Sterilisaation jonotustilanne

Anonyymi

Olen 29-vuotias yhden lapsen äiti, jota tietysti kadun. Tänään mulle myönnettiin lupa sterilisaatioon terveydellisistä syistä.

Olo on tietenkin helpottunut ja edessä on vuoden jonotusaika HUS:lle. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta olen valmis odottamaan sen. Viimeiset 4 vuotta, kun olen kuitenkin odottanut tätä mahdollisuutta.

Onko täällä muita, joille on myönnetty lupa sterilisaatioon ja niitä, jotka ovat jo olleet leikkauksessa? Kauanko oikeasti jouduitte odottamaan pääsyä?

3

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos menet yksityiselle, niin etköhän pääse varsin nopeasti? Kannattaa harkita, vaikka maksaa. Eiköhän tuo jonoaika perustu ihan johonkin muuhun kuin todelliseen jonotilanteeseen. Kyykytykseen tms.

Itse olisin halunnut sterilisaation (yli 15 v sitten), mutta hyvin töykeä teurastajaa muistuttava gynekologian proffa kättärillä sanoi, että kierukka ja sterilisaatio ovat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja. Eli sen kammotuksen mukaan olisi pitänyt olla vuosi jollakin epävarmalla ehkäisyllä. Sterilisaatiota ei tehty, olen lapseton ja vaihdevuodet alkavat olla käsillä. Loppujen lopuksi hedelmällinen aika menee nopeasti ohi. Itse en ainakaan niin hedelmällinen ollut, että vastentahtoani olisin raskaaksi tullut. Perusteeni sterilisaatiolle olisivat oikeasti olleet hyvät, päädyin nuorena eläkkeelle.

• Anonyymi

Sterilisaatio on todella vaikea saada, varsinkin naisena. Miten sait? Olen kuullut, että vihdoin kun se saa niin lääkärit syyllistävät koko aika päätöksestäsi.
      Oikeasti kiinnostaisi miten tuon saa ilman, että joutuu asiasta tappelemaan ja syyllistetään päätöstä omasta kehosta?

• Anonyymi

Sterilisaatio ei estä sukupuolitauteja eli kondomia pitää siltikin käyttää, jos haluaa ehkäistä tauteja. Vähän hurjalta tuntuu, että ei ymmärretä tätä tautipuolta. Kohdunkaulan syöpä on kuitenkin tappava tauti edetessään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe