Omistan Kia Rio:n 1,4 automaatti. Auto on vm. 2013 ajettu n.35 -40 000 km. Olen pöyristynyt bensankulutukseen, mikä vaan kasvaa ja kasvaa.
Ajan vain lyhyitä matkoja, lämmitetyllä autolla. Yritän pitää tankin aikalailla täynnä että ei muodostuisi kuuraa tankkiin, joten joudun tankkaamaan aika useinein (ts. liian usein).
Meni vuosia ennenkuin kiinnitin kulutukseen huomiota. Viimeisin tankkaus ajettu 23,8 km bensaa meni 10,93 l. Se tekee 45,92l / 100 km. Voitteko kuvitella. Kohta se syttyy tuleen kun hölvää noin paljon bensaa.
Käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kysytty huollossa voiko kulutus olla noin iso?? Sanottiin että kyllähän se syö kun on automaatti ja lyhyt ajomatka. Ei voinut myöntää että on uskomaton kulutus. (Myyvät itse merkkiä)
Älä ikinä usko kauppiaitten kulutuslukemia.
Äläkä ikinä osta Kiiaa.
Minun ei enää kannata vaihtaa uteen näillä kilometreillä. Mutta arvatkaa kyrsiikö tankilla ?????????
Bensarosvo ainakin minulla.
12
586
Vastaukset
- Anonyymi
Auton moottorin esilämmittäminen autaa tuohon kummasti. Samoin sen raskaan kaasujalan keventäminen....
- Anonyymi
Kyllä. En koskaan käynnistä lämmittämättä. Ja kaasujalka on kevyt. Ei automaatti tarvitse kaasua minkään vertaa. Joten siinäkään ei ole vikaa.
Joku piti aloitusta huuhaana, mutta minun kohdalla se on totisinta totta.
- Anonyymi
Jos ajaa vain muutaman kilometrin matkoja kerrallaan, niin auto ei käy koskaan lämpimänä, eli tilassa jossa kukutus on normaalia.
No vitsihän tuo aloitus on, mutta toisaalta on niitä hölmöjä autoilijoitakin. - Anonyymi
Korealaisten autojen ongelma ainoastaan. Minä sentään, joka painan kaasu pohjassa hangosta ivaloon, ja takaisin päivittäin, ja viikonloput myös, on kulutus upeassa Audissani VAIN 5,5L dieseliä/100km.
Audi King.- Anonyymi
Diesel-auto on eri asia.
- Anonyymi
Audi/DKW kingissä menee jo öljyä 5,5 litraa /1000km.
- Anonyymi
Ei sinne tankkiin muodostu kuuraa merkittävästi, kuin jos tankki on lähes tyhjä.
Missään nimessä ei kannata losottaa sitä tankkia ylitäyteenkään, bensa voi mennä sitten polttoainehöyryjen keräysjärjestelmään, kastella hiilikanisterin, ja sitten sulla palaa moottorihäiriön valo kun olet kyllästänyt päästöjenvähennyslaitteiston hiilikanisterin bensalla.
Ettei vaan jo nyt olisi bensaa jossain väärässä paikassa tuosta hurjasta kulutuksesta päätellen, jollet sitten ole mitannut väärin... - Anonyymi
Noilla ajoilla bensa vanhenee tankkiin, ei mitään järkeä omistaa autoa. Halvempaa on ajella taksilla ja aina on lämmin kyyti.
- Anonyymi
Höpö höpö...ruohonleikkuri ei kuluta noin paljon vaikka ajaisit metrin kerrallaan. Sun pitää kantaa sitä pullolla kotiin. Itsellä paljon isompi auto ja kone myös automaatti ja menee kuitenkin 8-9,5l/100. Sit on tietty se vaihtoehto että et osaa laskea!
- Anonyymi
Mainitsit että käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kunnossa olevassa autossa ei bensa haise, liekö autossasi jonkinmoinen polttoainevuoto joka ilmenee esim. vasta käynnistyksessä, kun järjestelmä on paineistettuna?
- Anonyymi
Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla)Kylmäkäynnistyksessä ei toimi katalysaattori ennenkuin se lämpenee rikastettu seos.
Siinä yhdistelmä ja syy, miksi bensa haisee kylmän moottorin pakokaasussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738