Farkkujen ilmoitetaan kutistuvan ensimmäisessä pesussa maksimissa 3% alkuperäisestä pituudesta. Montako millimetriä farkkujen lahje lyhenee, kun sen alkuperäinen pituus on 33 tuumaa? (Yksi tuuma on 2,54 senttimetriä)
Voisko joku ratkaista tämän?
7
105
Vastaukset
- Anonyymi
Mihin sinä tuossa apua tarvitset? Kerro luvut keskenään ja se on siinä.
33*2,54*0,03*10 millimetriä.- Anonyymi
Oon vähän huono matematiikassa. Kiitos en tiennyt et se on noin helppoa.
- Anonyymi
Mistä toi 10 tuli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon vähän huono matematiikassa. Kiitos en tiennyt et se on noin helppoa.
Ei tuossa matematiikkapäätä juurikaan tarvitakaan. Jokainen välivaihe on tarpeeksi yksinkertainen, että ne kyllä hoksaa jos viitsii miettiä.
1. Jos lahkeen pituus kasvaa 3 prosenttia, pituuden muutos on alkuperäinen pituus kerrottuna kolmella prosentilla, eli 0,03:lla.
2. Tuumat senttimetreiksi tapahtuu juuri tuolla kertoimella, joka tehtävässä on annettu.
3. Sentit milleiksi pitäisi olla tuttu kaikille ei-jenkeille.
- Anonyymi
Vastausta on mahdoton antaa annetuin tiedoin, mutta lyhenemiselle voidaan määrittää ylä- la alaraja.
- Anonyymi
Kokeilepa nyt ratkaista tämä:
Kurkkujen ilmoitetaan fatistuvan 5% alkuperäisestä. Alkuperäinen fatistumisarvo on 7,2f. Kuinka monta menttisetriä kurkut fatistuvat. Lisätieto: 1f = 1.23 mntstr.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077750Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866041Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322087Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221936Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951921- 371736
- 611539
- 441504
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311450