut olet , ja miten tulet toimeen ihmisten kanssa. Kirjoitat suunnitelmasi niin että näyttökokeen valvojat ja vastaanottajat tietävät mahdollisimman hyvin etukäteen mitä tuleman pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43