Ikuinen nälkä

Anonyymi

Aloitin laihduttamisen nyt Tammikuussa-- tai oikeastaan 'terveellisen elämän' sillä en ole, enkä tule olemaan, millään dieetillä. Olen vain ruvennut parantamaan elämäntapojani.

Liikun päivittäin; joka päivä tulee käveltyä vähintään 3km, ja treenaan kotona 4 kertaa viikossa, ja mitä syömiseen tulee, niin syön omasta mielestä terveellisesti; luomu puuroa aamupalaksi, kasvipohjainen lounas (yleensä iso salaatti missä on muutakin kuin vihreetä lehteä ja kurkkua), ja yleensä riisiä, kasviksia ja proteiinia (kanaa suurimmaksi osaksi) illalliseksi. Välipaloina on maustamatonta jogurttia marjojen/hedelmien kanssa. En kyllä kiellä itseltäni herkkuja; joskus päiväkahvin/-teen kanssa otan yhden jäätelöpuikon, tai ostan keksipaketin mikä säilyy pari viikkoa, ja sallin pikaruokaa silloin tällöin (n. kerran tai pari kuussa)

Silti, vaikka syön yleensä viisi (5) kertaa päivässä, niin minulle tulee joskus (pari kertaa viikossa) hirveä nälkä. Syön harvoin punaista lihaa, ja olen pienentänyt maitotuotteiden käyttöä (minulla on laktoosi-intoleranssi), mutta ruokavaliossani on silti (mielestäni) riittävästi mm. proteiinia, kalsiumia, rautaa, ym. Olen laskenut että syön päivittäin noin 1900-2300 kaloria sillä olen yli 20-vuotias.

Onko tämä vain osa sitä siirtymistä terveelliseen elämään? Ennen en liikkunut paljoa ollenkaan, enkä syönyt kasviksia kuin pari kertaa kuukaudessa, ja suurin osa ruokavaliostani oli pakaste pizzoja, uuni ranskalaisia, valmiita Atrian laatikoita (pelkiltään).

Nukun ihan hyvin yöt- noin 7-9 tuntia riippuen mitä olen tehnyt päivittäin.

4

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nälän tunne on ihan normaali tuntemus. Se kertoo että nyt olis aiheellista syödä.

Ehkä onkin niin, että sen viiden päivittäisen syömiskerran sijaan, tulisi odotella sitä näläntunnetta.

• Anonyymi

Tuossa on paperilla kaikki kunnossa.

• Anonyymi

Oleellista ei ole nälkä, vaan se, mitä nälkä saa sinut tekemään. Jos kestät pienen näläntunteen ilman ahmimista, niin asia on kunnossa. Nälkä on nälkä - ei siihen kuole. Keitä vaikka hyvää lämmintä teetä ja nauti siitä.

Toinen ajatus on, että nuorena ihmisenä sinulla on varmasti suurempi energian kulutus kuin vaikka itselläni (olen lähempänä viittä kuin neljää kymppiä). Eli saatko kuitenkin liian vähän energiaa? Puuro kuulostaa hyvältä aamiaiselta, mutta todellisuudessa se on yleensä varsin niukka eväs, ja melkein heti sen jälkeen on uusi nälkä. Proteiinia siitä ei juurikaan tule. Salaattilounas voi myös olla kevyen puoleinen. Leipää et ilmeisesti syö? Eli olet aamun ja päivän niukkaenergisesti, ja syöt vasta illalliseksi tukevamman aterian? Nälän syy voi olla siinä.

Itse ainakin tarvitsen aamulla ja päivällä tukevammat ateriat ja kestän olla illan pienessä nälässä (kuten olen nytkin). Oma "virtani" loppuu, jos aamupala ja lounas ovat niukat. Välipaloja en yleensä talvella syö (kesällä saatan syödä, kun tulee liikuttua enemmän).

Katso, miten paino ja vyötärön ympärys kehittyvät. Jos paino on lähtenyt laskemaan, niin voit jopa syödä vähän enemmän. Kun tarkoituksesikaan ei ole olla pakkonälkäkuurilla, niin voit hyväksyä mahdollisimman minimaalisen laihdutusvauhdin. Se on muutenkin turvallista. Jatkuva nälkä voi altistaa ahmimiselle. Olet nuori ihminen, ja sinun on jaksettava myös elää.

• Anonyymi

" ruokavaliossani on silti (mielestäni) riittävästi mm. proteiinia, kalsiumia, rautaa, ym. "

Mihin unohtui rasva?? Pitää kylläisenä eikä nosta verensokeria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      303
      7548
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      80
      5895
    3. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      159
      3815
    4. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3494
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1927
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1836
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      43
      1451
    8. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      15
      1405
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1384
    Aihe