Fiat tulee kyllä takaisin.

Anonyymi

30

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fiat on nykyään kuitenkin parempi kuin esim. Toyota ja eurooppalaisena hoitaa asiansa hyvin. Mainostamisen puute ja huonosti hoidettu maahantuonti romahdutti myynnin aikanaan ja pari ruostuvaa mallia, mutta nyt asiat on toisin.

      • Anonyymi

        Joo ei se auton syy ollut.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hyvinhän ne italialaiset on hoitaneet myös taloutensa. Elävät vain ja ainoastaan muiden EU maiden rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän ne italialaiset on hoitaneet myös taloutensa. Elävät vain ja ainoastaan muiden EU maiden rahoilla.

        Joo ne osaavat ottaa muiden idioottien (mm. Suomalaisten) rahat ja elelevät vain niillä! (Go Suomi Go) 🤭🤭🤭


    • Anonyymi

      missäs lancia liekö suomen maanhantuonti kuopattu

      • Anonyymi

        Lanciaa ja Abarthia ei enää maahantuoda Suomeen.
        Fiat, Alfa Romeo ja Jeep ovat Fiat Chryslerin ainoat automerkit Suomessa.
        Chryslerin ja Dodgen maahantuontikin lopetettiin.


    • Anonyymi

      ois upeeta olla joskus fiatisti 1100 mallista aina puntoon saakka

    • Anonyymi

      Olen kysynyt Delta Autolta ja Tipo ja Panda ovat tulossa Suomeen tänä keväänä.

      • Anonyymi

        Keväänä? Ompa laaja käsite, toukokuukin on kevättä, minä sain vastauksen, että eivät osaa sanoa.


    • Anonyymi

      Spagetit vain lautasella, kiitos?😵😵😵

      • Anonyymi

        Kesään taitaa mennä.


    • Anonyymi

      "Fiat tulee kyllä takaisin."

      Kyllä, jahka kevät vaan koittaa, ja akuissa on taas virtaa käynnistää moottori......

    • Anonyymi

      Puhuttiinko minkä vuoden keväästä?

    • Anonyymi

      Älkää vikoja ostako. Fiat on yhtä kuin viatja jos noista joutuu jotain maksamaan niin nou nou.

      • Anonyymi

        Paremmin mulla on Fiat toiminut kuin Volvo....Fiatissa sentään toimii talvella ovien lukotkin, volvosta ei voi sanoa samaa.


    • Anonyymi

      OIS UPEETA OLLA FIATISTI. ALFISTI. MERSU-MIES JA RENAULT-MIES

      • Anonyymi

        Veikkaan että Fiat ei tule tänne muuta kuin sen sähköisen pikkufiiun kanssa. Muut malit jää eurooppaan.


    • Anonyymi

      Tyylikäs on tämä - kuten muutkin Tipot!

    • fiat croma on hieno
      samoin 1988-1991 välin tipo

    • Anonyymi

      Fiatilla on kyllä hienoa muotoilua. löysin itse muutama vuosi sitten metallimustan 2010 Punton Evon 1,2L tosi pienillä kilometreillä ja ruostesuojattuna. Vaha päälle ja se on ihan tyylikäs pikkuauto. Giorgetta Giugiaron muotoilema. Nyt se on kauttaaltaan huollettu, nesteet ja kaikki vaihdettu. Onhan se tietysti hyvin muovinen ja halvalla tehdyn oloinen osiensa puolesta kun sitä ropailee.. Mutta en tiedä paranisiko asia merkkiä vaihtamalla? Pitää ajella varovasti.

      Uudemmissa Fiateissa ja muissakin autoissa vähän epäilyttää nämä 0,9 - 1 litran kääpiömoottorit. Tullee vaan mieleen, että kestääkö ne kilometrejä? Kuinka korkeaviritteisiä ne ovat?

