Olisi presidentin nyrkin aika vihdoin, tulisi jotain selvyyyttä..
Hallitus ei kykene antamaan mitään uskoa siihen, että rajoitusten tunnollinen noudattaminen johtaisi johonkin. Aina vain on tulossa uusia rajoitteita. Ministerien puhetapa ja sen sisältö ei ole missään määrin kannustava. Juuri nyt tarvittaisiin kannustusta ja uskoa parempaan sekä ennen kaikkea selkeitä päätöksiä ja niiden tehokasta viestimistä.
Pääministeri Sanna Marinin ja perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurun maanantaisesta tiedotustilaisuudesta ymmärsi tuskin mitään sellainenkaan kuulija, joka on yrittänyt korona-asioita seurata.
Koronasuunnitelmiin saatiin uudet tasot 1, 2 ja 3 ja edelleen pitäisi muistaa perus-, kiihtymis- ja leviämisvaiheen kriteerit. Tämä on aivan liian monimutkaista. Tilanteen vakavuuden huomioiden, näin heikkoon suoritukseen viestinnässä ei nyt olisi varaa.
Ministeri Kiurun selostus hallituksen päätöksistä koskien eri toimenpidetasoja ja niiden edellytyksiä sekä niistä aiheutuvia toimia oli sellaista sekavaa hallintokieltä, ettei se tavalliselle kuulijalle auennut. Pelottavaa on ajatella, että päätökset ovat juuri niin sekavia, miltä ne kuulostavat.
Tärkeintä olisi antaa kansalaisille selkeä viesti siitä, miten nyt tulee toimia. Mitkä ovat tärkeimmät asiat koronaviruksen pysäyttämiseksi. Koronaviruksen nopeasti leviävien muunnosten pysäyttämiseksi olisi Suomen rajoilla toteutettava tehokkaita toimia, jotta tartuntojen kulkeutuminen Suomeen estettäisiin. Koko Suomen suojaamiseksi rokotuskampanjaa tulisi tehostaa ja painottaa sitä alueilla, joissa koronatartuntoja on enimmin.
Siinä kuin ovat sanovinaan Kiuru ja Marin, mutteivat silti sano mitään selvää.
Hallituksen koronatoimissa on havaittavissa edelleen samoja ongelmia kuin viime keväänä. Hallinnosta ei oikein saada irti sellaisia tehoja kuin nyt tarvittaisiin. Lainsäädäntömuutokset kestävät, ja pitkään jatkunut löperö toiminta ihmetyttää. Korona-asiat ovat hallinnossa liian levällään. Koronanyrkkiä olisi tarvittu, ja sitä tarvittaisiin yhä.
Sosialisteilla pallo totaalisesti hukassa, eivät itsekkään tiedä sekavaa sanomaansa
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889