Ole järkevä ja tue yhteistä hanketta.https://www.adressit.com/itainen_rantarata Itäinen rantarata tarjoaa vaihtoehtoisen reitin sekä tavara- että henkilöliikenteelle.
Itäinen rantarata kulkee Helsingistä lentoaseman kautta Porvooseen, Loviisaan, Kotkaan, Haminaan ja siitä itään, yhdistäen merkittävän kasvualueen Suomen rataverkostoon.
Parantaa rataverkon riskinsietokykyä ja mahdollistaa uutta junaliikenteen tarjontaa.
Ei ole taloudellisesti eikä ilmastopoliittisesti järkevää muutamalla minuutilla lyhentää henkilöliikenteen aikaa Porvoo-Kouvola reitillä.
Yksi vaihtoehdoista on yhteys Lahden itäpuolella ja liittyisi nykyiseen raiteeseen
Mikkelin eteläpuolella, ennen Otavan liikennepaikkaa. Tämä rataosa olisi 126 km
pitkä.
Matka Lahdesta Mikkeliin lyhenisi 29 kilometrillä nykyiseen Kouvolan kautta kulkevaan yhteyteen verrattuna. Kustannus n.1,5 miljardia euroa .
Tuetaan ItäinenRantarata hanketta allekirjoita adressi
2
109
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä parempi olisi rannikkokanava, Helsingistä pääsisi laivalla Porvooseen ja Kotkaan, eikä tarvisi mennä karikkoiselle Suomenlahdelle ollenkaan. Ja tietysti kanava menisi Pietariin asti, jolloin turistivirta lisääntyisi useilla matkustajilla.
- Anonyymi
Kannattaisin aloitusta, jos palautettaisiin jo lopetetut junaseisakkeet.
Bernerja aiemmin muut tekivät karhun palveluksen ja hieman pahemmankin mokan lopettaessaan junaseisakkeita kyliltä, joiden olemassaolo perustui nimenomaan junayhteyksiin.
Nyt joutuu arviolta 50 000 ihmistä pakosti kulkemaan autoilla sen vuoksi, koska vaihtoehtoja ei enää ole ja sen myötä asumisen ja työssäkännin kustannukset ovat pilvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010