Aamupala on konservatiivinen juttu. Ihminen haluaa aina saman aamupalan. Pitääkö se paikkansa?
Itselläni ainakin pitää koostumukseltaan olla suunnilleen samanlainen. Vitamiinipilleri, kahvia pari kuppia, kaksi, nykyisin kauraleipää, levitteineen, hedelmää ja vihannesta tai marjaa.
Siitä se päivä lähtee🌞
Mitä syöt aamupalaksi?
28
152
Vastaukset
- Anonyymi
Kotona se on aina samanlainen, chia-kaurapuuro puolukoilla ja aronialla sekä hiukan hunajaa päälle, täysjyväruisleipää ja juustoa sekä teetä hunajalla, glukosamiinipilleri.
- Anonyymi
Kuulostelen joka aamu. Tänä aamuna klo 7.40 tarvitsin kunnon ruokaa, siispä söin perunamuussia runsaalla sipulilla, paistettua lohta, appelsiinin ja lasin piimää.
Minun aivoni tai vatsani, kumpi hallitseekaan, ei ymmärrä, mikä vuorokauden aika on kyseessä.- Anonyymi
Kah, kohtalotoveri.
Niin, mun luontaisella elinrytmillä ja 24 tunnin järjestelmällä ei ole oikein mitään tekemistä toistensa kanssa. Niin se aina on ollut, on, tulee olemaan. Se oli yhtä helvettiä aikoinaan, koulu, opiskelut, armeija, tyäelämä. Se nyt vaan on rasittavaa, kun viideltä pääsee uneen ja duunit alkaa seiskalta....
Sittemmin tuli liukuvat työajat, etätyöt jne ja freelancerina nyt ei niin väliä ole, milloin herää tai nukkuu, kunhan pääsee virkkuna tekeen hommansa.
Ruokapuoli on just, kuin kerroit. Mä nukun lisäks pätkissä, kun herää, aamiainen on sitten tupakki, aina. Se mitä sitten syö, voi olla mitä tahansa, kuppi kahvia, kalja, vettä, jotain nestettä kuitenkin. Noin ruokaa sitten nälän mukaan, puuroon innostunut, mutta voi se olla pihvi ja valkosipuliperunat, voileipä, ihan mitä tahansa.
Hotelliaamiaiset hauskoja, sopii mulle, voi juoda sen kahvikupillisen, tai tankata muutaman kilon kananmunia. Ainoo vaan, sitä varten pitää olla hereillä, hankalaa, jos aamusta pannut nukkumaan.
Joillain on tiukat aikataulut ja rutiinit, se sitten sopii heille, mulla ihan ok näin.
Aloitukseen siis ainoo vastaus, tupakkia pitää saada, muu sitten vaihtelee, kuin kellonaikakin.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kah, kohtalotoveri.
Niin, mun luontaisella elinrytmillä ja 24 tunnin järjestelmällä ei ole oikein mitään tekemistä toistensa kanssa. Niin se aina on ollut, on, tulee olemaan. Se oli yhtä helvettiä aikoinaan, koulu, opiskelut, armeija, tyäelämä. Se nyt vaan on rasittavaa, kun viideltä pääsee uneen ja duunit alkaa seiskalta....
Sittemmin tuli liukuvat työajat, etätyöt jne ja freelancerina nyt ei niin väliä ole, milloin herää tai nukkuu, kunhan pääsee virkkuna tekeen hommansa.
Ruokapuoli on just, kuin kerroit. Mä nukun lisäks pätkissä, kun herää, aamiainen on sitten tupakki, aina. Se mitä sitten syö, voi olla mitä tahansa, kuppi kahvia, kalja, vettä, jotain nestettä kuitenkin. Noin ruokaa sitten nälän mukaan, puuroon innostunut, mutta voi se olla pihvi ja valkosipuliperunat, voileipä, ihan mitä tahansa.
Hotelliaamiaiset hauskoja, sopii mulle, voi juoda sen kahvikupillisen, tai tankata muutaman kilon kananmunia. Ainoo vaan, sitä varten pitää olla hereillä, hankalaa, jos aamusta pannut nukkumaan.
Joillain on tiukat aikataulut ja rutiinit, se sitten sopii heille, mulla ihan ok näin.
Aloitukseen siis ainoo vastaus, tupakkia pitää saada, muu sitten vaihtelee, kuin kellonaikakin.
=DW=Töissä ollessa aamupala viiden-kuuden välillä ja joskus oli jo hevinälkä kymmenen aikaan. Jotain haukattavaa piti siihen keksiä. Talvella ruokailua rappukäytävissä ja kesällä puiston penkeillä. Töistä päästyä jotain kotiruokaa, jos jaksoi valmistaa. Tottui syömään mitä milloinkin ja mihin aikaan milloinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kah, kohtalotoveri.
=DW=Ei voi olla niin nikotiini himoinen, että herätessä eka on tupakka?
Kyllä. Poltan itsekin mutta kahvin laitan valumaan ensin. Aamiainen sen kanssa vaihtelee joko 1 - 2 keksiä tai pala kääretorttua (jos on), joku viineri (jos on) taikka joku vaalea Taika paahtoleipää 2 siivua ja päälle mansikka tai vadelmahilloa (jos on). Nyt ei ole kun en ole käynyt kaupoilla, joten 1 - 2 keksiä, koska niitä on aina.
Vasta sitten salin itselleni luvan aamusavukkeeseen.
Mitään muuta raskaampaa en voisi ajatellakaan aamiaiseksi. Ei uppoa. Mutta tunnin parin päästä voin jo valmistella ruisleipä välipalaa juustolla ja makkaralla.
- Anonyymi
Tänään jouduin tyytymään kääretorttuun kun korvapuustit olivat loppu.
- Anonyymi
Proteiini suklaavanukas 20, ei lisättyä sokeria, sydänmerkkituote 1.19€
- Anonyymi
Nämä kotimaiset aamupalat tympii,
kaipaan hirmusti eteläeuroopan BUFFEE aamiaisia,
sillä osataan leipoa sämpylätki ihanan maistuviksi,
suomessa EI osata edes laipomatuotteista tehdä herkullisia,
leivissä ja sämpyöissä ei kertakaikkiaan ole mitää makua mikä miellyttäisi,
pakko kuitenki jotain suuhunsa pistää vaikka maha pistää välillä jo yököttämään,
tomatitki suomessa maistuu tosi pahalle ja kitkerälle,
miksi tomatitki eteläeuroopassa ovat herkullisen makuisia
sitä vaan ihmettelen,
no leipätuotteet suomessa pistelee jo vihaksi,
ne on hyllyssä kuivia ja maku on kaikkea muuta kuin herkullinen, hyii,- Anonyymi
Nih, mistä löytyvät ne halvat työntekijät, jotka aamuisin tuoreet leivät leipasevat ja maistuvat makkarat valmistavat? Taitaa olla haavetta vain täällä keskitettyjen tuottajien maassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nih, mistä löytyvät ne halvat työntekijät, jotka aamuisin tuoreet leivät leipasevat ja maistuvat makkarat valmistavat? Taitaa olla haavetta vain täällä keskitettyjen tuottajien maassa.
juuuu,
muistan aikoinaan viiskyt-luvulla
kun oli aina tuore leipä kaupoissa, ja oli jopa suomessakin silloin herkullista maistuvaista, vesikielellä muistelee niitä aikoja,
oi niitä aikoja,
nykyin on vain kuivaa m a u t o n t a känttyä hyii iiii
( hyvä jos ei vielä hommeessa kuitenkaan )
pitäs varmaan itse alkaa leipomaan oma leipänsä, mutta mistä vanha sen leipuritaidon yhtä-äkkiä hankkisi, - Anonyymi
Tomaatit! Suomessa ne kasvatetaan pimeydessä ja pilalle lannoitetussa happamassa mullassa. Kitkeriä ovat. Harvoin saa muuta. Saa kyllä mutta harvoin.
Etelä-Euroopassa ja Välimeren maissa on yksinkertainen taikasana: A u r i n k o. Siksi ne maistuvat kesälle kuten hedelmätkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuuu,
muistan aikoinaan viiskyt-luvulla
kun oli aina tuore leipä kaupoissa, ja oli jopa suomessakin silloin herkullista maistuvaista, vesikielellä muistelee niitä aikoja,
oi niitä aikoja,
nykyin on vain kuivaa m a u t o n t a känttyä hyii iiii
( hyvä jos ei vielä hommeessa kuitenkaan )
pitäs varmaan itse alkaa leipomaan oma leipänsä, mutta mistä vanha sen leipuritaidon yhtä-äkkiä hankkisi,Eihän vanhan tarvitse opetellakaan. Käy ostaa humpsauttamassa leipäkone. Se tekee sinulle valmiit leivät aamiaiseksi.
- Anonyymi
Onneksi meilläpäin ei ole noin vaan saadaan ostaa leipomosta Suomen parasta ruisleipää ja erilaisia sämpylöitä. Kahvileivätkin herkullisia! Ja siis Kainuussa.
- Anonyymi
Mukillinen sokeritonta kahvia ja banaani.
- Anonyymi
Kaurapuuro, voisilmällä ripaus sokeria. Keitetty muna, tomaattimehua lasi kahvi.
Yleisen,,viikonloppuisin paistettuja munia tomaatti kurkkua leipäpala. Saaristolaislimppua, jonka päällä on edam-juustoa tai lohta. C-vitamiiniporetabletti kylmään vesilasilliseen, niin tulee hyvää mehua. Ja kahvikupillinen. Kun nauttii tämän kaiken parvekkeella istuen, niin tulee raikas olo.
- Anonyymi
Tuon päälle kun vetäiset itsekäärityn Aroma-sätkän lähtee päiväsi huminalla käyntiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon päälle kun vetäiset itsekäärityn Aroma-sätkän lähtee päiväsi huminalla käyntiin!
Jotenkin omalla psykolookisella ajattelutoiminnallani arvion, että jälkkäri-istuja ei polttele tupakkaa.
- Anonyymi
Myös minä tahdon samanlaisen aamupalan, kuin aina ennenkin. Siis aina-aina.
Aina-ainaan on kuulunut "ei mitään".
Joo, asia on näin.
Kuunaan en ole aamusella läiskinyt murkinaa naamaani. Kouluaikanakin aamusella se oli niin, että "ei mittään ruokaa".
Olen pitänyt linjani.
En syö aamulla mitään.
Kulautan kurkkuuni kahvia vaihtelevasti puoli tahi koko ämpärillisen kahvia.
Kahvi on mukava psykologinen juttu.
Kun olin raskaana, tiinenä, niin oksentelin hurjalla vauhdilla. Mainitsin hurjista oksenteluistani neuvolassa, niin neuvolan "täti" ohjeisti, että "jos heti herättyäsi otat esimerkiksi keksin suuhusi, niin oksentelu menee ohi".
Ohje oli kauhistuttava ihmiselle, joka ilman raskauttakin oksentelis, jos olis pakko herättyään sulloa jotakin naamaan.
Noh, koska raskauden takia oksentelin pitkin päivää, ajattelin yrittää ottaa ohjeista vaarin. Laitoin yöpöydälle murkinaa odottamaan. Aamulla kun heräsin ja näin sen murkinan, niin jo siinä vaiheessa juoksin sukkelaan vessaan oksentamaan. Neuvo oli siis huono.
En ole koskaan sönyt aamuisin mitään. Se ei sovi minun "vartalolleni".
Olemme erilaisia ja toimintomme ovat erilaisia.
On hulluutta hokea, että joo joo joo, aamusyöminen kannattaa.
Se EI kannata kaikille ihmisille.
Syön ruokani n. klo 11-11:30. Se on minun ruoka-aikani. Sopiva nälkä ja silloin vatsani sanoo sulosanoja kun naamaani murkinaa lappaan.
Vastaukseni aloitukseen on:
Inhoan aamusyömistä ja en syö mitään.
Heikunkeikku- Anonyymi
Minulla on saman tyyppinen aineenvaihdunnan "häiriö".
Olen aikanaan yrittänyt syödä terveellisen aamiaisen mutta eipähän sovi minulle.
Päin vastoin kuin luulisi niin ammusyöminen herättä vatsahapot vaatimaan lisää jo aamupäivän puolella joka ei muuten sopinut, eikä sovi vieläkään elämänrytmiini.
Sen vuoksi tuo iso mukillinen vahvaa, sokeritonta, tummapaahtoista kahvia javiikon kuutena aamuna lisäksi banaani.
Miksi banaani? Se tuntuu sopivan ja antaa hieman energiaa kun lähden klo 9:n tienoissa kyykistelemää, vetelemään, ojentelemaan ja koukistelemaan, kuten vaimoni asian ilmaisee.
Eväänä minulla on protskujuomaa jossa on netto protskua noin 40g ja sokeria noin 3g. Veteen tehtynä. 4dl maitoon tehtynä tulee tietenkin ravattoman maidon 13 protskugrammat lisäksi.
Kotiuduttuani syön jonkin hedelmän.
12.30 tienoissa uppoaa reilu annos tuoreasalaattia jossa on mukana salaattijuusto. Vuorokauden pääateria klo 14.
Väkinäinen aamusyöminen sekoittaisi koko rutiinin!
Hillitön kuntoilija. Nimitys on laboratorion yhden tippaiitan keksintöä.
- Anonyymi
kaurapuuroa joskus sekaan mustikoita, lisäksi kahvi, leipä ja leike, silllä
kyllä pärjäilee
nj- Anonyymi
Sama tai samankaltainen kolmiosainen amupalasysteemi: kahvi ja leivät, parin tunnin päästä mustikkakeitto ja sokerittomat maissilastut. Tunnin päästä kaurapuuro. Aamupuuro saattaa luiskahtaa puolenpäivän jälkimmäisen puoliskon alkuosaan. Sitten on apetta riittävästi kaupoille tai asioille.
- Anonyymi
Kiinnostaako sinua todellakin mitä muut syövät aamupalaksi ?
Vai halusitko vaan kertoa mitä sinä syöt ? - Anonyymi
Myönnän, että laiskuuttani en juuri aamupalan koostumusta vaihtele. Jugurtti ja kuppi capuccinoa (pikakahvi sellanen), joskus harvoin kaurapaahtoleipää, jos innostun sitä kaupasta ostamaan.
Mielialan mukaan. Nyt on kahvi ja pulla kausi menossa.
Yleensä keitän kaurapuuron ja lisään siihen jotain siemeniä. Leipää ja juustoa tai jotain leikkelettä.
Mikä lie tullut kun nykyisin tekee mieli pullaa, itse leivottua.- Anonyymi
Puuroa .-
Ukkonen - Anonyymi
mahdollisimman vähän, tai en mitään. olen vuosikymmenet pärjännyt ilman aamiaista ja aion pärjätä jatkossakin. aamulla ei mikään maistu, lounaalla sitten.
- Anonyymi
Aika lailla, luulisin.
Itse en syö mitään ennen työpäivän alkua, juon kaksi lasillista vettä. Aamulla ei ole nälkä ja en ole koskaan pitänyt "aamupalaa päivän tärkeimpänä ateriana". Työpaikan ensimmäisellä kahvitauolla syön sitten eväsvoilepäni ja juon kahvit.
Viikonloppuisin aamupala on 10 - 11 maissa ja silloin syömme puolisoni kanssa puurot, kananmunat ja kahvileivät. Sillä mennäänkin sitten pitkälle iltapäivään.
Sopii minulle!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124