BMW B47 moottorin suunnittelussa on virhe.
Yksi tärkein asia ahdinmoottorin suunnittelussa on että imupuolelle ei pääse ei pääse muodostumaan jäätä, missään olosuhteissa.
Jos se on unohdettu niin jossakin vaiheessa jääpaloja alkaa mennä ahtimen siipiin, kun siipi pyöriä useita kymmeniä tuhansia kierroksia tai enemmän niin ohut siipi vääntyy helposti. Tai siitä irtoaa paloja.
Jokainen näkee missä vika on kun katsoo teknisiä kuvia tuosta moottorista ja katsoo miten tehty ja vertaa esim volsin koneisiin.
Ahtimen vaihto on nelinumeroinen euromäärä uudella ahtimella ja seuraavan siipi voi vääntyä vaikka viikon päästä.
Suunnitteluvirhe.
B47 imupuolen suunnittelussa virheitä.
9
197
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan tästä mitään kokemuksia juuri jään muodostumisen kannalta?
Tiedän, että b47 koneesta on mennyt turboja.
Edeltäjästä, n47 oli arka jakoketjuongelmille, mutta b47 ei niitä ole ollut.- Anonyymi
B47:ssa on sitten se EGR venttiilin jäähdytin ongelma mikä on aiheuttanut tulipaloja. Niitä on uutisoitu suhteellisen paljon.
kalliissa autossa on kalliit kulut.
- Anonyymi
Mistä se jää muodostuu sinne imupuolelle?
- Anonyymi
"Jokainen näkee missä vika on kun katsoo teknisiä kuvia tuosta moottorista ja katsoo miten tehty ja vertaa esim volsin koneisiin. "
Nämä "jokainen näkee, kun katsoo"-tyylin lauseet ovat sitten aina metkoja!
Miksei kirjoittaja vaivaudu selittämään sitä "näkyään" edes muutamalla sanalla , jos se kerran on niin helppo juttu - eikä edes linkkaa mitään "teknisiä kuvia"....
Tuollaisia arvoituksellisia epämääräisyyksiä pieraisemalla on helppo antaa itsestään asiantunteva leima, toki! - Anonyymi
Alepasta pahvilaatikko ja siitä keulapahvi nokalle. ok.
- Anonyymi
Miksi? B47 koneisissa on automaattinen kaihdin jäähdyttimen edessä.
- Anonyymi
bemupojuissa on myös virhe. toki "imuhommat" bemupojuilta kuulemma onnistuu...
t: a n l. p n - Anonyymi
Tässä varmasti muodostuu turbon imupuolelle kondensiota pakokaasun syöttämisestä kylmällä koneella startista lähtien. Lämpimissä maissa jäätä ei muodosta vaan kondensio pisaroita, jo riittävän paljon vesipisaroi voi vahingoittaa ahtimen siipipyörää.
Puhumattakaan jäästä jollaiseksi suomessa ja muualla kosteus ja vesipisarat mudostuvat.- Anonyymi
Lisätään Eli BMW ei ole testannut moottoria kunnolla - asteisen ulkolämpötilan olosuhteissa käytännössä ollenkaan. Pitää testata että kondesiota ei pääse syntymään millään ajalla tai lukemittomilla starttauksilla ja kylmäkäynnistyksillä.
Suunnitteluvirhe, tuote käymätön muualle kuin ulkoilmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396925
- 323908
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 391980