Yöllinen postinjako

Anonyymi

Aivan kummalliseksi mennyt että yöllä kolahtelee postiluukusta laskuja ja postinjakajat tuo päiväsaikaan mainoksia.
Varmasti tässäkin on kyseessä ahneus, raha sokaissut silmät.
Muutenkin yhteiskunnan työaika rakenne kaipaa muutosta. Inhimilliser työajat niin usealle kuin mahdollista. Paluu 8-16 aikaan.
Monen elämänlaatu paranisi.

33

4794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puhut asiaa. Suomen Posti ei kanna yöllä mitään kirjeitä tahi muuta postia, vaan sen tekevät yksityiset jakeluyhtiöt, joiden väärien jaettuista posteista hyvin usein syytetään varsinaista postia.

Yksityiset jakeluyhtiöt ovat tehneet sikahalpoja tarjouksia yrityksille, niin ne ovat antaneet oman kirjepostinsa juuri noille yrityksille hoidettavaksi. Toisaalta Suomen Posti on pitänyt omia hintojaan kalliina ja se on johtanut tähän sekavaan käytäntöön,

• Anonyymi

Kysymys: MITEN KAIKENKIRJAVAT POSTINJAKAJAT PÄÄSEVÄT TALOYHTIÖIDEN RAPPUIHIN YÖLLÄ? Ei kai vain jollakin yleisavaimella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys: MITEN KAIKENKIRJAVAT POSTINJAKAJAT PÄÄSEVÄT TALOYHTIÖIDEN RAPPUIHIN YÖLLÄ? Ei kai vain jollakin yleisavaimella?

Postin varhaisjakelu yöllä 1,00- 6.00 päättyy ja päiväposti 14-20 mennessä.

• Anonyymi

Posti kyllä lähetti ilmoituksen, että ovat siirtyneet alueellamme varhaisjakeluun . Näyttää tarkoittavan yötä. Meillä kaikki herää, koska koira kuulee kolinan :-(

• Anonyymi

Ei kait meillä. Missä helvetin perseesä asut?

• Anonyymi

Juuri näin tapahtuu Oulussa - missä päin itse asut? Postiluukku rämähtää keskellä yötä, kun näitä villejä postinjakajia jakelee yösydännä kirj- ja myös mainospostia kerrostaloihin. Virallinen posti jakelee postinsa kuitenkin päiväsaikaan. Kirjepostia se ei jaa tiistaina eikä perjantaina. Tarkista asia ellet usko!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin tapahtuu Oulussa - missä päin itse asut? Postiluukku rämähtää keskellä yötä, kun näitä villejä postinjakajia jakelee yösydännä kirj- ja myös mainospostia kerrostaloihin. Virallinen posti jakelee postinsa kuitenkin päiväsaikaan. Kirjepostia se ei jaa tiistaina eikä perjantaina. Tarkista asia ellet usko!

Meille tulee e-laskut. Mainosjakelu kielletty. Väliovi ulko-oven edessä, niin ei kuulu mitään ääntä kun postilaatikko kolahtaa. Meille tulee posti siinä
        Klo 14 - 16 arkisin. Kannattaisiko siis hankkia e-laskut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita siihen luukkuun jotain pehmustetta ja rasvaa se. Väliovi kannattaa hankkia.

• Anonyymi

Postinjakaja avaa postiluukun laittaakseen postit, niin sieltä luukusta näkyy nokka ja suu sanoen että kerro huolesi ja murheesi lupaan etten kuuntele.

• Anonyymi

Olin postinkantajana ja mainitsemasi postiluukku oli työvuoron piriste ja eräänlainen gloryhole. Oli kevyt joskin tahmainen jakaa postia sen luukun jälkeen .
        Loppui sitten jakohommat, kun kyseinen hampaaton suu kuoli vanhuuteen ja jäin monistamiseen kiinni asunnon postiluukkuun, kun hanpaaton suu eli Irja 99 ei ollut enää minua odotamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin postinkantajana ja mainitsemasi postiluukku oli työvuoron piriste ja eräänlainen gloryhole. Oli kevyt joskin tahmainen jakaa postia sen luukun jälkeen .
        Loppui sitten jakohommat, kun kyseinen hampaaton suu kuoli vanhuuteen ja jäin monistamiseen kiinni asunnon postiluukkuun, kun hanpaaton suu eli Irja 99 ei ollut enää minua odotamassa.

Trolliko on ollut postinjakajana - jopas jotakin:D

• Anonyymi

Tämä on takuulla juuri se oikea paikka mistä postin jakelujärjestelmä saadaan mielesi mukaiseksi.

• Anonyymi

Saattaa olla, jos täällä saadaan valittajaraati kasaan. Yhdessä olemme vahvempia. Vai miten asia tulisi hoitaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa olla, jos täällä saadaan valittajaraati kasaan. Yhdessä olemme vahvempia. Vai miten asia tulisi hoitaa?