      • Anonyymi

        No ainakin vanhemmista Grande Punto, Punto evo ja Bravo 2 ovat ok kestoltaan, ainakin 1.2 ja 1.4 bensiini ja dieselkoneet. Bravon turbomalleissa taisi olla manuaalivaihteisto (,samoin uudemmassa Cromassa 2006 eteenpäin) jotain heikkoutta oliko vaihteiston laakeroinnissa kun niissä GM- loota. Mutta kai nekin kestää kun vielä paljon liikenteessäkin🤔
        Vankka kori, eivät herkkiä ruostumaan. Koneet kestää, ainakin jos huollettu. Jakohihnalla ite oon ajanut (Grande Punto 1.2 ja Tipo 1.4 T-jet) yli satatuhatta ennen vaihtoa..
        1.3 diesel on ketjulla.
        Tipo ainakin 1.4 bensa turbolla tai ilman on kestävä ja luulen että myös muut moottoriversiot.
        Samoin kuin uudempi kolmesylinterinen 1.0 firefly joka on turbolla Tipossa ja 500X:ssä, perus 500:ssa ilman turboa kevythybridinä.
        Ja 1.3 firefly jota löytyy 150 hv teholla 500X:stä. Se on nelisylinterinen.
        Suomeen ei tuoda Tipon ja 500X:n 1.5 hybridiversioita, mutta löytyy Alfa Tonalesta sekä Jeepeistä sama kone.
        Ilmeisesti hyviä ja taloudellisia ovat myös nämä uudemmat firefly -koneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin vanhemmista Grande Punto, Punto evo ja Bravo 2 ovat ok kestoltaan, ainakin 1.2 ja 1.4 bensiini ja dieselkoneet. Bravon turbomalleissa taisi olla manuaalivaihteisto (,samoin uudemmassa Cromassa 2006 eteenpäin) jotain heikkoutta oliko vaihteiston laakeroinnissa kun niissä GM- loota. Mutta kai nekin kestää kun vielä paljon liikenteessäkin🤔
        Vankka kori, eivät herkkiä ruostumaan. Koneet kestää, ainakin jos huollettu. Jakohihnalla ite oon ajanut (Grande Punto 1.2 ja Tipo 1.4 T-jet) yli satatuhatta ennen vaihtoa..
        1.3 diesel on ketjulla.
        Tipo ainakin 1.4 bensa turbolla tai ilman on kestävä ja luulen että myös muut moottoriversiot.
        Samoin kuin uudempi kolmesylinterinen 1.0 firefly joka on turbolla Tipossa ja 500X:ssä, perus 500:ssa ilman turboa kevythybridinä.
        Ja 1.3 firefly jota löytyy 150 hv teholla 500X:stä. Se on nelisylinterinen.
        Suomeen ei tuoda Tipon ja 500X:n 1.5 hybridiversioita, mutta löytyy Alfa Tonalesta sekä Jeepeistä sama kone.
        Ilmeisesti hyviä ja taloudellisia ovat myös nämä uudemmat firefly -koneet.

        .."kuinka korkeaviritteisiä ne ovat?"
        No ei ainakaan 500 hybrid 1.0 kun siinä tehoa vain noin 70 hv.
        Tipo 1.0 ei sekään kovin korkeaviritteinen kun taitaa olla sama kone turbolla ja tehoa noin 100 hv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .."kuinka korkeaviritteisiä ne ovat?"
        No ei ainakaan 500 hybrid 1.0 kun siinä tehoa vain noin 70 hv.
        Tipo 1.0 ei sekään kovin korkeaviritteinen kun taitaa olla sama kone turbolla ja tehoa noin 100 hv.

