Afrohiukset

Anonyymi

Kuin artikkelin afrohiuksista, joiden hoito poikkeaa meikäläisten suorista hiuksista monin tavoin.
Yksi asia kuitenkin pisti artikkelissa silmääni: haaroittuvien hiuksien latvat tulee leikata ja siistiä, koska "haaroittuminen estää hiuksien kasvua."
Afrohiukset ovat kuivat, ja niitä ei saa pestä kuin kerran viikossa. Hoitoaine on jätettävä hiuksiin, se estää kuivumisen.

Mutta miten hiusten latvojen haaroittuminen voi estää hiuksen kasvun?

Onhan meikäläisilläkin haaroittuvia hiuslaatuja. Estääkö haaroittuminen heidänkin hiustensa kasvun?
Miten estää?
Eikö hius kasva juurestaan, Samantekevää lienee, mitä latvassa tapahtuu.
Itselläni ei ole kaksihaaraisia hiuksia, mutta hiusten lähtöä esiintyy. Onko siihen parannuskeinoa?

1

194

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Afrohiukset ovat kaikista hiustyypeistä hauraimpia. Ja se hius on niin kuivaa että sen kasvatus on lähinnä sitä, että estetään latvoja katkeilemasta. Tietysti hius kasvaa juuresta, mutta katkeaa latvasta vähintään saman verrain kuin mitä on kasvanut jos siitä ei pidä huolta. Lopputuloksena hius pysyy samanmittaina tai jopa lyhenee. Tietenkin on poikkeuksia myös, itselläni kasvaa tukka hyvin vaikken mitään tee. Mutta suurin osa ei ole yhtä onnekkaita. Afrohiusten edustajiin itse kuulun. Eurooppalainen hiustyyppi on sen verran erilaista, eikä ole niin helposti katkeileva että kaksihaaraiset eivät ole samantasoinen ongelma. Vaikka siihenkin on poikkeuksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5634
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5040
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2884
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2394
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1690
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1631
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1569
    Aihe