Jaon sijaisena lehtiä aamuöisin ja nyt jälkikäteen voin sanoa, ettei typerämmin järjestettyä touhua löydy, pilataan luonnollinen unirytmi huonolla palkalla!

• Anonyymi

Meilläpäin etelä-suomessa jakaa ainakin posti myös yöllä lehdet. Osa postista tulee yöllä.
      Tosin minulle tulevat laskut pääosin sähköpostiin. Sanomalehdenjakajat ne oulussakin ne yökirjeet tuovat, ei kerrostalot jakele avaimia mainosten jakajille.

• Anonyymi

Näin juuri. Postin jakaja jakaa sanomalehdet, aikakauslehdet, ja myös kirjeitä jos niitä tulossa on postin kautta. Aamuöisin.
        Toinen postin jakaja sitten päivällä tuo mm. Postisen, jossa on mainokset.

• Anonyymi

Postinjakajillekkinnormi työaika, 8-16.Eihän tuossa oöe mitään järkeä yöllä jakaa posti/lehtiä.

• Anonyymi

Kalevalla on oma jakeluyhtiö, joka jakaa aamun kalevan ja kirjeet, jotka tulevat kalevan jakeluyhtiön kautta. Katsokaa kirjeen merkintää, onko siellä posti vai kaleva. Kyllä se on näkyvästi kirjeessä näkyvillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Postinjakajillekkinnormi työaika, 8-16.Eihän tuossa oöe mitään järkeä yöllä jakaa posti/lehtiä.

Sehän on ympätty sanomalehden jaon yhteyteen. Jos sinulle ei tule sanomalehteä, silti lehdenjakaja tipauttaa kirjeesi. Se on sitten eri asia, voisiko lehtien yöjakamiset lopettaa.

• Anonyymi

hieno homma kun koko talon koirat räksyttää ja herättää muunkin porukan

• Anonyymi

Kyllä vituttaa herätä ku postiluukku kolahtaa
      3 -5 aikaan yöllä, muutenkin helvetin huono nukkumaan, sitte kun herää tuohon perkele luukun kolahdukseen niin unet oli siinä.
      Tekis mieli kuristaa se saatanan postinjakaja.

• Anonyymi

Alkeellinen ja vöhön aivoon systeemi niissä taloissa joissa ei ole ovipuhelinta, ovisummeri, . Ulko-ovi lukittu, postilla yleisavain. Haloo, missä on järki? Eihän avaimia pitäisi luovuttaa postille, kotisairaanhoitokin kyseenalainen juttu.

• Anonyymi

Onkohan tuo muuten laillista. Eduskunnan oikeusasiamies varmaan tietää..

• Anonyymi

Oulun kaupungin johto on tuon järjestänyt. Niillä kun ei oo muuta tekemistä, kun leikkiä meidän ouluaisten veronmaksajien rahoilla ja liikkua harmaalla alueella.
      Hävetkää!

• Anonyymi

Etkö hiffaa miksi postia jaetaan yöllä?

• Anonyymi

No ku päivällä ei jaksa.

• Anonyymi

Lisäksi postia häviää, tilaajalahjoja ei näy eikä kuulu. Sähkölasku viety muille. Kelan päätös naapuriin. Johan tässä yksityisyyskin vaarantunut !

• Anonyymi

Pääseekö kouluttamattomat kehitysmaista tulleet postinlevittelijät siis yleisavaimillaan kenen vaan kämppään..onpas turvallista.

No onneksi on hälytin , kamera ja turvalukko.

• Anonyymi

Kustin avain on ilmeisesti ns. kiinteistöavain, eli sillä pääsee porraskäytävään muttei asuntoihin.

• Anonyymi

Niin on. Ei hätää, mutta abloyilla helposti monikin pappa pyöräyttää lukon, sähkölukko vaikeampi, mutta avaimia jos on tehty niin. No, itse tiedät kelle avaimes annat, vanhanmallisen abloyt ei kyllä enää niin muodissa

• Anonyymi

Yleisavain on ihmeen monilla, sillä pääsee asuntoihin.

• Anonyymi

Minulla on oiva konsti. Napoasen aina asunnolta lähtiessäni valokuvat, jos olen pidempään pois, niin on todenteet mitä kämpässä on, pysyy hörhöporukka helpommin kauempana. Lisäksi minulla on vakuutukset, omaisuuden turvaamiseksi. Ihme homma kyllä se, että yleisavaimia pn, jos kellä ja niiden avulla ruokitaan joidenkin tarpeita lainvastaisesti.

• Anonyymi

Sitten vielä ihmetellään kun viihtyy yksin. Ei näinä päivinä ole juuri ollenkaan hyvinvoivaa ja tai täysjärkistä seuraa. Aineita pyöriik taloissa, typaikoilla. Kai se ok monelle niin kipeää koko elämä sitten. Mieluummin viihty kyllä yksin kuin hunosssa seurassa. Huono seura hyvät tavat turmelee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40