Menee jo liki että pääministeri erotetaan.

"Pahoittelen, että vaivaan taas" – Hetemäki vaati kirjeenvaihdossa valmiuslakia ja maskipakkoa jo lokakuussa, Marin: "Olen syvästi turhautunut"
Yle sai entisen valtiosihteerin ja pääministerin kirjeenvaihdon loka–marraskuulta.
Pääministeri Sanna Marin ja valtiovarainministeriön entinen valtiosihteeri Martti Hetemäki kävivät sähköpostissa keskustelua koronan hoidosta lokakuussa.

Entinen valtiosihteeri, hallitukselle koronastrategiaa laatinut Martti Hetemäki on lähestynyt pääministeri Sanna Marinia (sd.) sähköpostilla useita kertoja ja varoittanut korkean korona-aallon riskistä ja sen vaatimista raskaista toimista.

Yle sai tietopyynnöllä haltuunsa työelämäprofessori Martti Hetemäen ja pääministeri Sanna Marinin viestinvaihdon.

Hetemäki pelkää, että Suomessa tauti voi räjähtää samoin kuin Belgiassa ja Hollannissa kävi lokakuussa.
Viestien mukana on myös Hetemäen hallitukselle lähettämiä muistioita ja nobelisti, professori Bengt Holmstömin ja Suomen Pankin neuvonantaja Juhana Hukkisen kanssa laadittuja tilastollisia selvityksiä ja skenaarioita koronasta.

Kirjeenvaihdosta selviää, että Hetemäki on jo kuukausi sitten ehdottanut maskipakkoa ja liikkumisen rajoittamista, jotta epidemia saadaan pysähtymään. Hän on nähnyt valmiuslain käyttöönoton välttämättömäksi.

Marin torjui jo keväällä presidentin aloitteen " nyrkistä " mukaansa silloinkaan ei maskit auta sanoi Marin -valehteli.
Marin sosilistien vasentalaitaa edustamana laittaa syyt aina muille, myös tässä asiossa kun ei suosionsa takia tohdi tehdä mitään asioiden oikeaan suuntaan.
mm Saksassa Merkel sanoi painavat sanansa koronan torjumiseksi, ei kyläpolitikot.

https://yle.fi/uutiset/3-11670649

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös Vapaavuori sanonut tiedotustilaisuudessa, että ravintoloita koskevat päätökset kuuluvat valtiolle, siinä asiassa kaupunki ei voi tehdä mitään. ? Nythän on demaripääministerillä mahdollisuus toimia.

Tehohoidon ylilääkäriltä pysäyttävä kuvaus: ”4–5 leikkaussalia suljetaan, jotta yksi covid-potilas voidaan hoitaa – 15–20 leikkausta päivässä jää tekemättä”
      Yksikin koronapotilas syö merkittävästi leikkauskapasiteettia. Tehohoidon ylilääkäri selittää, miksi.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tehohoidon-ylilaakarilta-pysayttava-kuvaus-45-leikkaussalia-suljetaan-jotta-yksi-covid-potilas-voidaan-hoitaa-1520-leikkausta-paivassa-jaa-tekematta/85ce358e-d356-4d6c-ad9d-2064a75eddba

Marin ja Kiuru epäonnistuneet totaalisesti. He tästä vastaa eikä kukaan muu.

• Anonyymi

Valtion tulee nyt ostaa kiireelliset leikkaushoidot yksityiseltä puolelta. Vasemmiston ideologia tosin estää tämänkin ihmishengistä välittämättä.

• Anonyymi

Vetäsit sitten kolme tarinna putkeen huuhaata.

• Anonyymi

Ne on hoitajat, jotka vastustavat voimakkaasti valmiuslakia. Vasemmistohallitus ei tämän takia halua valmiuslakia ja syyttää elinkeinoelämää.

Valmiuslaki halutaan, että voidaan pakottaa hoitajat töihin. Pääministeri ei tämän takia halua oikeasti toimia ja käyttää johtajuutta ja määrätä valmiuslakia. Näennäistä keskustelua Hetemäen kanssa,koko kirjeenvaihto. Hoitajat ovat Marinin äänestäjiä. Leikitäänkö nyt ihmisten hengillä kun tuetaan ammattiyhdistyksen toimintaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2188
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1680
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1034
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      1002
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe