mun ongelma onse millä saan lutriksen auki winessä se ei aukea millään oon yrittänyt googlettaa ei löydy mitään ohjeita
lutris ohjelma
8
158
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko kokeillut 'winetricks' kanssa vielä....?
- Anonyymi
Lataa lutris.deb paketti mm täältä ja tässätapauksessa debian versio joka vataa minttiäsi.
https://pkgs.org/download/lutris
tuplalikkaa ja asenna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataa lutris.deb paketti mm täältä ja tässätapauksessa debian versio joka vataa minttiäsi.
https://pkgs.org/download/lutris
tuplalikkaa ja asenna.Siinä helppo ohje.
- Anonyymi
Kannattaa ehkä perehtyä haluamaansa ohjelmaan. Ohjeita suomeksi:
https://www.linux.fi/wiki/Lutris
Ihan kaikkiin jakeluihin ei tuota ole tarjolla. Debianiin testing ja unstable-versioon. Ubuntuun saatavissa ehkä versioon 21.04 ja Fedoraankin oli tarjolla.- Anonyymi
MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.
- Anonyymi
AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.
Ja Popssa
appstream://net.lutris.Lutris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.
Ja taas löytyy järjestelmän omasta pakettihallinnasta. Valinnaiset pakettiriippuvuudet oli:
⬚ wine: Windows support
⬚ lib32-vulkan-icd-loader: Vulkan support
⬚ vkd3d: Vulkan 3D support
⬚ lib32-vkd3d: Vulkan 3D support
Tämähän on vasta se lutriksen käynnistin. Kun sen avaat, en nyt enää muista mikä valinta vasemmalla oli josta päästään valitsemaan tämä pelin versio, joita oli noin 20. Valitsin sen ylimmäisen ja tämä lutris-käynnistin lataa ja asentaa pelin vasta tässä vaiheessa. Pelaamaan en kuitenkaan päässyt kun olisi pitänyt kirjautua lutris.net tilille, eikä minulla sitä ole, enkä suostunut sitä tekemään.
Mutta siinä lutris käynnistimessä, on muitakin pelejä ja simulaattoreita, joita en kuitenkaan testannut.
Huomion arvoista on että, asennus, yritys pelata ja poisto, jättää kiintolevylle 9544 tiedostoa roskaksi. Minulla on itse tehdyt difflog, difflogrm ja uplog ohjelmat, jotka takaavat, ettei näistä testaamisista jää mitään ylimääräistä järjestelmää kuormittamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748