Otin tänään ekaa kertaa tota elvansea ja n.1h lääkeen ottamisen jälkeen tuntui että lääke laskee sitten nousee ja sitten laskee kokonaan nyt on vähä väsyny olo. Onko muilla ollut samaa? Voiko johtua siitä että otin lääkettä ekaa kertaa? Ja mulla on 30mg annos. Voiko tää vaikutus aika olla tosiaan näin lyhyt?
Elvanse vaikutus
1
5347
Vastaukset
- Anonyymi
Muista syödä samalla jotain niin imeytyy usein tasaisemmin.
Kaikki nämä riippuu niin monesta asiasta, pelkästään kapselin tyyppi voi vaikuttaa kuinka nopeasti imeytyy. Omalla kohdalla voin käyttää vain sellaisia ADHD lääkkeitä jotka on tiivispillerietä eikä avattavia, koska avattavat imeytyy liian nopeasti.
Siitä huolimatta pitää käyttää ensin pidemmän aikaa, koska kyse voi olla myös oman kehon tottumisesta niin siinä voi mennä hetki. Onneksi on vaihtoehtoja lääkkeiden/pillerien suhteen jos ei ole juuri itselleen sopiva... Mutat ensin kannattaa kärsivällisesti hetken käyttää ja katsoa jos tasaantuu.
Toistan uudestaan, muista syödä jotain samalla kun otat lääkkeen. Se on melkein tärkeämpi kuin se, että ottaisi tunnilleen/minuutilleen aina samaan aikaan lääkityksen. Tyhjään vatsaan ADHD lääkkeet on aika ikäviä ja haittaa tehoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707