Vastaava työnjohtaja

Katriina

Paljonko teiltä on vastaava työnjohtaja veloittanut? Missä päin suomea ja kuinka iso projekti (neliöissä) teillä on ollut?

13

8871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämän verran

Me asumme Nokialla ja muutamavuosi sitten vastaava työnjohtaja otti meidän 191 m2 omakotitalosta 420 €. Voipi olla että hinnat ovat nousseet?

• Tietäjätekijä

... "meidänkulmilla" rakennusvalvonta edellyttää, että vastaava (työnjohtaja) mestari osallistuu rakennushankkeeseen noin 160 työtuntia (eli tekee kaikki vastaavalle kuuluvat työt ja maksaa veronsa)
        Tapauksessannne mestari on tehnyt töitä noin 15 tuntia! Onko kaikki Ok?

• tuntikirjaa
        Tietäjätekijä kirjoitti:

... "meidänkulmilla" rakennusvalvonta edellyttää, että vastaava (työnjohtaja) mestari osallistuu rakennushankkeeseen noin 160 työtuntia (eli tekee kaikki vastaavalle kuuluvat työt ja maksaa veronsa)
        Tapauksessannne mestari on tehnyt töitä noin 15 tuntia! Onko kaikki Ok?

vai miten valvoo ettei mitään jää tekemättä?

• päin

toimivana rakennusmestarina veloitan 2000-3000 euroa omakotitalotyömaasta. Jos joku todella tekee muutamalla satasella tai kossupullo-palkalla, et taatusti saa työmaallesi asiallista rakennusvalvontaa.

• XXXxx

Kyllä tää rakennusvalvonta on ihan kusetusta. Rakentaja reppanat joutuvat maksamaan aivan hirveät hinnat ja loppukädessä nämä valvojat eivät ole vastuussa yhtään mistään.
        Onneksi on valvojia jotka tekevät hommiansa ns. kossu palkalla. Kukaan ei ole 3 000 euron arvoinen.
        Tämäkin valvonta pykälä on keksitty jotta jotkut rikastuvat ja toiset köyhtyvät.
        Paskaa sanon minä

• rakentaja-05

Meillä pääsuunnittelija / vastaava mestari veloittaa palveluistaan 2100€.On vaikuttanut aivan ammattitaitoiselta. Pohjois-Suomeen talon rakennus alkamassa.

• Marjalat

Meille tuli vastaava mestari tutun kautta. Saimmekin tosi hyvän ja auttavan. Veloitukset hänellä 3800 euroa kaikki yhteensä.

• esko

Eikö se kuulu suomalaiseen rakennusperinteeseen, että hommataa tuttu tai sukulainen vastaavaksi ja annetaan sille vaivanpalkaksi viski- tai konjakkipullo. Olkoon siihen tyytyväinen.

• Heikki S
    • Tuulitukka_1973

On kiva toimia vastaavana mestarina tutulla ja saada palkaksi kokonainen viskipullo. Työ sisältää vähintään yhteydenpidon rakennusvalvontaan, pakolliset katselmukset paikanpäällä, työturvallisuus vastuu (ellei ole sopimuksella kumottu), ja todennäköisesti sen että puhelin soi harvase päivä kun rakentaja kyselee milloin mitäkin. Tämä siis tapaus jossa vastaava ei periaatteessa ole muutakuin lakisääteisessä roolissa. Eli omakotitalot alueesta ja laajuudesta riippuen 2000-3000€ (toki isot kohteet erikseen ja myös se osallistuuko vastaava itse työmaan pyörittämiseen....). Hyvä menetelmä on myös kiinteä summa kuukaudelle. Eli esim. normi talopaketti 400€/kuukausi, tällöin siinä on myös rakennuttajalla keppi/porkkana saada hanke valmiiksi. Ei jää roikkuun lopputarkastus.

• Valmistalo

Onko jollain kokemusta tapauksesta jossa vastaavan työnjohtajan tai KVV-työnjohtajan vastuu olisi jollain tapaa realisoitunut? Tarkoitan siis että työnjohtaja olisi oikeasti laitettu vastuuseen jostain rakennusvirheestä. Vastuukysymys on mietityttänyt, kun velotukset on suht kovia ja joukkoon taitaa mahtua niitäkin joilta nimenkirjoitus onnistuu vaikka" ihan joka" kohtaa ei olekaan tarkastettu. Toki varmasti pääosa on vastuuntuntoista väkeä.

• Anonyymi

Itse olin oikeudessa ja väliajalla tuli syyttäjän kanssa muuta keskusteltua. Hänen kertomansa mukaan tapauksia on jatkuvasti tosi paljon. Missä vastaavaa mestari on syytetty ja tuomioita yleensä myös tullut. Yleensä olleet työturvallisuus rikkomuksia. Pelkästään huonosti tehdyistä teineistä saattaa tulla tonnista kahteen sakkoa, vaikkei mitään olisi sattunutkaan.

• Anonyymi

Aktivointiviikkojen kunniaksi kivaa että näinkin leppoisalla kommentoinnilla aloitus noussut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe