mun ongelma onse millä saan lutriksen auki winessä se ei aukea millään oon yrittänyt googlettaa ei löydy mitään ohjeita
lutris ohjelma
8
184
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko kokeillut 'winetricks' kanssa vielä....?
- Anonyymi
Lataa lutris.deb paketti mm täältä ja tässätapauksessa debian versio joka vataa minttiäsi.
https://pkgs.org/download/lutris
tuplalikkaa ja asenna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataa lutris.deb paketti mm täältä ja tässätapauksessa debian versio joka vataa minttiäsi.
https://pkgs.org/download/lutris
tuplalikkaa ja asenna.Siinä helppo ohje.
- Anonyymi
Kannattaa ehkä perehtyä haluamaansa ohjelmaan. Ohjeita suomeksi:
https://www.linux.fi/wiki/Lutris
Ihan kaikkiin jakeluihin ei tuota ole tarjolla. Debianiin testing ja unstable-versioon. Ubuntuun saatavissa ehkä versioon 21.04 ja Fedoraankin oli tarjolla.- Anonyymi
MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.
- Anonyymi
AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.
Ja Popssa
appstream://net.lutris.Lutris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.
Ja taas löytyy järjestelmän omasta pakettihallinnasta. Valinnaiset pakettiriippuvuudet oli:
⬚ wine: Windows support
⬚ lib32-vulkan-icd-loader: Vulkan support
⬚ vkd3d: Vulkan 3D support
⬚ lib32-vkd3d: Vulkan 3D support
Tämähän on vasta se lutriksen käynnistin. Kun sen avaat, en nyt enää muista mikä valinta vasemmalla oli josta päästään valitsemaan tämä pelin versio, joita oli noin 20. Valitsin sen ylimmäisen ja tämä lutris-käynnistin lataa ja asentaa pelin vasta tässä vaiheessa. Pelaamaan en kuitenkaan päässyt kun olisi pitänyt kirjautua lutris.net tilille, eikä minulla sitä ole, enkä suostunut sitä tekemään.
Mutta siinä lutris käynnistimessä, on muitakin pelejä ja simulaattoreita, joita en kuitenkaan testannut.
Huomion arvoista on että, asennus, yritys pelata ja poisto, jättää kiintolevylle 9544 tiedostoa roskaksi. Minulla on itse tehdyt difflog, difflogrm ja uplog ohjelmat, jotka takaavat, ettei näistä testaamisista jää mitään ylimääräistä järjestelmää kuormittamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254348
- 272461
- 342244
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174