        Minusta korkea viritystaso ei takaa ongelmatonta pitkää kilometri määrää, varsin jos on normi-ihmisen käytöstä kysymys kilpailijat kun eivät muutenkaan kuulu maanteille.
        Normi moottoreissa turbon lisäys ei vielä ole mikään ihmeellinen " viritys "vaan polttoaineen kulutusta ja pientä ripeyttä menoon aiheuttava tekiä.
        Moottoreiden kuutioiden pienentäminen ja erillaisten vippaskonstien lisääminen aiheuttaa vääjäämättä koneiden kestävyyden heikkenemistä. Esimerkkejä löytyy eri merkkien
        3-syl. 1.0 cm koneista joista revitty yli 100 hv.
        Itselläni ollut 2-fiattia 1,2 Punto ja nyt TIPO 1,4 T-jet 120 hv 2019.
        Tipo varsin hyvin toiminut ( 80 000 km) ei minkäänlaista vikaa ( taitaa olla maanantaipäivän tekosia !! ) uuden ostan jos silloin niitä vielä on.


    • Anonyymi

      Tarttis ensin saada sellainen maahantuoja ja huolto, joka tekee työnsä.

      Vaan ei toivoiakaan. Maahantuoja ja sen myötä myynti, ja huolto-organisaatio vaihtuu aina 5 vuoden tjsp välein. Yksi toisensa jälkeen myyntiedustajat tippuvat pois ja syynä on ilmiselvästi se, että maahan tuodaan mitä lie karvalakkia, esitteissä listattuja lisävarusteita ei oikeasti pystykään tilaamaan, välilä maahan tulee iso erä karvalakkeja, jolle ei ole tilauksia ja näiden hukkaamisessa tulee kiire, kun on vaikka joku päästöraja kiristymässä ja Suomeen on siksi dumpattu autoja, joita ei kohta enää saa myydä missään.... Myös takuuasioiden hoito hoidetaan väsytystaktiikalla. Myyjäliikkeellä voisi olla yritystä, mutta myyjä/huolto ei näitä korjauksia saa tehdä ilman lupaa maahantuojalta / tehtaalta. Ja tämähän ei sitten etene...

      No, kun myynti kuolee täysin, pistetään lappu luukulle ja perustetaan uusi yhtiö hoitamaan maahantuontia. Tämän uuden yrityksen johtoon palkataan samat asiantuntijat, jotka sitä edellistäkin maahantuontiliikettä pyörittivät. Ja sitä edellistä.....

      Mukaan kusetetut automyyjät ovat hetken innoissaan ja saattavat myyntiä yrittää, mutta alle vuodessa into hiipuu, kun tosiasiat heille aukenevat.

      • Anonyymi

        Tämä on totta ,todellisuudessa muut merkit ovat kannattavampia myyjälle kun on provikat kysymyksessä.
        Esim: Tipon esittely piti olla liikkeessä uusi malli kun oli markkinoilla (itselläni oli jo Tipo-19)
        En kuitenkaan löytänyt ko. autoa ja kysyin myyjältä vastaus kuului tuolla rengaspinon luona.
        Olihan se, ei minkäänlaista esitettä vain hintalappu lasissa.Kysyin myyjältä miksi näin vastaus oli ei voida tuoda KIAN viereen sen myyntivolyymin vuoksi koska tekniikka lähes sama niin moottoreiden kuin tehojenkin suhteen vaan hinnat ovat KIIA CEED 30 000e ja TIPO 19 000e
        On ymmärrettävää kummasta myyjä saa isommat provikat.
        Myös myyntivaltti oli takuu KIA 7v - TIPO 3v.( oma Tiponi toiminut moitteitta 5v ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta ,todellisuudessa muut merkit ovat kannattavampia myyjälle kun on provikat kysymyksessä.
        Esim: Tipon esittely piti olla liikkeessä uusi malli kun oli markkinoilla (itselläni oli jo Tipo-19)
        En kuitenkaan löytänyt ko. autoa ja kysyin myyjältä vastaus kuului tuolla rengaspinon luona.
        Olihan se, ei minkäänlaista esitettä vain hintalappu lasissa.Kysyin myyjältä miksi näin vastaus oli ei voida tuoda KIAN viereen sen myyntivolyymin vuoksi koska tekniikka lähes sama niin moottoreiden kuin tehojenkin suhteen vaan hinnat ovat KIIA CEED 30 000e ja TIPO 19 000e
        On ymmärrettävää kummasta myyjä saa isommat provikat.
        Myös myyntivaltti oli takuu KIA 7v - TIPO 3v.( oma Tiponi toiminut moitteitta 5v ).

