Ahdistus rajoittaa elämää

Anonyymi

Hei!

Olen 17-vuotias nuori ja kärsin hyvin pahasta sosiaalisesta ahdistuksesta.

Tällä hetkellä etsin sopivaa psykoterapeuttia itselleni, valitettavasti aika joka pitää odottaa on pitkä ja ahdistukseni rajoittaa hyvin paljon jokapäiväistä elämääni.
Rajoituksena tarkoitan paniikkikohtauksia, ahdistuskohtauksia kesken koulupäivän, joka aiheuttaa sen että istun vessassa itkemässä oloni takia.
Lähiviikkojen aikana ahdistus on pahentunut, eikä normaalit ahdistuksenhallintakeinot auta minulla. Ahdistusta on koko ajan, erityisesti koulussa. Käteni tärisevät, hengitykseni on raskasta ja nopeaa sen lisäksi sydämeni hakkaa hyvin kovaa.
Usein kuvailen tätä tunnetta kuin olisin juossut maratoonin.

Olisko kellään mitään apua miten voisi lieventää oireita tai selittää opettajille tästä?

Terveisin Ahdistunut

5

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ootko käynyt lääkärillä? Lääkäri voi määrätä sulle propralia ja/ tai bentsoja joilla pääset pahimman yli kunnes saat psykiatrista apua. Mä oon masennus uusija, 4s masennuskausi menossa, nyt vaan ongelmana se että yli 10 vuotta rauhallisena ollut paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö iski tosi kovaa päälle ja mulla samanlaisia oireita kuin sulla, tosin mulla on myös voimakasta pyörrytystä. Oireet alkoi niin kovina että päädyin päivystykseen koska olin varma kuolevani sydänkohtaukseen tmv.
      Ekg, happi, verikokeet, verenpaine, jne aivan normaalit. Lääkäri totesi että kaikki viittaa masennuksen pahenemiseen ja voimakkaisiin stressioireisiin. Siitä lähtien päivittäin samat oireet. Mulla auttaa bentsot ja propral. Ens viikolla alkaa terapia ja eilen mulle määrättiin sepram niminen lääkitys jolla noita hoidetaan. Samalla lääkityksellä hoidettiin myös silloin yli 10 vuotta sitten ja silloin ainakin se auttoi.
      Onko sun mahdollista jutella opon tai kouluterkkarin kanssa ja sopia vähäksi aikaa etäopiskelusta tms?

• Anonyymi

Mitä jos puhut näistä asioista Sekaisin247 chatissa, jossa osataan ohjata nuoria ja löytää heille sopivaa apua? Tai voi vain keskustella. Nuortennettissä voit myös pyytää itsellesi apua ja oasllistua chatteihin/keskusteluihin. Koulun terkkarilla kannattaa myös käydä.

• Anonyymi

Harrastatko muuta kuin puhelunsurffausta ja somessa roikkumista?
      Jätä se härpäke kotiin ja lähden ulos ihmisten ilmoille ja luontoon. Kevyt liikunta tekee hyvää mielelle ja keholle. Jos et älyä, katso ohjeet UKK_instituutin verkkosivuilta.

• Anonyymi

vastasit 5 vuotta vanhaan aloitukseen

• Anonyymi

Voi Jeesus. Otapa omista neuvoistasi vaarin. Kone kiinni, turpa kiinni ja ulos lenkille! Saattaa selkiytyä ajatukset!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe