Asiallista keskustelua

Anonyymi

Autoista tai vaikka mopoista. Onko teillä autoa tai mopoa. Minulla oli mopo joskus eka moponi oli pappatunturi, ostin kaverilta ja sitten ostin suzuki pv mopon nuorena kesätyörahoilla myös. Oli hienoa ajella mopolla. Ekan auton ostin 18 vuotiaana, corollan jolla ajelin aina armeijaan. Minulla on jo viides auto, oli myös saab mutta se oli ihan paska auto ja sitten ostin fordin tai kaksi oikeastaan. Fordista vaihdoin citroeniin jolla ajelen nykyään.

18

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole autoa tai mopoa. Vuokra-autolla ajelen silloin harvoin kun ajan.

Mopoa olen ajanut ulkomailla. Automaatti oli paras :D kuten autoissakin.

• Anonyymi

Haluaisin ostaa mopon niin pääsisin kalaan nopeammin.

• Kaks ätmiä meni kalaan.. ja kumpikin mahtui sinne..

Hyvä on, menen nukkumaan...

• Oli kesä, mopo, mopo. Oli kesä, mopo, mäki..tuli hiki, mäki, mopo..
      Vaaleanpunainen..

• Auto on. Mopo myytiin.

• Omaa mopoa ei ole ollut, vaikka joskus kaverin pappatunturilla teininä ajelin. Ainoan oman auton hankin parikymppisenä, ja jonka myin neljä vuotta myöhemmin pois kun en enää sitä tarvinut Ouluun muuttaessa. Tällä hetkellä ei ole varaa pitää autoa kalliiden ylläpitokustannusten takia, mutta joskus tulevaisuudessa sellainen on pakko hankkia.

• Anonyymi

Tulitko Ouluun yliopistolle opiskelemaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Tulitko Ouluun yliopistolle opiskelemaan?

En tullut. Vaihdoin Hyvinkään kauppiksesta 2004 Osaoon. Asuin Kaketsulla, ja talon edestä lähti noin 10 minuutin välein busseja keskustaan, ja silloisella puolisolla oli auto, niin en tarvinut omaa. Kouluun pääsin pyörällä tai kävellen. Oulusta muutin pois 2010.

• Anonyymi

Auto pitää olla. Jos sataa niin ei kastu kun menee asioille. Nissan on luotettava auto.

• Autolla voi ajaa missä vaan vaikka sataa mutta mopolla kastuisi.

• Anonyymi

Voi käyttää sateenvarjoa mopolla ajaessa.

• Anonyymi

Automies saa naista.

• Mä sain jonkun kiinalaisen, lisenssillä kootun Mankin kun olin 11-vuotias. Olikohan merkiltään Jin-Cheng tms. mutta ihan käsittämättömän kestävä laitos. Jokainen varmaan arvaa missä kunnossa mopo oli kun täytin 15, ja missä kunnossa se oli kun täytin 18, mutta kulki! 😂 Ei varmaan yksikään muovipaneeli ollut ehjä, sähköjä korjasin milloin mitenkin, tokihan se kulkikin vähän yli sallitun jne. mutta moottori, vaihdelaatikko ja runkokin noin ylipäätään tuntui olevan ihan ikuisia. Parhaimmillaan meitä taisi olla neljä kakaraa samaan aikaan sen kyydissä. Mä kuskina, joku mun takana ja pari muuta pulkassa joka oli köydellä kiinni mopossa. Mutta tällaista harrastettiin vain suljetulla alueella. Sitten mulla oli jonkin aikaa 125cc mini-mx jota ei saanut edes rekisteriin, eli ajelin silläkin lähinnä suljetulla alueella, mutta myin pois kun karting kiinnosti loppujen lopuksi enemmän enkä kilpaillut koskaan motocrossissa. Ja aikuisiällähän mä ostin sen kiinalaisen skootterin, jolla ajelin pari kesää lyhyitä matkoja maaseudulla ja iltaisin monesti ihan huviajelujakin.

Autoja onkin ollut vähän enemmän 😁 Järjestyksessä ekasta alkaen: Renault Clio vm.1994, Mitsubishi Lancer vm.1990, Suzuki Carry vm.1989, Lada Samara vm.1995, Mitsubishi Carisma vm.1998, Skoda Felicia vm.1998, Mersu W202 vm.1995, Nissan Almera vm.1998 tjsp, Mersu W202 vm.1994, Jaguar S-Type vm.1999, Ford Fiesta vm.1992, Mersu Vito vm.2008, Toyota Hiace vm.2000, Ford Transit vm.2004 ja nyt Renault Laguna vm. 2004.

Noi autot on keskenään niin erilaisia, että vaikea niitä on tässä lähteä vertailemaan tai laittamaan parhausjärjestykseen. Mutta ylivoimaisesti pisimpään, yli kolme vuotta, pidin tuota vm.1994 Mersua ja täytyy sanoa että siitä autosta kyllä pidin. Helppo ja halpa ylläpitää, hyvä ajettava, valkoisena ja käytännössä ruosteettomana oli ihan kauniskin auto. Oli vain aika kömpelö kun oli sedan-malli eikä edes takapenkkien selkänojissa ollut kaatomekanismia. Niin käsittämättömältä kun se kuulostaakin, niin se oli lisävaruste tuon ajan sedan-Mersuissa. Siinä toisessa (tai ekassa) samanlaisessa selkänojat kaatui, mikä helpotti hiukan, mutta aika usein sai peräkärryn kanssa seikkailla.

• Anonyymi

Moi olen korkeastikoulutettu jännämies ja tinderimies ja ajan ja poljen surutta tinderinaisia ja ulkomailla lomaillessa tai työmatkoilla poljen lapsia eläimiä ja minua polkee transvenstiitit ja eläimet ym ym ja salakuljetan huumeita ja käytän huumeita bailatessa

• Anonyymi

Mulla ollut kolme autoa hiace, mazda ja nissan pakettiauto on nyt. Teen sillä työttömänä pieniä muuttokeikkoja pakettiautolla ja asiakkaita onkin ollut paljon opiskelijoita ja olen tienannut tuhansia. Isoin keikka oli kun piti viedä tavaraa kuusamoon.

• Noihan on pirun luotettavia ja kestäviä vehkeitä kunhan pellit pysyy jotenkuten tekniikan ympärilläkin. Tai no Mazdoissa (oletan että puhut E2200 mallista) on kansiviat aika yleisiä, sikäli kun niitä Suomessa enää paljoa on liikenteessä. Vanette on ihan näppärä ja hyvin yksinkertainen vehje, mutta ruostehan niitäkin on syönyt urakalla. Primastarista ei ole kokemuksia, mutta sehän on käytännössä sama auto kuin Opel Vivaro ja Renault Trafic koska konserniyhteistyö.

Hiacen omistin noin 10kk ja se oli omalla tavallaan ihan kivakin auto. Vaikkakin meluisa, tosi minimalistisesti varusteltu, kulutti paljon jne. mutta mä jostain syystä pidin sen ajettavuudesta ja ergonomiasta, vaikka niitä yleisesti moititaankin. Helpolla sen kanssa kyllä pääsi, tuona aikana laturi ja akku meni vaihtoon mikä oli yhteensä alle 200e homma itse tehtynä. Mutta oli siinä syynsä miksi autosta luovuin, suurimpana syynä tiedossa olleet hitsaushommat joihin en jaksanut ryhtyä.

Vito oli hyvin varusteltu, aika henkilöautomainen ajettava jne. mutta aivan loputon rahareikä. Reilun vuoden ajan kun omistin, niin korjauksiin meni lähes pari tonnia ja vaihtoarvo suli samassa ajassa suunnilleen saman verran vaikka autoa korjautinkin. Varmasti yksi elämäni suurimmista virheistä mitä autoihin tulee.
        Transit oli autona vähän sekoitus näitä kahta. Löytyi esim. ilmastointi, jonkinlainen alkeellinen ajotietokone mittaristossa jne. mutta tuntumaltaan se oli jotenkin kuorma-automainen. Ratin halkaisija oli mun mielestä oudon iso, lattiasta törrötti miehekäs lähes metrin pitkä vaihdekeppi, auto ei ollut varsinaisesti meluisa, mutta moottorin rouhea murina kuului sisälle varsinkin kylmänä aika kovin jne. Hyvänä puolena se, että autosta ei tarvinnut ottaa minkäänlaista stressiä koska se oli yksinkertaisesti niin kamala 😂

• Anonyymi

No minulla oli aikoinaan Tunturi Maxi, jolla ajoin lähinnä maalla ollessa. Sitten taisin ostaa hetkeksi Suzuki S;n projektiksi, missä oli joku viripannu... ei ollut rekisterissä.

Aikuisemmalla iällä osti sukulaiselta Tunturi Sportin, jonka poika entisöi hiljattain..

Autona oli ensiksi Opel Kadett vm -85 1,3 gl. Sitten tuli Volvo Dl 440 vm. -90, Mazda 626, vm 2000, Opel Astra farkku, vm 2004, Citröen xsara Picasso vm 2001, Nissan Almera vm 2005, Citröen xsara Picasso vm 2003 ja nyt tuo Citröen c4 vm 2011, mikä lähtee kohta vaihtoon. Tilalle tulenee Nissan King Cap Navarro, joku vm 2004-2006.

Uudempaa autos en toistaiseksi halua. Tämä nykyinen sitikka on ollut ihan toimiva vehje, mutta minusta liikaa tietokonehommia mukana. Ne on hyviä ollut, mutta en kaipaa niitä. Haluan osallistua itse diagnosoimaan viat ja hallitsemaan ajokin.

Idea lähti moottoripyörästäni. Se on vm 2002 Kawasaki, eikä siinä ole erikoisempia hienouksia. Mutta toimii kuin Sveitsiläinen kello. Itse pystyy tekemään huollot ja korjaukset pitkälti ja minkä ajokokemuksen pehmeydessä ja muussa ehkä uudempiin häviää, veikkaan että sen voittaa kuluissa ja varmuudessa.

• Anonyymi

Autot saastuttaa. Käyttäkää polkupyörää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      112
      7356
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      70
      5861
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5034
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4305
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4136
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      223
      3996
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3758
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      42
      3615
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      55