        Jos Fiattia myytäisiin kuin Punton kulta-aikoina, ei provikat perustu enää yksittäisen auton hintaan vaan määrään. Fiat Punto oli useamman vuoden ajan suomen myydyin pikkuauto ja sillä oli hinta silloin kohdallaan ja kaupanteko oli sen verran nopeaa, että ei Fiat myyjät valitelleet huonoja palkkojaan.
        No Fiatin taru on taputeltu nyt Suomessa, ei kellään automaahantuojalla / automyyntiketjulla ole halua satsata sellaisia euromääriä, mitä tarvittaisiin uuden merkin lanseeraamiseen suomeen....Fiat on taantunut jo sille tasolle, että kyse tosiaan on samasta kuin haluaisi nostaa tuiki tuntemattoman merkin suomen top 5 automerkiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Fiattia myytäisiin kuin Punton kulta-aikoina, ei provikat perustu enää yksittäisen auton hintaan vaan määrään. Fiat Punto oli useamman vuoden ajan suomen myydyin pikkuauto ja sillä oli hinta silloin kohdallaan ja kaupanteko oli sen verran nopeaa, että ei Fiat myyjät valitelleet huonoja palkkojaan.
        No Fiatin taru on taputeltu nyt Suomessa, ei kellään automaahantuojalla / automyyntiketjulla ole halua satsata sellaisia euromääriä, mitä tarvittaisiin uuden merkin lanseeraamiseen suomeen....Fiat on taantunut jo sille tasolle, että kyse tosiaan on samasta kuin haluaisi nostaa tuiki tuntemattoman merkin suomen top 5 automerkiksi.

        Fiatit on hyviä autoja. Fiatin pitäisi myydä autot suoraan ja perustaa oma kevyt myynti organisaatio. Kyllä heillä siihen kyky löytyy, mutta heidän tuotteet myyvät jo muualla ihan hyvin, ettei tänne tulo houkuta.


      • Anonyymi

        Fiatin menestys Suomessa on perustunut juuri niihin karvalakki-malleihin ja usein ilman lisävarusteiden tilausmahdollisuutta, eli erät on roudattu Suomeen ja lisävarusteiksi siinävaiheessa ei voi valita kuin lohkolämmittimen ja talvirenkaat....
        Ongelma on vain viime vuosina ollut se, että karvalakeista on yritetty saada liikaa hintaa, eivätkä ne oikeasti ole edes mitään karvalakkeja olleet.

        Fiatin viimeiset mesestysvuodet Suomessa perustuivat Fiat Unojen ja Fiat Puntojen karvalakkimallien mynntiin ja siinä rinnalla Bravo/brava kävi hyvin kaupaksi, suurimmaksi osin edelleen karvalakkina S tai vähän paremmin varusteltuna SX mallina. Bravosta ja Bravasta eniten myyty erä taisi olla super-karvalakkia "sensazione", jota roudattiin maahan iso erä juuri ennen kuin airbag tuli pakolliseksi ja juuri ennen kuin fiat lopetti 1,4 litraisen 12 venttiilisen koneen.
        Aivan karvalakeista karvalkeinpia malleja myytiin emäntien kauppakasseiksi ihan merkittäviä määriä. Siihen Fiatin menstys Suomessa perustui. Ja ne lopettajaiserät kävivät kaupaksi. Fiat Unoista (60 sie) esimerkiksi myytiin tuhansien kappaleiden loppuerä muutamassa kuukaudessa. Ja sen jälkeen Punton karvalakki kävi siihen päälle erittäin hyvin kaupaksi.
        Nuo ajat eivät enää palaa.


    • Anonyymi

      Uusi Grande Panda vaikuttaa lupaavalta :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4274
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      19
      3300
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      399
      2302
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1981
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1949
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1924
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1558
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1271
    10. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1270
    Aihe