paraneminen kohdunpoisto avoleikkaus

Anonyymi

Kuinka nopeaan olo on korjaantunut avoleikkauksen jälkeen? Minulta poistettiin 2,5kg tavaraa mahasta. Eli iso operaatio .

3

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa iso leikkaus! Minkälainen olosi on nyt?

Ihmiset toipuvat yksilöllisesti, eli mahdotonta ennustaa. Varmasti monet asiat vaikuttavat. Ikä. Iän lisääntyessä mm. haavat paranevat hitaammin. Peruskunto. Paino. Jos on runsaasti ylipainoa, haava saattaa parantua hitaammin tai jopa avautua. Perussairaudet. Esim. diabetes saattaa hidastaa paranemista tai aiheuttaa komplikaatioita.

Ja tietenkin sattuma saattaa vaikuttaa komplikaatioihin.

Kannattaisi/olisi kannattanut kysyä hoitavalta lääkäriltä, miten paraneminen todennäköisesti etenee. Eiköhän kaikkein suurimmalla todennäköisyydellä kaikki mene kuitenkin hyvin. Ei sellaisia toimenpiteitä tehdä, joissa haitat ovat hyötyjä suuremmat.

• Anonyymi

Suht hyvin tällähetkellä. Tulehdusarvot normaalit , kunhan vielä inr saadaan kohdilleen. Minulla lievä ylipaino . Omasta mielestä vaikka lääkäri oli painon kohdalle laittanut normaali. Ikää jo 54. Mutta kyllä tämä tästä varmaankin alkaa pikkuhiljaa parantua. Kävelylenkkejä olen hieman pitentänyt. Edelleen vasenpuoli on kipeä, muttei siis arven kohdalta. Oli niin monta muuttujaa tuossa sairaala jaksossa ettei oikein muistanut kaikkea kysyä. Minultahan löytyi märkäpaise jota yritettiin saada pois antibiooteilla vaan ei lähtenyt ja eikun takasin sairaalaan ja taas antibiootit, ja sitten eräänä yönä se paise puhkesikin itsestään ja sitten seuraavana päivänä dreeni että saatiin seurattua että tulee nesteet pois.

• Anonyymi

Paranemista tapahtuu koko ajan. Viikkoja. Pääsiäisenä olet varmasti entistä parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3765
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2646
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      67
      2532
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58