Airpro Aviator Swissport sopimukset

Anonyymi

HEL lentokentän asemataso toiminta ja muut toiminta meni uusiksi. Keskitytäämpä asematasoon ja sen tuleviin toimijoihin. Finnair ei uudistanut sopimusta Swissportin kanssa vaan ostaa osan palveluista Aviator / Airpro toimijoilta jatkossa. Mitä tämä tarkoittaa? Swissport ei häviä kentältä mutta supistuu merkittävästi. Aviator ja Airpro kasvavat. Finnairin tavoite? Saada aitoa kilpailua esim maapalveluita tarjoavien yritysten välille. Tämä on hyvä asia. Kenenkään palvelun ostajan (finnair) ei tarvitse maksaa kuluja jotka aiheutuvat yhteistyökumppaneiden organisaatioiden pöhöttyneisyydestä, kalleudesta. Tämä korona pandemia aiheuti sen että nyt saadaan kannattavan liiketoiminnan palikat kohdalleen. Tämä pandemia kriisi on pahasta mutta sillä saadaan finnairin palveluiden osto kulu kohdalleen, ns palikat kohdalleen tulevaan taloudellisesti kannattavaan lentoliikenteen. Asematasopalveluiden kulurakenne on ollut kestämätön. Jukka Hienonen ymmärsi sen ja yritti murtaa sen. IAU voitti. Tuli vuokratyöfirma Barona. Barona hävisi IAU:lle. Tuli kansainvälinen Swissport. Swissport rakensi organisaationsa huonosti, ei osaavia key paikoille, perseen nuolijat menestyivät organisaatiossa. Osaamattomat avainhenkilöt veivät yhtiön väärään suuntaan. Swissportista tuli organisaationsa vanki ja uhri. Swissportilta palveluita ostava Finnair teki oikean päätöksen kun irtaantui Swissportista. Finnair ei voi maksaa Swissportin kalustoa ja organisaation kuluja. Ennen pandemiaa oli pakko maksaa näitä pöhöttyneitä Swissport kuluja kun ei ollut vaihtoehtoja ja kassassa oli rahaa. Finnair ei halua että Swissport lähtee HEL kentältä. Finnair haluaa että Swissport, Airpro ja Aviator kilpailevat Finnairin sopimuksista. Tämä on oikein. Saadaan hinnat alas oikealle kulurakenteelle. Tähän kulurakenteeseen ei kuulu että Swissport Make yläkerrassa järkkä istuu ja kuluttaa aikaa tuntipalkalla jonka Swissport maksaa. Jos Swissport haluaa kuluja nämä dinorausukset saa lähteä. Metsäteollisuus teki päätöksen tehdä tehdaskohtaisia paikallisia sopimuksia. Sama pätee nyt HEL lentokentällä. Nyt laitetaan sopimukset jkuntoon ja IAU on sivuroolissa.

6

2871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Montako aloitusta oikein meinaat tehdä samasta aiheesta? Tuoksahtavat hieman C2H5OH:lle nämä sun purkauksesi. Uskaltanet kertoa meille kaikille ihan julkisesti minkä firman rostereista huutelet, vai kuinka...?

    • Anonyymi

      Huutista koko ”aidon” kilpailun tuutista 🤣

      Ei tällä sotkulla ole mitään tekemistä aidon kilpailun kanssa. Valtion / Finavian omistama maapalveluyhtiö osallistuu kilpailuun ja tekee tappiota. Tällainen polkuhinnoitteluko aitoa kilpailua?

      Tämän kaiken shown maksavat veronmaksajat sekä työntekijät jotka joutuvat riistosopimusten kohteiksi tekemään työtä nälkäpalkalla.

      • Anonyymi

        Swissport organisaatio on rakennettu amatöörien maailmaan, ei kriisi tilanteeseen. Voisi verrata ruotsin armeijaan. Tuli kriisi, tsunami, ja pyyhkäisi pois kartalta. Pyöräpukkien ja tötsien laittamiseen ei tarvitse kurssia ja tenttiä. Onneton organisaatio, vaihtoon.


    • Anonyymi

      Hienoa analyysia. Et ilmeisesti päässyt itse lihapatojen ääreen.

    • Anonyymi

      Oikeessa oot et organisaatio liian raskas. Pikkupomoja liikaa ja kaiken maailman laadun tarkkailijoita jotka kellottivat koneiden kääntöjä ja muuta toimintaa. Lentokenttä ollut
      monta vuotta yhtä rakennustyömaata joten olosuhteet oli kyllä erittäin huonot. Swissport kyllä joutui sen suhteen pahaan rakoon. Iltapäivät oli yhtä kaaosta ylisuuren liikenteen vuoksi nähden rakennustyömää olosuhteisiin ja niihin piti vain sopeutua koska rakentaminen oli Finavian ykköspointti ei turvallisuus ja asialliset työolosuhteet. Sikäli kyllä Swissport hoiti hyvin hommansa. Nyt on hyvä Finskin olla raaka ja ottaa uudet kumppanit kun kenttä valmiimpi ja lennot minimissä mutta vaikeuksia tullee myös tulevaisuudessa viimeistään silloin kun lentojen määrä palautuu 2019 talolle. Kenttä on varmasti matkustajille hyvä ja kaunis mutta ramp-alueet ja välimatkat työn tekemiseen sieltä syvältä!

    • Anonyymi

      Pysykää hyvät ihmiset kaukana kaikista lentokenttähommista, niin säästytte turhalta pilkun viilaukselta ja p:n hämmentämiseltä. Puhumattakaan niistä turhista pikkupomoista ja muista, jotka tarkkailevat toisten työntekoa ammatikseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6894
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4421
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3786
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3478
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      187
      3419
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2939
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2644
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1844
    Aihe